Na zawodników czeka ponad 300 kilometrów os-owych!

Najbardziej zbliżoną do baja formułą są imprezy typu RMPST. Odbiegają one jednak znacznie od standardów baja, w szczególności jeśli chodzi o długość odcinków specjalnych. Poszukując większych wrażeń i przede wszystkim dłuższych, bardziej wymagających tras polscy zawodnicy zmuszeni byli do uczestnictwa w imprezach organizowanych poza granicami kraju.

- Rajdy terenowe typu Dakar cieszą się bardzo dużą popularnością wśród polskich zawodników. Praktycznie w każdej rundzie znajdziemy załogę z naszego kraju. Naturalnym jest więc pomysł organizacji baji w Polsce - mówi Grzegorz Surowiec, organizator rajdu oraz prezes Polskiego Stowarzyszenia OFF-ROAD.

Polacy świetnie radzą sobie w rajdach baja organizowanych za poza granicami kraju. Warto przypomnieć chociażby znakomity wynik załogi Patryka i Tomasza Łoszewskich, którzy zeszłoroczny Rajd Baja Slovakia ukończyli na trzecim miejscu. Niedawno, w Italian Baja wystartowały aż cztery polskie załogi. W klasie diesel Patryk Łoszewski z pilotem Rafałem Martonem (Orca BMW) zajęli pierwsze miejsce i plasują się obecnie na 11 pozycji w klasyfikacji generalnej.

Bazą Baja Polonia będzie Rzeszów. Na zawodników czeka ok. 500 km tras w tym ponad 300 km os-owych. Rajd przebiegać będzie w okolicach Stalowej Woli, Bojanowa, Nowej Dęby.

Obowiązywać będzie nowa specyfikacja samochodów zgodna z klasyfikacją Międzynarodowej Federacji Samochodowej - FIA. Będą to startujące m.in. w Dakarze klasy T1 oraz T2.

W Baja Polonia mogą starować samochody, motocykle oraz quady.