Kłopoty organizacyjne z przewozem zawodników, mechaników i samochodów z Buenos Aires, gdzie odbywał się prolog do Villa Carlos Paz spowodowały odwołanie siedmiu odcinków specjalnych pierwszego etapu.

Aby można było zaliczyć rundę jako rozegraną i przyznać zawodnikom punkty, Zespół Sędziów Sportowych zadecydował, że w dzisiejszym dniu rozegrany zostanie dodatkowo jeden odcinek specjalny.

Postanowiono, że będzie nim OSMina Clavero - Giulio Césare o długości 24,45 kilometra, który w założeniu miał być rozegrany jako drugi z rzędu w niedzielę. W nowym układzie zawodnicy bezpośrednio ze Strefy Serwisowej udadzą się do Mina Clavero, a następnie przejadą wcześniej zaplanowaną pętlę już zgodnie z notatkami nawigacyjnymi.

Nowy harmonogram przedstawia się następująco:

OS 19: Mina Clavero - Giulio Cèsare I (długość 24,25 kilometra) godzina 8:00 (13:00 czasu polskiego);OS 20: El Cóndor - Copina I ((16,82 km) godzina 8:43 (13:43);OS 21: Mina Clavero - Giulio Césare II (24,45 km) godzina 10:06 (15:06);OS 22: El Cóndor - Copina II (16,82 km) godzina 10:49 (15:49);OS 23: Stadium Córdoba (Superoes - 2,4 km) godzina 13:05 (18:05);Meta rajdu: godzina 13.15 (18.15).

Dołożenie odcinka specjalnego wiązało się z wykonaniem ogromnej pracy: nie chodzi już tu tylko o samo zabezpieczenie trasy, ale na przykład o wykonanie dodatkowych notatek nawigacyjnych. Czy wszystko działaczom się udało? – przekonamy się wkrótce.

Przypomnijmy, że w Rajdzie Argentyny po osiemnastu odcinkach specjalnych prowadzą Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4) przed Marcusem Grönholmem i Timo Rautiainenem (Ford Focus RS WRC 06) oraz Mikko Hirvonenem i Jarmo Lehtinenem (Ford Focus RS WRC 06).

W rywalizacji o zwycięstwo - o ile oczywiście nie wydarzy się nic niespodziewanego - liczyć się będzie jednak tylko dwóch pierwszych. Sébastien ma przewagę 19,2 sekundy, a więc sporą, nad Marcusem. Mikko natomiast traci już 1.25,3 minuty.

Czy więc dzisiejszy dzień rajdu będzie bardziej towarzyskim niż sportowym? - przekonamy się wkrótce. Jedno jest pewne: aby zmienić kolejność na poszczególnych miejscach w "dziesiątce" trzeba zaatakować bardzo ostro od samego początku. Podczas dzisiejszego etapu liczba kilometrów OS-owych jest w sumie niewielka - wynosi 84,94 km...

W rywalizacji nie wezmą ostatecznie udziału Leszek Kuzaj i Jarosław Baran. Polacy nie wstawili swojego Suberu Imprezy rano do parku fermé i nie skorzystają z systemu Superally.

Dziewiętnasty odcinek specjalny (24,45 kilometra)

Tym razem "przecieraczem" trasy był Luis Perez Companc w Fordzie Focusie WRC 06, korzystający z systemu Superally.

Zaatakował Daniel Sordo w Citroënie C4, który odrobił do wyprzedzającego go Manfreda Stohla (Citroën Xsara WRC) aż 13,1 sekundy.

Doszło do pierwszej zmiany w klasyfikacji Henning Solberg przegrał z Chrisem Atkinsonem aż o 32,1 sekundy i przesunął się za kankurenta.

Wszyscy oczekiwali jednak na przyjazd na metę dwóch rywalizujących o zwycięstwo załóg. Spodziewano sie powszechnie bardzo dynamicznego ataku Marcusa Grönholma. Tymczasem nic takiego nie nastąpiło - to Francuz pojechał koncertowo, wyprzdzając Fina aż o 8,3 sekundy i tym samym praktycznie pieczętując swój sukces!

Kolejność na odcinku: Loeb, Grönholm (8,3 sek.), Atkinson (21,8 sek.), Sordo (23,1 sek.), Latvala (23,6 sek.), Hirvonen (25,7 sek.), Stohl (36,2 sek.), Perez Companc (50,5 sek.), Henning Solberg (53,9 sek.), Matthew Wilson (Ford Focus RS WRC 06 - 59,5 sek.).

