Dzisiejszy etap jest krótszy i wynosi w sumie 284,06 km z czego 79,26 km to próby sportowe a 204,80 km to trasy dojazdowe.

Etap dzieli się, podobnie jak wczoraj, na dwie pętle - po cztery odcinki na każdą z nich.

OS 9 (Stawy - godz. 9:43) jest najdłuższym odcinkiem tego dnia gdyż ma długość 14,88 km. Start znajduje się w Wolanach a meta w Ścinawce Dolnej. Następnie zawodników czeka 6,69 km trasy dojazdowej do Święcka gdzie zlokalizowany jest start OS 10 (Huberek - godz. 10:13). Odcinek ten ma długość 6,75 km i kończy się w miejscowości Wojbórz.

Start kolejnego odcinka OS 11 (Dębowina - godz.10:46) oddalony jest o 16,85 km i znajduje w miejscowości Młynów.Jego długość to 11,50 km. Meta znajduje się Dębowinie.

Ostatni odcinek pętli to OS 12 (Zdroje - godz. 11:35). By do niego dotrzeć, zawodnicy muszą pokonać 26,08 km trasy dojazdowej i dojechać do miejscowości Szczytna. Odcinek ma długość 6,50 km co czyni go z kolei najkrótszym tego dnia.

Pierwsza pętla kończy się serwisem E w Zieleńcu. Następna stanowi drugi przejazd powyższych odcinków (OS 13 - godz. 13:23, OS 14 - godz. 13:53, OS 15 godz. 14:26, OS 16 godz. 15:15).

Decyzją ZSS czas Leszka Kuzaja na 3 odcinku specjalnym został skorygowany. Zawodnik omijając motorowerzystów przebił oponę i stracił dużo czasu. Przyznano mu czas 7.45,0 min. dzięki czemu awansuje na trzecie miejsce w rajdzie. Jego strata do Tomasza Kuchara wynosi 17,3 sek.

Zapraszamy na relację!

Dziewiąty odcinek specjalny (Stawy 14,88 km)

Zawodników przywitała piękna, słoneczna pogoda.

Pierwszy odcinek, już chyba tradycyjnie, wygrał Bryan Bouffier. Drugi był Leszek Kuzaj ze stratą 4,3 sek. a trzeci Kajetan Kajetanowicz ze stratą 7,9 sek.

Aktualny wicelider Tomasz Kuchar był dopiero czwarty ze stratą 10 sek. Musi uważać gdyż Kuzaj zaczął mocno deptać mu po piętach. Jego przewaga wynosi zaledwie 11,6 sek.

Kajetan Kajetanowicz ucieka Michałowi Bębenkowi. Tym razem był szybszy o 5,8 sek przez co oddalił się w klasyfikacji do 26,1 sek.

Bębenkowi natomiast dotrzymuje kroku Paweł Dytko który tym razem był wolniejszy o zaledwie 2,5 sek. W klasyfikacji generalnej różnica też nie jest duża, gdyż wynosi 10,7 sek.

Problemy na odcinku miał Zbigniew Maliński, który wypadł z drogi i dachował. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało.

Dla Daniela Chwist niestety to również już koniec zawodów. W jego Subaru uszkodzeniu uległo zawieszenie i zawodnik musiał się zatrzymać.

Dziesiąty odcinek specjalny (Huberek 6,75 km)

Kolejny odcinek i kolejne zwycięstwo Bouffiera. Drugi był Tomasz Kuchar ze stratą 1,3 sek. a trzeci Leszek Kuzaj ze stratą 2,9 sek.

Bardzo słaby czas uzyskał Michał Bębenek. Na tym króciutkim odcinku tuż przed metą zbyt szybko wszedł w zakręt i zawisł nad rowem. Potrzebna była pomoc kibiców a do mety zawodnik dojechał na światłach awaryjnych. Michał był wolniejszy od lidera aż o 24,2 sek. W klasyfikacji generalnej zawodnik spadł na 6 miejsce, za Pawła Dytkę.

Jedenasty odcinek specjalny (Dębowina 11,50 km)

Odcinek zostaje opóźniony o 10 min.

Już tradycyjnie Bryan Bouffier zameldował się z najlepszym czasem. Tym razem pokonał Tomka Kuchara o 4 sek. a Leszka Kuzaja o 7,4 sek.

Michał Bębenek zdołał uporać się z samochodem, i wrócił do gry. Na tym odcinku udało mu się nawet pokonać Kajetana Kajetanowicza ale różnica nie jest duża (2,9 sek.). Zawodnik powrócił na zajmowane wcześniej 5 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Dwunasty odcinek specjalny (Zdroje 6,50 km)

Start do odcinka opóźniony o 5 min.

Ostatni odcinek tej pętli ponownie dla reprezentanta Peugeot Sport Polska Rally Team. Bryan pokonał drugiego Leszka Kuzaja o 4,3 sek. oraz trzeciego Tomka Kuchara o 4,8 sek.

Czwarte miejsce zajął Kajetan Kajetanowicz z czasem gorszym od lidera o 6,1 sek.

