Trzyletnie partnerstwo koncernu PSA Peugeot Citroen i firmy Intelligent Energy przynosi na światło dzienne owoc owej współpracy. Prototyp Peugeot Partner H2Origin wyposażono w silnik elektryczny czerpiący energię z ogniw paliwowych nowej generacji PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell).
Ogniwa paliwowe (10 kWh) nowej generacji mają wiele atutów. Zasięg auta wynosi do 300 km, czyli trzykrotność klasycznego pojazdu z napędem elektrycznym czerpiącego energię z akumulatorów. Ogniwa paliwowe i ich elementy pomocnicze są kompaktowe, tak więc można je zamontować z przodu zamiast silnika spalinowego. Samochód bez problemu rusza przy temperaturach do –20°C, co jest dużym postępem w wypadku pojazdów z ogniwami paliwowymi.
Zmodyfikowany system magazynowania stłoczonego wodoru (pod ciśnieniem 700 barów) poprawia wykorzystanie, działanie i eksploatację auta. Umożliwia również zatankować o 70 % więcej wodoru przy niezmienionej pojemności i masie zbiornika oraz zwiększa zasięg bez potrzeby ładowania baterii z sieci elektrycznej.
Butle z wodorem umieszczone są w wysuwanej skrytce, którą umieszczono pod podłogą bagażnika. W ten sposób ułatwiona jest wymiana butli, co może być alternatywą do tradycyjnego tankowania na stacji paliw, która umożliwi popularyzację tego typu napędów.