Jako, że przednia szyba wykonana jest ze szkła laminowanego i redukuje około 99 procent promieni UV (pomiędzy dwie, cienkie tafle szyb stosuje się warstwę anty-UV w procesie laminowania), cały szkopuł polegał na bocznych, przednich szybach, które przeważnie wytwarzane są z jednego arkuszu szkła hartowanego z zawartym co prawda materiałem pochłaniającym promienie ultrafioletowe, ale zapewniającym maksymalnie tylko 89-procentową ochronę.

Przednie, boczne szyby wykonane w nowej technologii po wewnętrznej stronie są dodatkowo pokryte błoną ochronną o wysokiej wydajności, hamując w ten sposób w 99 procentach przenikanie promieni UV do przedniej części samochodu (patrz rysunek). Jak szacuje producent, uzyskana w ten sposób ochrona jest równa tej, jaką zapewniają rękawiczki podczas jazdy.

Przednie boczne szyby anty-UV Toyoty Foto: Auto Świat
Przednie boczne szyby anty-UV Toyoty

Nowe, boczne szyby z przodu zostaną wprowadzone do modeli Toyoty już w przyszłym roku.