Po dziewiętnastu OS-ach: 1. Loeb; Grönholm (27,5 sek.); 3. Hirvonen (1.51,0 min. ); 4. Jari-Matti Latvala i Anttila Miikka (Ford Focus RS WRC 06 - 2.55,6 min.); 5. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 07 - 3.36,9 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 3.38,7 min.); 7. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 4.04,1 min.); 8. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 - 4.25,5 min..);9. Federico Villagra i Diego Curletto (Mitsubishi Evo IX - 13.10,3 min.); 10. Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza - 13.19,7 min.).

Kolejność w PCWRC po 19-tej próbie: 1.Villagra; 2. Arai (strata 9,4 sek.); 3. Juho Haninnen i Mikko Makkula (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19,5 sek.).

Właśnie pomiędzy tymi trzema załogami rozegra się rywalizacja o zwycięstwo - pozostalistracili bowiem już zbyt wiele.

Do trzeciego etapu nie wystartowali ostatecznie Petter Solberg i Philip Mills - ich auto: Subaru Impreza WRC 07 nie nadawało się do dalszej jazdy. W samochodzie Norwega silnik był wymieniany przed Rajdem Argentyny, stąd też decyzja o nieuczesniczeniu w systemie Superally.

Dwudziesty odcinek specjalny (16,82 kilometra)

Jak się okazuje, podczas trzeciego etapu Rajdu Argentyny dzieje się wiele. Podobnie jak na poprzednim odcinku, i na tym doszło do zmiany w klasyfikacji. Daini Sordo wyprzedził bowiem Manfreda Stohla. Róznica pomiędzy nimi wynosi obecnie 2,3 sekundy, więc zapowiada się ciekawa i emocjonująca walka do końca!

Podobnie zresztą jak w przypadku Atkinsona i Henninga Solberga. Chris "odskoczył" na koleje 1,2 sekundy i obu zawodników dzielą trzy sekundy...

Marcus najwyraźniej nie trafił z oponami, po raz kolejny przegrał i to znacznie. Sébastien już spokojny, uległ koledze z zespołu - Dani przyspieszył: walczymy obecnie o punkty dla zespołu Citroëna.Kolejność na próbie: Sordo, Loeb (9,5 sek.),, Hirvonen (14,1 sek.), Atkinson (14,1 sek.), Henning Solberg (15,3 sek.), Perez Companc (15,4 sek.), Latvala (16,2 sek.), Grönholm (20,1 sek.), Stohl (22,7 sek.), Wilson (38,1 sek.).

Po dwudziestu odcinkach: 1. Loeb; Grönholm (38,1 sek.); 3. Hirvonen (1.55,6 min. ); 4. Latvala (3.02,3 min.); 5. Atkinson (3.41,5 min.); 6. Henning Solberg (3.44,5 min.); 7. Sordo (4.15,0 min..);8. Manfred Stohl (4.17,3 min.); 9. Villagra (14.11,7 min.); 10.Arai (14.15,1 min.).

Dwudziesty pierwszy odcinek specjalny (24,45 kilometra)

Sébastien Loeb, żeby nie popełnić błędu jedzie swoim tempem. A jest ono za wysokie dla innych kierowców. Francuz wygrał kolejna próbę wyraźnie.

Bardzo przyspieszył Daniel Sordo. Po wyprzedzeniu Manfreda Stohla "dobiera" się (z powodzeniem) do Chrisa Atkinsona. Wydaje się, że Australijczykowi, broniącemu honoru Subaru, będzie trudno obronić niespełna pięciosekundową przewagę! Chris przegrał zdecydowanie ten odcinek, tracąć na rzecz starszego Solberga piąte miejsce w rajdzie. Czy utrzyma szóste?

Emocje więc rosną. Na poprzednim, pierwszym przejździe próby El Cóndor - Copina (następnej w kolejności i przedosteniej w rajdzie), Daniel znokautował rywali zwyciężając zdecydowanie. Jeśli utrzyma tempo wyprzedzi nie tylko Chrisa, ale także Henninga Solberga...

W PCWRC Villagra odskoczył odAraia o kolejne 5,1 sekundy, zwiększając tym samym zdecydowanbie swoje szanse na wygranie klasyfikacji w rajdzie.

Tak dojechali: Loeb, Sordo (4,1 sek.), Grönholm (5,4 sek.), Hirvonen (19,1 sek.), Henning SAolberg (22,7 sek.), Latvala (27,9 sek.), Atkinson (32,8 sek.), Perez Companc (37,0 sek.), Stohl (38,3 sek.), Wilson (55,2 sek.).

