Już w zeszłym roku Fred Kappler, członek zarządu Škoda Auto, zapewniał, że w przeciągu trzech lat roczna produkcja Škody w Chinach wzrośnie do 100 000 egzemplarzy. Osiągnięcie tej liczby nie spocznie tylko na barkach chińskiej Octavii, w drodze do „setki“ pomogą jej modele Fabia i Superb. Jednak czy będą to modele identyczne z aktualną lub przygotowywaną ofertą Europejską lub czy będzie chodziło o chińskie mutacje, na razie nie wiadomo.
Škoda współpracuje w Chinach z Shanghai Volkswagen Automotive Company, wspólnym zakładem Škody, Volkswagena i chińskiego Shanghai Automotive Industry Corporation. Shanghai Volkswagen Automotive Company zajmuje się też sprzedażem i marketingiem Škody w Chinach.
Chińska Octavia z silnikiem 1,8 TFSI (160 KM)
Według oficialnego komunikatu prasowego, ogłoszonego przez filię Škody w Chinach, pod wzgędem wyposażenia chińska Octavia nie różni się znacznie od europejskiego modelu. Jest jednak jedna nowość, dotąd mało rozpowszechniona w autach VW Group, a mianowicie silnik 1,8 TFSI (160 KM). Jednostka ta zadebiutowała w Audi pod koniec września 2006 na salonie samochodowym w Paryżu. Chińska Octavia doczekała się tej jednostki pewnie dlatego, że jej produkcja odstartowała równolegle w węgierskiej fabryce w Gyor i chińskim zakładzie w Dalianie. Jak podaje chiński oddział Škody, jest to pierwszy silnik z bezpośrednik wtryskiem paliwa produkowany w Chinach.
Szczegółów o jednostce zastosowanej w SVW (Shanghai Volkswagen) Škoda Octavia niestety nie znamy, jest jednak prawdopodobne, że nie będzie się znacząco różnić od silnika, który oferuje Audi. Z pierwotnego pięciozaworowego silnika wiele nie pozostało. Wspólny dla obu jednostek jest tylko żeliwny kadłub silnika z rozstawem cylindrów 88 mm. Za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa zastosowano nową głowicę, w której zamiast pierwotnych dwudziestu mieście się tylko szesnaście cylindrów. Każdy cylinder dysponuje dodatkowo centralnie umieszczoną sześciootworową dyszą wtryskową, która zapewnia zwiększone do 150 bar ciśnienie wtrysku. O eliminację drgań i bardziej równomierną pracę silnika troszczą się wbudowane w konstrukcję jednostki wałki równoważące.
Według zapewnień Audi, silnik 1,8 TFSI osiąga moment obrotowy 165 Nm już przy 1000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1.500 do 4.200 obr./min. natomiast moc maksymalna tego silnika dostępna jest w zakresie 5000 do 6200 obr./min. Wszystko to możliwe zwłaszcza dzięki cieczą chłodzonej turbosprężarce Borg Warner K03 i udoskonalonemu elektronicznemu sterowaniu silnika.
Chińska Octavia będzie oferowana w kombinacji ze znaną sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.