To wykorzystanie wielkiego doświadczenia specjalistów z Porsche. Już wiadomo, że w przyszłości powstanie tutaj platforma dla kolejnej generacji Porsche Panamera i nowych modeli marki Bentley.

Będą oni też odpowiadać za rozwój samochodów z silnikami umieszczonymi z przodu i tylne zawieszenie dla marki Porsche, Audi oraz Lamborghini. Pierwotnie Volkswagen chciał, by Porsche korzystało z platformy zaprojektowanej przez VW dla modeli rodziny 911, ale ostatecznie inżynierowie ze Stuttgartu taką możliwość odrzucili. Obawiano się, że platformy VW nie będą gwarantowały sportowym modelom odpowiedniej sztywności i nie zapewnią dostatecznych własności jezdnych, do czego są przyzwyczajeni użytkownicy samochodów marki Porsche.

Nową rolę centrum rozwoju Porsche w Weissach już oficjalnie potwierdziła informacja prasowa.

Audi, które walczyło o prymat w pracach rozwojowych nowych modeli sportowych i luksusowych, nadal będzie odpowiadać za rozwój platform do modeli A4, A5 i Q5. Mają one być wykorzystywane w 15 modelach koncernu Volkswagen.

Dzięki nowej strategii łączącej siły wszystkich konstruktorów koncernu zmniejszą się o 20 proc. wydatki na rozwój i produkcję, a liczba godzin pracowników działów rozwoju zmniejszy się o 30 proc. W efekcie będzie można zwiększyć liczbę modeli bez wzrostu wydatków na ich rozwój.