Dani Sordo i Marc Martí zakończyli swoje zmagania z błotnistymi oesami, zajęciem trzeciego miejsca, na oczach wielotysięcznej publiczności. Zespół Citroën-Total wraca z Ameryki Południowej z sukcesami: Loeb wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji Kierowców Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w klasyfikacji Konstruktorów już tylko trzy punkty dzielą Citroëna od lidera.

W ostatnim dnia rajdu jazdę bardzo utrudniałdeszcz. Górskie odcinki specjalne Giulio Cesare i El Condor,były nie tylko mokre, ale i mgliste. Po pokonaniu dwóch „prawdziwych” oesów niedzielnego etapu zawodnicy mieli przed sobą już tylko ostatni przejazd superoesu i podium na mecie w Villa Carlos Paz.

To, czego dokonali Loeb i Elena, by ominąć wszystkie przeszkody i pułapki trasy i umieścić swojego C4 WRC na pierwszym miejscu na mecie, godne jest legendarnych dryblingów Diego Maradony z dziesiątką na koszulce, w czasach gdy grał w reprezentacji Argentyny. Sławny piłkarz – specjalny pasażer Sébastiena Loeba na odcinku testowym – miał okazję ocenić technikę jazdy mistrza świata i przekonać się, że żonglować można nie tylko piłką.

W Argentynie jednym z największych wyzwań dla Sébastiena była konieczność dostosowania stylu jazdy do posiadanych opon. Organizator nie pozostawił zawodnikom wyboru, a dostępne opony Pirelli okazały się za twarde na mokrą, rozmiękłą nawierzchnię. Nic dziwnego, że 39 zwycięstwo Loeba i Eleny, odniesione w warunkach, gdy do braku przyczepności dochodziły miejscami kłopoty z widocznością, sprawia im szczególną radość.

- Naprawdę nie był to łatwy rajd – podsumował Sébastien Loeb. Trasy nieustannie grożące kosztownym błędem wymagały podwójnej koncentracji. Na szczęście nasz Citroën C4 jest doskonały: bardzo szybki i zarazem niezawodny. Zależało nam na odzyskaniu pierwszego miejsca w klasyfikacji Kierowców i zaliczeniu punktów dla zespołu. Osiągnęliśmy obydwa cele!

Jest to piąty z rzędu triumf Citroëna w Argentynie. Loeb, z czterema kolejnymi wygranymi, jest rekordzistą tego rajdu.

- Tak łatwo było dać się tutaj zaskoczyć – dzielił się wrażeniami Dani Sordo tuż po zejściu z podium. Każdy zakręt groził zaprzepaszczeniem całej pracy zespołu i szans Citroëna na odzyskanie strat do rywali. To nieprawdopodobnie trudny rajd! Jestem szczęśliwy z naszego trzeciego miejsca. To naprawdę wynik na miarę moich oczekiwań.

Dwie załogi na podium, Sébastien Loeb ponownie na czele klasyfikacji Kierowców i zespół szybko nadrabiający dystans w kategorii Konstruktorów: Olivier Quesnel miał powody do zadowolenia!

- Bilans tej rundy jest znakomity - powiedział. Każdy, kto oglądał rajd, widział, jak było trudno i dostrzegł, że nasze załogi jako jedne z niewielu ustrzegły się błędów. Nie mieliśmy też poważnych problemów mechanicznych, jedynie drobny problem z przekładnią kierowniczą, który spowolnił Daniego. Dwa niezawodne C4 w pewnych rękach naszych zawodników przyniosły oczekiwane efekty: prowadzimy wśród kierowców i odrobiliśmy prawie całą stratę wśród Konstruktorów. Tak musimy pracować dalej, nie pozostawiać niczego przypadkowi i pokazać równie dobrą formę w następnym starciu, w Jordanii. Cieszę się także ze świetnego, czwartego miejsca załogi Conrad Rautenbach/David Senior, osiągniętego po pięknej jeździe. To kolejny dobry wynik Citroëna C4 WRC z zespołu PH-Sport, wspieranego przez inżynierów Citroën Sport Technologies. Rautenbach w tak trudnych warunkach zdobył swoje pierwsze punkty w Mistrzostwach Świata.

Rajd w liczbach

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1 i OS2: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS4: M. Hirvonen; OS5: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS6: JM. Latvala; OS7: Gigi Galli (Ford Focus); OS8: JM. Latvala; OS9: Chris Atkinson (Subaru Impreza);Etap 2: OS10: Petter Solberg (Subaru Impreza); OS11 i OS12: S. Loeb; OS13: C. Atkinson; OS14: P. Solberg; OS15: S. Loeb; OS16, 17 i 18: P. Solberg;Etap 3: OS19: JM. Latvala; OS20: S. Loeb; OS21: JM. Latvala.

Najskuteczniejsi: S. Loeb, 5 najlepszych czasów; JM. Latvala - 5; P. Solberg - 5; M. Hirvonen - 3; C. Atkinson - 2; G. Galli - 1.

Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS4: M. Hirvonen; OS5 do OS21: S. Loeb.