Paweł Dytko był szybszy tym razem od Michała Bębenka o 3 sek. Pozwoliło mu to wyprzedzić go w klasyfikacji generalnej ale różnica między zawodnikami jest śladowa i wynosi 0,3 sek.

Po pierwszym etapie drugiego dnia, na prowadzeniu z blisko 55 sek. przewagą jest Bryan Bouffier z Xavierem Panseri.

Drugie miejsce zajmuje Tomasz Kuchar, który musi odpierać ciągłe ataki Leszka Kuzaja. Między zawodnikami jest różnica czasowa na poziomie 16,1 sek. co oznacza, że walka będzie trwała do końca.

Pewne trzecie miejsce zajmują Kajetan Kajetanowicz z Maciejem Wisławskim. Mają oni przewagę nad kolejnym zawodnikiem 48,4 sek.

Zaciekła walka toczy się o czwarte miejsce między Pawłem Dytko i Michałem Bębenkiem. Po pierwszej pętli zawodnicy mają prawie identyczny czas (różnica wynosi 0,3 sek.). Na chwilę obecną na prowadzeniu jest jednak Dytko.

Po awarii układu hamulcowego w samochodzie Tomasza Czopika i wycofaniu się przez niego z rajdu, na siódme miejsce awansował Mariusz Stec a na ósme Szymon Ruta.

Zdziwienie budzi fakt, że Radosław Typa jadący małym Citroenem C2 R2 jest w stanie nawiązać rywalizacje (i prowadzić w klasyfikacji!) z Piotrem Maciejewskim oraz Maciejem Oleksowiczem, którzy jadą zdecydowanie mocniejszymi samochodem (Piotr jedzie Lancerem Evo IX a Maciej Imprezą N12).

Trzynasty odcinek specjalny (Stawy 14,88 km)

Jak już nakazuje tradycja tego rajdu, Bryan Bouffier z Xavierem Panseri wygrali kolejny odcinek specjalny. Drugi na mecie okazał się Leszek Kuzaj, który zbliżył się do Tomka Kuchara o 2,4 sek.

Kajetan Kajetanowicz dojechał do mety na światłach awaryjnych co oznaczać może kłopoty z samochodem. Pomimo to, zawodnik osiągnął 5 czas ze stratą 14,6 sek. do lidera oraz 1,1 sek. do Michała Bębenka.

Ten ostatni pokonał także o prawie 8 sek. Pawła Dytkę, z którym rywalizuje o 4 miejsce w klasyfikacji generalnej.

W pucharze C2R2 doskonale tym razem pojechał Jan Chmielewski, który odrobił do prowadzącego w klasie Radosława Typy aż 10,4 sek.! Tym samym zbliżył się do do niego w klasyfikacji generalnej na 16 sek. Jeśli Radek popełni błąd, może go to kosztować utratę prowadzenia.

Czternasty odcinek specjalny (Huberek 6,75 km)

A jednak to tylko człowiek! Pierwszy odcinek rajdu, który nie został wygrany przez Bryana Bouffier! Zawodnikowi, któremu udała się ta sztuka to Tomasz Kuchar jadący bliźniaczym Peugeotem 207 S2000. Różnica między rywalami wyniosła jednak... zaledwie 0,5 sek.

Trzeci na mecie zameldował się Leszek Kuzaj ze stratą 3 sek. do Kuchara.

Kłopoty techniczne nie opuszczają Kajetana Kajetanowicza. Tym razem poniósł sporą stratę 15 sek. Biorąc pod uwagę fakt, że był to zaledwie 6.75 km odcinek - a przez zawodnikami jeszcze 18 km sportowej jazdy - można mieć obawy czy 38 sek. przewagi wystarczy by utrzymać wynik.

Michałowi Bębenkowi po raz kolejny udało się zwiększyć przewagę nad Pawłem Dytko. Może 2,5 sek. to niedużo, ale w klasyfikacji generalnej każda sekunda przewagi jest na wagę złota.

Ogromny pech Radosława Typy! Niestety mały Citroen zawodników (walczący dziś na równi nawet z najmocniejszymi samochodami klasy N4) nie wytrzymał trudów tego rajdu i uległ awarii. Załoga musiała zatrzymać się na odcinku przez co definitywnie straciła szansę na wygraną w klasie C2R2 oraz w klasyfikacji R2B Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na czoło wysuwa się więc Jan Chmielewski, który - jeśli dotrze do mety - zostanie zwycięzcą całego pucharu C2-R2 Teams’ Challenge sezonu 2008.

Piętnasty odcinek specjalny (Dębowina 11,50 km)

Wszystko wróciło do poprzedniego porządku i Bryan Bouffier znów na czele tabeli wyników. Jednak niespodzianką jest 30 sekundowa kara nałożona przez sędziów za 3 minuty spóźnienia na PKC - 15. Na szczęście zawodnicy wypracowali na tyle bezpieczną przewagę, że kara nie wpłynie w żaden sposób na ich końcowy wynik w rajdzie.

Drugie miejsce i 2,4 sek. straty odnotował Tomasz Kuchar.

