Chcesz kupić auto firmowe i odliczyć pełen VAT? Zobacz jak to zrobić! Ale nie same parametry są ważne, bo - prawdę mówiąc - niewielu szczęśliwych właścicieli będzie w stanie wykorzystać maksymalne możliwości swojego cacka. Ważny jest też komfort, szczególnie w aucie o sportowo-rodzinnych ambicjach.
W Porsche Panamera komfort jest wysoki, a można go jeszcze poprawić wybierając (opcjonalne) zawieszenie pneumatyczne. Potem wystarczy już tylko wybrać odpowiednim przyciskiem na rozbudowanej konsoli środkowej rodzaj twardości zawieszenia. Może być komfortowe, może też pracować w sztywniejszym trybie Sport lub bardzo twardym Sport Plus. To ostatnie nadaje się tylko na tor lub autostradę.
Jak zachowuje się Porsche Panamera na torze - przy ekstremalnych prędkościach i w normalnym ruchu miejskim mieliśmy okazję przekonać się właśnie w Poznaniu. Pomagali nam w tym zawodnicy teamu Lucas Motorsport oraz kierowcy wyścigowi, którzy Tor Poznań znają jak własną kieszeń.
Ile kosztuje Porsche Panamera?
Wersja S od 101 826 tys. euro, czyli ok. 427 tys. zł. Wersja 4S kosztuje od 109 960 euro, czyli ok. 461 tys. zł, a Turbo od 153 402 euro, czyli ok. 644 288 zł. Ale to są ceny wersji podstawowych.
Trzeba jeszcze doliczyć rozmaite dostępne opcje, z których prawdziwy fan Porsche raczej nie zrezygnuje. A opcje są drogie.
- Np. ceramiczne hamulce kosztują 10 591 euro, czyli 44,5 tys. zł! 20-calowe obręcze z metali lekkich kosztują 3473 euro, czyli 15,5 tys. zł. Najwyższej klasy system audio firmy Burmester - 5773 euro, czyli 24 tys. zł.
Opcji jest znacznie więcej, gdyby wybrać większość z nich (bardzo atrakcyjnych) cena Porsche Panamera z łatwością osiągnie milion zł. Ale kto bogatemu zabroni? Z 50 sztuk, jakie przydzielono na polski rynek 10 Panamer już zostało sprzedanych, pozostałe rozejdą się jak ciepłe bułeczki w najbliższych tygodniach. Segmentu aut luksusowych kryzys nie dotyka.