Cykl Mistrzostw Europy składał sięz dziesięciu rund, z których jedną )czwartą z kolei) stanowił Rajd Polski. W przeciwieństwie do lat ubiegłych w rozgrywkach klasyfikowani byli tylko ci kierowcy, którzy wypełnili zgłoszenie i zadeklarowali udział w przynajmniej sześciu imprezach.

Nowością była punktacja - obok punktów za klasyfikację danego rajdu, trzech najlepszych zawodników otrzymywało też bonusy za wyniki każdego etapu zawodów (odpowiednio: 3 - 2 - 1 pkt.).

W zmaganiach startowało dwóch reprezentantów Polski: Michał Sołowow oraz Tomasz Czopik. Michał spisywał się bardzo dobrze, chociaż brakowało mu trochę szczęścia. Także jego samochody: zarówno Mitsubishi Lancer Evo IX jak i Fiat Grande Punto Abarth Super 2000 nie spisywały się najlepiej.

Michał rezygnował ze startu w Maderze, nie pozwolił mu na to kalendarz Mistrzostw Polski - w ciągu trzech kolejnych weekendów musiałby uczestniczyć w trzech zawodach... Ostatecznie nasz kierowca sklasyfikowany został na piątym miejscu.

Drugim kierowcą był Tomek Czopik. Sukcesów niestety nie odniósł, choć kilkakrotnie pokazał spore możliwości. Początkowo miał kłopoty z Volkswagenem Polo Super 2000, którego wymienił na Fiata Grande Punto Abarth Super 2000. Cyklu nie dokończył z powodów organizacyjnych i zajął w rozgrywkach jedenastą lokatę.

Rajd Antibes przyniósł sukces Renato Travaglii, który dzięki nietypowej postawie organizatorów (jako jedyni wyznaczyli trzy etapy, zamiast dwóch), zdobył aż dziewiętnaście punktów.

Czy Renato Travaglia zdobędzie trzeci tytuł Mistrza Europy? Odpowiedź na to pytania da Trybunał Odwoławczy Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA. Tam właśnie odwołał się Renato po dyskwalifikacji za odstępstwa techniczne w jego samochodzie na Rajdzie Elpa...

Na dziś dość sensacyjnym mistrzem kontynentu jest doskonale znany w Polsce, bardzo sympatyczny Simon Jean - Joseph. Sensacyjnym, bowiem Francuz ścigał się Citroënami (modelami Super 1600 oraz C2 R2), posiadającymi znacznie mniejszą moc, niż samochody, którymi dysponowali rywale! A jednak świetna postawa i regularność przyniosły Simonowi sukces!

Tak należy ocenić wynik Jean - Josepha, obojętnie jaki werdykt wyda FIA!

Rozgrywki o Mistrzostwo Europy zakończyły się. Jaka będzie ich przyszłość, czy nie zostaną połączone z cyklem IRC? Zobaczymy!

OFICJALNE WYNIKI RAJDU ANTIBES

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto S2000)3:16.24,3 godz.2. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2)2.13,0 min.3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende PuntoS2000)3.54,3 min.4. Michał Sołowow i Maciej Baran (FiatGrande Punto S2000)5.12,6 min.5.Philippe Mermet i Gérard Clerton (Fiat Grande Punto S2000)6.28,5 min.6.Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer Evo IX)7.55,1 min.7.Cyril Vosahlo i Davide Bianchi (Subaru Impreza)10.08,7 min.8.Mathieu Biasion i Gilbert Francois Dini (Renault Clio R3)12.30,7 min.9.Dominique Bruyneel i Jean-Charles Descamps(Subaru Impreza)12.53,0 min.10. Giovanni Ruggeri i Nicola Doglio (Renault Clio S1600)13.13,6 min.

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA MISTRZOSTW EUROPY 2007

MiejsceKierowcaPunkty1. Simon Jean-Joseph((Francja)632. Volkan Isik (Turcja)573. Renato Travaglia(Włochy)544. Michał Sołowow(Polska)465. Dymitar Iliew(Bułgaria)436. Corrado Fontana(Włochy)257. Krum Donczew (Bułgaria)198. Tomasz Czopik(Polska)159. Antonin Tlustak(Czechy)7- Enrique Garcia Ojeda(Hiszpania)0 (51)- Nicolas Vouilloz(Francja)0 (40)- Juraj Šebalj (Chorwacja)0 (15)- Andrea Navarra (Włochy)0 (27)- Ercan Kazaz (Turcja)0 (1)- Marco Cavigioli(Włochy)0 (3)- Dani Solá (Hiszpania)0 (2)- Luca Betti (Włochy)0 (2)- Georgi Tanew (Bułgaria)0 (0)- DánielFischer (Wegry)0 (2)

UWAGA. W myśl regulaminu każdy kierowca musiał startować w minimum sześciu rundach Mistrzostw Europy. W innym przypadku, choć zdobył punkty (ilość w nawiasie) nie był klasyfikowany. Wyniki oficjalne podamy po ich zatwierdzeniu przez Międzynarodową Federację Samochodową.