Po dwudziestu jeden OS-ach: 1. Loeb; Grönholm (43,5 sek.); 3. Hirvonen (2.14,7 min. ); 4. Latvala (3.30,2 min.); 5. Henning Solberg (4.07,2 min.); 6. 5. Atkinson (4.14,3 min.); 7. Sordo (4.19,1 min..);8. Manfred Stohl (4.55,6 min.); 9. Villagra (15.54,5 min.); 10.Arai (16.03,0 min.).

Dwudziesty drugi odcinek specjalny (16,82 kilometra)

Sordo nie utrzymał jednak tempa - przejechał odcinek o ponad siedem sekund wolniej niż poprzednio. Co prwada wyprzedził w klasyfikacji Chrisa Atkinsona - jak się wydaje Australijczyk marzy już tylko o dojeździe do mety - ale nie był w stanie "przeskoczyć" Henninga Solberga. Norweg "podróżował" bardzo szybko, poprawił swój wynik z poprzedniego przejazdu o 1,8 sekundy i zdołał utrzymać bezpieczną przewagę nad konkurentem. Odrobienie (bądź stracenie) 5,3 sekundy podczas ostatniej próby - Superoesu na stadionie w Cordobie o długości 2,4 kilometra nie jest możliwe przy czystym przejeździe trasy. Solbergowi musiałoby się przytrafić jakieś nieszczęście...

Grönholm jedzie dziś bardzo zachowawczo, testując różne ustawienia zawieszenia przed następnymi imprezami. Na próbie był drugi za Danielem, odrabiając stratę do Loeba, który mocno zwolnił.

W PCWRC bez zmian.

Wyniki OS-u: Sordo, Grönholm (1,1 sek.), Henning Solberg (6,6 sek.), Hirvonen (8,0 sek.), Loeb (9,2 sek.), Latvala (17,2 sek.), Perez Companc (22,0 sek.), Wilson (27,1 sek.), Stohl (28,6 sek.), Atkonson (33,3 sek.).

Po przedostatnim odcinku 1. Loeb; Grönholm (35,4 sek.); 3. Hirvonen (2.13,5 min.); 4. Latvala (3.38,2 min.); 5. Henning Solberg (4.04,6 min.); 6. Sordo (4.09,9 min.); 7.Atkinson (4.38,4 min.);8. Manfred Stohl (5.15,0 min.); 9. Villagra (16.42,5 min.); 10.Arai (16.54,0 min.).

Teraz załogi udają się do Cordoby, gdzie na stadionie, w obecności kilkudziesięciu tysięcy widzów, rozegrają ostatnio odcinek specjalny rajdu. Start nastąpi o 13.05 czasu miejscowego, czyli 18.05 - polskiego.

Bezpośrednio po zakończeniu odcinka załogi wjadą na rampę mety.

Dwudziesty trzeci odcinek specjalny

Jako pierwszy z czołówki trasę przejechał Henning Solberg. Norweg był dość nerwowy, ale uzyskał czas 2.30,8 minuty, o prawie sześć sekund lepszy niż przed dwoma dniami na tej samej trasie. Wiedział jednak, że nie był to przejazd bezbłędny i z niecierpliwością czekał na start najgroźniejszego konkurenta, czyli Daniego Sordo.

Tymczasem Hiszpan nie wytrzymał napięcia, popełnił drobny błąd przegrywając z Henningiem i tracąc nadzieję na zajęcie wyższej lokaty w klasyfikacji! Utrzymał szóstą, choć Chris Atkinson, który lubi takie próby, odrobił do niego sporo sekund.

Sébastien Loeb i Daniel Elena pokazali klasę, zwyciężając na ostatniej próbie przed Marcusem Grönholmem i Timo Rautiainenem/ Dla Francuza było to trzecie kolejne zwycięstwo w tegorocznych Mistrzostwach Świata i trzeci triumf z kolei w Rajdzie Argentyny!

Kolejność na mecie ostatniego odcinka: Loeb, Grönholm (1,3 sek.), Hirvonen (1,7 sek.), Wilson (4,4 sek.), Latvala (4,8 sek.), Atkinson (5,0 sek.), Stohl (5,2 sek.), Arai (5,2 sek.), Henning Solberg (5,5 sek.), Pozzo (6,9 sek.); Sordo zajął dalsze miejsce (13,7 sek.).

W klasyfikacji PCWRC zwyciężyli Federico Villagra i Diego Curletto (Mitsubishi Evo IX), a drugą lokatę zajęli Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza). Obie załogi znalazły się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej.

WYNIKI RAJDU ARGENTYNY

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4) 2:52.04,5 godz.2.