Leszek Kuzaj dostał chyba lekkiej zadyszki, gdyż na mecie odnotował 8,4 sek. straty. Prawdopodobnie zawodnik doszedł do wniosku, że i tak już nie ma praktycznie szans doścignąć Tomka w normalnej walce i postanowił utrzymać przyzwoity wynik do mety.

Awaria samochodu Kajetana Kajetanowicza nie jest poważna, gdyż strata czasowa jest niewielka. Owszem, do Bouffiera brakowało 16 sek., ale do głównego konkurenta Michała Bębenka zaledwie 6,7 sek. Bardziej dotkliwa jest jednak kara 10 sek. za to samo przewinienie którego dopuścił się lider rajdu. Kajetan spóźnił się jedną minutę na PKC - 15 .

Michał Bębenek, choć zbliżył się dzięki takiemu obrotowi sytuacji do Kajetanowicza do 21,3 sek., nie ma już praktycznie szans walczyć o 4 miejsce w rajdzie. Od Pawła Dytki oddalił się również na bezpieczną odległość 14,5 sek.

Dwunasty odcinek specjalny (Zdroje 6,50 km)

Bryan Bouffier i Xavier Panseri postawili kropkę nad "i" wygrywając ostatni odcinek specjalny. Byli absolutnie fenomenalni podczas całego rajdu i stanowili klasę samą dla siebie. W pełni zasłużona wygrana oraz tytuł Mistrzów Polski!

Drugi na mecie oraz trzeci w całym rajdzie jest Leszek Kuzaj, który oprócz francuzowi uległ jeszcze Tomaszowi Kucharowi (trzeci na ostatnim odcinku).

Kajetan Kajetanowicz osiągnął metę ostatniego odcinka na czwartym miejscu. Zawodnik odetchnął zapewne z ulgą, gdyż czwarte miejsce w rajdzie i wygrana z Michałem Bębenkiem gwarantuje mu tytuł Wicemistrzów Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzów Polski w grupie N

Bracia Bębenek byli na tym odcinku piąci. W całym rajdzie zajęli również piąte miejsce, co gwarantuje im trzecie miejsce w RSMP.

Wielkie brawa należą się również Janowi Chmielewskiemu, który został zwycięzcą markowego pucharu Citroen C2R2 Teams’ Challenge 2008. Wygrał też Rajd Dolnośląski. Drugiego dnia Janek jechał wręcz rewelacyjnie!

Tym razem trochę szczęścia zabrakło Radkowi Typie - spadł on w klasyfikacji pucharu na trzecie miejsce za Michała Dobrowolskiego. Ale takie właśnie są rajdy -żeby wygrać, trzeba przede wszystkim dojechać do mety.Gratulujemy zwycięzcom!

Wieczorem, podczas obrad, Zespół Sędziów Sportowych raz jeszcze przeanalizował sprawę załogi Leszek Kuzaj i Craig Parry. Po wnikliwej analizie postanowiono zweryfikować raz jeszcze wyniki trzeciego odcinka specjalnego. Ostatecznie anulowano wcześniejszą własna decyzje, pozostawiając załodze rzeczywisty osiągnięty rezultat.

Nie zmieniło to wyników - załoga pozostała na trzeciej.

Jednak zespół PSO-BF Goodrich Rally Team nie zgodził sie z ta decyzją i oficjalnie złożył zapowiedź protestu do Głównej Komisji Sportu samochodowego.

W tej sytuacji wyniki rajdu zostały zawieszone.

Nieoficjalne Wyniki Rajdu Dolnośląskiego 2008

MiejsceZałoga (samochód)Czas / strata1.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)czas: 1:29.18,3 godz.2.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000)strata: 44,6 sek.3.Leszek Kuzaj i Craig Parry (Peugeot 207 Super 2000)2.14,2 min.4.Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.27,7 min.5.Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.49,5 min.6.Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.06,5 min.7.Mariusz Stec i Joanna Madej (Mitsubishi Evo IX)5.52,3 min.8.Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Subaru Impreza)6.45,0 min.9.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Subaru Impreza)7.13,1 min.10.Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Mitsubishi Lancer Evo IX)7.29,6 min.11.Patrik Flodin i Maria Andersson (Subaru Impreza)8.17,5 min.12.Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Citroen C2 R2)8.26,3 min.13.Marcin Pasecki i Ryszard Ciupka (Citroen C2 R2)12.15,8 min.14.Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman (Renault Clio R3)12.23,7 min.15.Łukasz Olma i Krzysztof Olma (Mitsubishi Evo VIII)12.46,8 min.16.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroen C2 R2)13.11,8 min.17.Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza)14.19,5 min.18.Grzegorz Sieklucki i Bartosz Foltynowicz (Citroen C2)15.50,6 min.19.Jerzy Para i Krzysztof Janik (Renault Clio)22.05,3 min.20.Aleksander Jaroszewicz i Paweł Tarapacki (Peugeot 206 XS)22.39,1 min.21.Krzysztof Możyszek i Marek Kotwica (Audi S2)50.30,3 min.