Prolog na stadionie był niegdyś tradycją Rajdu Kormoran. W dawnych latach trybuny stadionu Stomilu wypełniały się niemal po brzegi...

Atrakcją prologu był występ Krzysztofa Holowczyca, który po owalu postanowił pojechać Toyotą Corollą WRC, należącą do Jacka Ptaszka. Według tego, co powiedział nam wcześniej "Hołek", istniały plany, aby Jacek zasiadł na rajdzie za kierownicą właśnie tego samochodu i przejechał trasę, aby następnie móc wystartować w Rajdzie Polski. Wszystko spełzło na niczym, bowiem regulamin FIA nie zezwala na klasyfikowanie w zawodach rangi Mistrzostw Europy pojazdów WRC...

Powracając do prologu - Hołowczyc wystartował, a jego głównym celem było sprawienie radości kibicom, pamiętającym doskonale jego "slajdy" z przeszłości. Niestety były Mistrz Europy nie do końca zapanował tym razem nad samochodem i uderzył w barierę. Toyota ucierpiała na szczęście na tyle lekko, że "Hołek" zdołał pokręć nią jeszcze "bączki"...

Dwa przejazdy prologu (slalom równoległy po asfaltowej bieżni wokół boiska - startowały równocześnie cztery samochody: pod dwa z każdej strony) nie były liczone do klasyfikacji, więc zdecydowana większość zawodników jechała "pod widownię". Oklasków więc nie brakowało!

Puchar Prezydenta miasta Olsztyna za zwycięstwo otrzymali Paweł i Tomasz Dytko, ktorzy minimalnie pokonali Mariusza Steca i Zbigniewa Gruszkę. Obie załogi jechały Mitsubishi Lanverami Evo IX. Najlepszą załogą Pucharu PZM okazali się Paweł i Marcin Melon w Oplu Astrze (trzecie miejsce).

Wyniki prologu;

1. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 1.56,298 min.;2. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX) - strata 0,295 sek.;3. Paweł Melon i Marcin Melon (Opel Astra II OPC) - 1,626 sek.;4. Piotr Jędrusiński i Tomasz Maciuszek (Opel Astra GSi) - 2,776 sek.;5. Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza WRX STi) - 5,191 sek.;6. Jan Chmielewski i Bogusław Browiński (Renault Clio) - 5,794 7. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Subaru Impreza WRX STi) - 6,435 sek.;8. Ariel Piotrowski i Martyna Zarębska (Citroën C2 R2) - 6,530 sek.;9. Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 6,911 sek.;10. Michał Duda i Robert Hundla (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 7,308 sek.