Trzymilionowy samochód, wyposażony w filtr cząstek stałych ( FAP), model 207 1,6 HDi został właśnie wyprodukowany w fabryce PSA Peugeot Citroen w Poissy, we Francji.

Wyprzedzając prawie o dziesięć lat regulację Euro V (europejska dyrektywa wprowadzająca obowiązkowo filtr cząstek stałych dla silników diesla wejdzie w życie we wrześniu 2009 r.), technologia FAP grupy PSA Peugoet Citroen ustanowiła nowy standard dla europejskiego diesla.

Opatentowana przez grupę PSA Peugeot Citroen, technologia FAP z dodatkiem, została zastosowana po raz pierwszy na świecie w maju 2000 roku w modelu Peugeot 607. Następnie była sukcesywnie wprowadzana do dwóch gam wszystkich segmentów samochodów Peugeot i Citroen.

Dzięki szerokiemu stosowaniu w samochodach obu marek, koncern przyczynił się do rozpowszechnienia technologii FAP, która uderzyła w główną wadę diesla – cząstki stałe.

Obecnie technologia FAP stosowana jest w 22 rodzinach samochodów grupy stanowiących jedną z najszerszych gam konstruktorów europejskich. Tak więc modele Peugeot : 1007, 207, 308, 407, 607, 807 i4007, atakże modele Citroena: C2,C3,C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, i C- Crosser dysponują wersjami z FAP. Samochody użytkowe obu marek również proponują wersje z FAP-em.

Ulepszana z biegiem lat, technologia z dodatkiem, potwierdziła swoją skuteczność w eliminowaniu cząstek stałych bez względu na ich rozmiar. Obecna technologia z filtrem ośmiobocznym OS2 i z dodatkiem drugiej generacji oferuje użytkownikom rozwiązanie bezobsługowe.

Technologia wtrysku bezpośredniego Common Rail zaoferowała silniki o wyjątkowej redukcji emisjiCO2 pozwalającej kontrolować efekt cieplarniany. Silniki HDi wyposażone w FAP należą do silników termicznych najbardziej skutecznych jeśli chodzi o redukcje emisji zanieczyszczeń i cząstek stałych.

W chwili obecnej grupa PSA wykorzystuje to unikalne doświadczenie i kontynuuje optymalizację systemu FAP i rozwija synergię funkcjonowania z układami redukcji tlenków azotu, największego wyzwania przyszłej dyrektywy Euro VI około 2014.

Następnym wyzwaniem, na które grupa zamierza odpowiedzieć to silniki HDi ograniczające emisjęCO2 przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów z tym związanych.