Nie jest tajemnicą, że Rajd Argentyny należy do najtrudniejszych w całym serialu RSMŚ. Niewielki błąd może oznaczać dla kierowcy koniec rajdu. Już na pierwszym odcinku specjalnym, liczącym 18,7 kilometra odnotowano pewnego rodzaju niespodzianki, chociaż ostatecznie na czele uplasowała się faworyzowana trójka. Po nocnej ulewie, nawierzchnię stanowi błoto i Mikko Hirvonen jadący jako pierwszy, ma najlepsze warunki na trasie.
Jadący Fordem Focusem RS M. Hirvonen uzyskał na tym odcinku aż 48 sekund przewagi nad swoim kolegą z zespołu J.-M. Latvalą. Trzeci był Sebastien Loeb, który stracił do lidera aż 50 sekund. Do rajdu nie wystartował ostatecznie P.-G. Andersson, którego Suzuki SX4 WRC miało problemy z elektroniką.
Drugi odcinek specjalny Ascochinga - La Cumbre 1 (23,28 km
Dwa kilometry po starcie J.-M. Latvala wjechał w skarpę, po czym na następnym zakręcie jego samochód został katapultowany, wypadł z trasy i wylądował na dachu. Z pierwszych oględzin wynika, ze auto nie zostało specjalnie uszkodzone, poza drobnymi elementami kosmetycznymi.Próbę wygrał ponownie M. Hirvonen przed S. Loebem i Ch. Atkinsonem.
Trzeci odcinek specjalny Capilla del Monte - San Marcos 1 (22,95 km)
Po powrocie na trasę J.-M. Latvala potwierdził swoje wielkie możliwości i okazał sie najszybszy w tej próbie. Drugi był S. Loeb, trzeci G. Galli, a czwarty lider M. Hirvonen.
Czwarty odcinek specjalny San Marcos - Charbonier 1 (9,61 km)
Ponowne problemy J.-M. Latvali, w którego Fordzie najprawdopodobniej uszkodzone zostało zawieszenie. Na tym odcinku stracił 25 sekund. Najszybszy był ponownie M. Hirvonen przed D. Sordo, H. Solbergiem i S. Loebem.
Po 4. OS: 1. M.Hirvonen / M. Lehtinen - 00:55:54.1, 2. S. Loeb / D. Elena +50.8, 3. Ch. Atkinson / S. Prevot +1:33.8, 4. P. Solberg / P. Mills +2:03.9, 5. G. Galli / D. Bernacchini + 2:15.8, 6. D. Sordo / M. Marti + 2:19.0, 7. F. Villagra / J. Perez Compac + 3:51.6, 8. H. Solberg / C. Menkerud + 3:51.6,9. T. Gardemeister / T. Tuominen + 4:18.3, 10. M. Wilson / S. Martin + 4:33.9
Piąty odcinek specjalny Ascochinga - La Cumbre 2 (23,28 km)
M. Hirvonen zatrzymał się na odcinku i już wiadomo, że stracił pozycję lidera na korzyść S. Loeba. Fin najechał na kamień i uszkodził zawieszenie. Aktualnie pierwsza tójka w rajdzie to: S. Loeb, Ch. Atkinson + 54,7, 3. P. Solberg + 1:26.8. J.-M. Latvala, w którego samochodzie usunięto problemy z zawieszeniem, ma aktualnie 9:38.6 min straty do lidera.
Na mecie odcinka powiedzieli:S. Loeb: Wygląda, iż teraz będę mógł już jechać spokojnie. Wolę jednak walkę. Trudno powiedzieć, czy teraz będzie łatwiej niż dzisiaj rano. Do mety jednak jeszcze daleko.G. Galli: Było znacznie lepiej niż rano. Dobra widoczność i mniej błota. Jest trudno, bo wyłażą kamienie. Opony Pirelli znakomite. J.-M. Latvala: Popełniłem błąd i straciłem 10 sekund. Do mety jeszcze daleko.Ch. Atkinson: Warunki są wspaniałe. Staram się utrzymać przewagę nad innymi. Drogi są jednak bardzo kiepskie.H. Solberg: Uszkodziłem przednie zawieszenie.P. Solberg: Mamy jakieś problemy z amortyzatorem i nic nie możemy z tym zrobić. D. Sordo: Staram się gonić Pettra, ale nie będzie to takie łatwe. Na drodze jest dużo błota. T. Gardemeister: Trochę nas zatrzymali Mikko i Hennig, którzy stali na odcinku. Staramy się jechać szybciej.
