Nissan NP300 powraca Auto będzie dostępne w trzech wersjach nadwozia: z kabiną pojedynczą, przedłużaną i podwójną - przy czym ostatnia z wymienionych wersji pojawi się pod koniec lata. Wersje z kabiną pojedynczą oraz przedłużaną pojawią się w polskich salonach na przełomie czerwca i lipca.

NP300 z kabiną pojedynczą (Single Cab) jest pojazdem trzymiejscowym i ma największą skrzynię ładunkową w ofercie, mierzącą 2,2 m długości i 1,4 m szerokości. Wersja Single Cab będzie oferowana zarówno z napędem na 2, jak i na 4 koła. W kabinie przedłużanej (King Cab) NP300 przewidziano miejsca dla dwóch osób oraz bezpieczny schowek na narzędzia i materiały. W NP300 z kabiną podwójną (Double Cab) są miejsca dla 5 osób.

NP300, którego ładowność wynosi 1115 kg, wyposażony jest w mocny, ale oszczędny i spełniający wymagania normy Euro 4 silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 litra, rozwijający moc 133 KM i maksymalny moment obrotowy 304 Nm, umożliwiający przewożenie sporego ładunku i holowanie ciężkiej przyczepy. Oprócz ciężkiego ładunku, NP300 może także holować przyczepę o masie do 3000 kg.

Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią biegów. Solidne niezależne zawieszenie przednie oraz potężne resory piórowe z tyłu sprawiają, że NP300 radzi sobie z ciężkim ładunkiem i w każdym terenie. Do standardowego wyposażenia należy mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, poprawiający przyczepność i stabilność na trudnych nawierzchniach.

Wszystkie wersje dostępne są z napędem na 4 koła, zwiększającym elastyczność pojazdu i dającym pewność wykonania najtrudniejszych zadań bez wysiłku. W celu dodatkowego zabezpieczenia pojazdu przed uszkodzeniami w trudnym terenie NP300 został wyposażony w osłony miski olejowej i zbiornika paliwa.

Prześwit 230 mm, kąt najazdu i zjazdu 31o oraz głębokość brodzenia 450 mm oznaczają, że NP300 to bez wątpienia auto terenowe. Ponadto auto jest w stanie pokonać wzniesienia o maksymalnym nachyleniu wzdłużnym 39o i bocznym do 48o. Właściwości terenowe stawiają więc NP300 w czołówce klasy. Nowego pick-upa można także przebudować w specjalistycznej firmie, dostosowując jego nadwozie do specyficznych potrzeb użytkownika. NP300 może służyć jako pojazd pomocy drogowej, wywrotka lub pojazd służb ratunkowych. Mimo że NP300 został skonstruowany przede wszystkim jako typowy "wół roboczy", warunki panujące w kabinie nie są spartańskie - dzięki opcjonalnej klimatyzacji, radioodtwarzaczowi CD, regulacji kierownicy w pionie, elektrycznie regulowanym szybom i lusterkom bocznym oraz centralnemu zamkowi z pilotem. Pozostałe elementy wyposażenia NP300 to między innymi hamulce z układem zapobiegającym blokowaniu kół, tylny zderzak pełniący funkcję stopnia (tylko wersja King Cab), przednie lampy przeciwmgielne i immobiliser.

Aby NP300 mógł jak najwięcej czasu spędzać w pracy, przeglądy dla tego modelu zaplanowano co 30 000 km. Pojazd objęty jest trzyletnią gwarancją lub 100 000 km przebiegu, a na nadwozie obowiązuje sześcioletnia gwarancja antykorozyjna. Całkowite koszty posiadania stawiają NP300 w czołówce klasy, dzięki czemu jest to idealna propozycja dla ciężko pracujących osób, użytkujących pojazdy w najtrudniejszych warunkach przy wymagających projektach. Cennik modelu NP300 będzie znany na początku maja.