Szósty odcinek specjalny Capilla del Monte - San Marcos 2 (22,95 km)
Najszybciej pojechał J.-M. Latvala,przed G. Gallim i Ch. Atkinsonem. Lider S. Loeb stracił do zwycięzcy 7,1 sekundy. Na czele klasyfikacji bez zmian. Liderem pozostaje S. Loeb.
Siódmy odcinek specjalny San Marcos - Charbonier (9,61 km)
Tym razem najszybciej pojechał G. Galli, który wyprzedził Ch. Atkinsona i J.-M. Latvalę. Lider S. Loeb tym razem był piaty i stracił do zwyciezcy 2,1 sekundy.
Kolejność po 7. OS: 1. S. Loeb / D. Elena - 1:35:42, 2. Ch. Atkinson / S. Prevot + 51 sek., 3. P. Solberg / P. Mills + 1:37.1, 4. D. Sordo / M. Marti + 1:37.5, 5. G. Galli / Bernacchini + 1:47.2, 6. F. Villagra / J. Perez Compac + 3:57.4, 7. T. Gardemeister / T. Tuominen + 4:52.5, 8. M. Wilson / S. Martin + 5:02.6, 9. L. Peres Compac / J.-M. Volta + 5:47.6, 10. C. Rautenbach / D. Senior + 8:30
Ósmy odcinek specjalny La Cumbre - Agua de Oro (18,7 km)
I znów dał o sobie znać J.-M. Latvala, który o 2,7 sekundy wyprzedził lidera rajdu S. Loeba, o 5,8 sek P.Solberga. Aż43,9 sek. stracił Ch. Atkinsona. Kolejnym pechowcem okazał się Toni Gardemeister, który najechał na kamień, urwał koło i uszkodził podwozie. Dla fina oznacza to koniec jazdy. Z czołowej dziesiątki ubył także L. Perze Compac. Niepowodzenie tych dwóch zawodników umożliwiło J. M. Latvali awans na ósmą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Kolejność na odcinku: J.-M. Latvala 17:02.3, S. Loeb + 2,7 sek, 3. G. Galli +3 sek, 4. P. Solberg + 5,8, 5. D. Sordo + 30,3, Ch. Atkinson + 43,9, F. Villagara +50,8, M. Wilson +1:14.8, C. Rautenbach +1:25.4, N. Al-Attiyah + 1:44.6
Kolejnośc po 8. OS.: 1. Loeb / Elena - 1:52:47, 2. Atkinson / Prevot + 1:32.2, 3. P. Solberg / Mills +1:40.2, 4. Galli / Brernacchini + 1:47.5, 5. Sordo / Marti + 2:05.1, 6. Villagra / J. Perez Compac + 4:45.5, 7. Wilson / Martin + 6:14.7, 8. Latvala / Antila + 9:27.8, 9. Rautenbach / Senior + 10:13.5, 10. Ainger / Wicha + 12:11.9
Dziewiąty odcinek specjalny Camping San Martin 1 (3,5 km)
Niespodzanek na superoesie nie było. S. Loeb stracił na nim co prawda 1,6 sekundy do Ch. Atkinsona, ale po pierwszym dniu jest zdecydowanym liderem Rajdu Argentyny 2008 z przewagą 1 minuty i 30,6 sek. Trwa zacięta walka o pozycję wicelidera, a P. Solberg ma tylko 8,3 sek. straty do Ch. Atkinsona. Po dotkliwych staratach na 2. OS i wycieczce w pole, do gry powrócił J.-M. Latvala, który już jest na punktowanej, ósmej pozycji i wygrał cztery odcinki specjalne. Zapewne, gdyby nie pechowy początek rajdu, Fin byłby w tym momencie jego liderem.
Nieoficjalna klasyfikacja po I. dniu Rajdu Argentyny 2008:
MiejsceKierowca (Auto)Czas1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)1:54:28.02.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)+ 1:30.6 min.3.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC) + 1.38,9 min.4.Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC)+ 1.47,7 min.5.Dani Sordo Marc Marti (Citroën C4 WRC) + 2.06,9 min.6.Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC)+ 4.48,3 min.7.Matthew Wilson iMartin Scott (Ford Focus RS WRC)+ 6.18,3 min.8.Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)+ 9.27,5 min9.Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC)+10.31,8 min.10.Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi LancerEvo IX)+ 12.21,0 min.