UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane

Wczorajszy prolog był jedynie "przygrywką" do prawdziwej batalii o tytuł Mistrzów Polski. Dzisiaj rozegranych zostanie pozostałych dziewięć odcinków specjalnych pierwszego etapu.

Bryan Bouffier i Xavier Panseri, dwukrotni mistrzowie kraju i obrońcy tytułu dysponują samochodem grupy N - Mitsubishi Lancerem Evo IX. Z kolei główni pretendenci - Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski jadą samochodem Peugeot 207 Super 2000, przygotowanym przez Peugeot Polska. W tym samym aucie, rok temu, Bryan i Xavier... wygrali Rajd Dolnośląski!

Polecamy w RoadLook.pl

Rywalizacja będzie ciekawe, a włączą się do niej zapewne także Leszek Kuzaj i Craig Parryw kolejnym Peugeocie 207 Super 2000. Oni teoretycznie jeszcze mogą zostać mistrzami.

Jak będzie? Czy rzeczywiście trasa preferuje samochody klasy S2000 (przed rokiem na podium stanęły trzy Peugeoty)? Czy jednak perfekcyjny Bouffier zdoła wyprzedzić Kuchara i Kuzaja?

Ale nie tylko rywalizacja o tytuł w klasyfikacji generalnej elektryzuje kibiców. Również w poszczególnych klasach jest ciekawie. Może się np. okazać, że choć Kuchar zostanie mistrzem w "generalce", tytuł w Super 2000 zdobędzie Kuzaj...

Wszystko jeszcze może się zdarzyć w gronie Citroënów - klasie A6 i R2B.

Zapraszamy nanaszą relację. Pierwszy dzisiejszy odcinek rozpoczyna się o godzinie 9.38.

Drugi odcinek specjalny - Międzylesie 1 (10,50 km)

Najszybciej pojechał Leszek Kuzaj (Peugeot 207 S2000), ktory o 1,1 sekundy wyprzedził Tomka Kuchara (Peugeot 207 S2000) i o 2,1 sekundy Bryana Bouffiera (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Nowym liderem został Leszek Kuzaj, który o 0,2 sekundy wyprzedza Tomka Kuchara, o 5,1 sekundy Kajetana Kajetanowicza i o 6,4 sekundy Bryana Bouffiera.

Wycofali się Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000).

Trzeci odcinek specjalny - Spalona 1 (9,90 km)

Tym razem najszybciej pojechał Tomek Kuchar, który o 0,4 sekundy wyprzedził Leszka Kuzaja, o 1,2 sekundy Kajetana Kajetanowicza i 1,4 sekundy Bryana Bouffiera.

W klasyfikacji generalnej rajdu prowadzi Tomek Kuchar, który o 0,2 sekundy wyprzedza Leszka Kuzaja, o 6,1 sekundy Kajetana Kajetanowicza i o 7,6 sekundy Bryana Bouffiera.

Odcinek został przerwany po wypadku załogi z numerem startowym 22. -Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik (Honda Civic Type-R), w której samochodzie zostało urwane koło.

W R2B znakomita jazda Łukasza Habaja. Wyprzedził on na odcinku Tomasza Gryca i Janka Chmielewskiego i taka jest kolejność w klasyfikacji po odcinku. Tomek traci 7,3 sek., Janek - 9,4 sek.

Tomasz Porębski stracił prawie dwie minuty i spadł na ósme, ostatnie miejsce.

Czwarty odcinek specjalny - Szarotka 1 (9,15 km)

Zmiana lidera. Najszybciej pojechał Leszek Kuzaj, który na mecie odcinka wyrpzedził o 0,5 sekundy Kajetana Kajetanowicza, o 1,1 sekundy Bryana Bouffiera i o 1,4 sekundy Tomka Kuchara.

Po pierwszej pętli prowadzi Leszek Kuzaj (Peugeot 207 S2000), ktory o 1,2 sekundy wyprzedza Tomka Kuchara (Peugeot 207 S2000), o 6,4 sekundy Kajetana Kajetanowicza i 8,5 sekundy Bryana Bouffiera (Mitsubishi Lancer Evo IX).

W klasie R2B wygrał Tomasz Porębski, ale świetna jazda Tomka Gryca spowodowała, że zmniejszył od stratę do lidera Łukasza Habaja do 5,8 sekundy.

Stracił Janek Chmielewski (11,2 sek.), ale utrzymał trzecie miejsce w klasyfikacji.

Klasyfikacja po 4. OS

Poz.ZałogaAutoCzasStrata1Leszek Kuzaj / Craig ParryPeugeot 207 S200017:22.1-2 Tomasz Kuchar / Daniel DymurskiPeugeot 207 S200017:23.3+1.23 Kajetan Kajetanowicz / Jarosław BaranSubaru Impreza17:28.5+6.44 Bryan Bouffier / Xsavier PanseriMitsubishi Evo IX17:30.6+8.55Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek Mitsubishi Evo IX17:48.5+26.46Maciej Oleksowicz / Andrzej ObrębowskiPeugeot 207 S200017:53.2+31.17Jurij Protasow / Oleksandr SkoczukSubaru Impreza17:59.2+37.18Mariusz Stec / Zbigniew GruszkaMitsubishi Evo IX18:13.6+51.59Kamil Butruk / Maciej WilkMitsubishi Evo IX18:16.8+54.710Marcin Bełtowski / Paweł DrahanSubaru Impreza18:33.8+1:11.7

Piąty odcinek specjalny - Międzylesie 2 (10,50 km)

Trwa zacięta rywalizacja!

Tym razem ponownie najszybsi okazali się Leszek Kuzaj i Craig Parry, którzy o jedną sekundę wyprzedzili Tomasza Kuchari i Daniela Dymurskiego.

Bryan Bouffier i Xavier Panseri ponownie stracili w stosunku do załogi Peugeot Sport Polska Rally Team, ale z kolei nadrobili nad Kajetanem Kajetanowiczem i Jarosławem Baranem.

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Tomasz Kuchar (strata 1,0 sek.), Bryan Bouffier (2,4 sek.), Maciej Oleksowicz (3,1 sek.), Kajetan Kajetanowicz (3,6 sek.), Michał Bębenek (9,6 sek.).

W klasyfikacji Kuzaj wyprzedza Kuchara o 2,2 sek., Kajetanowicza o 10 sek., Bouffiera o 10,9 sek., Oleksowicza o 34,2 sek. i Bębenka o 36,0 sek.

W klasie R2B najszybszy okazał się Łukasz Habaj, który przy nieco słabszej postawie Tomasza Gryca umocnił się na prowadzeniu - ma nad konkurentem 15,2 sekundy przewagi.

Trzecie miejsce zajmuje Ariel Piotrowski 24,4 sekundy, a czwarte - Jenek Chmielewski (26,3 sek.).

Robi się coraz ciekawiej - bracia Dobrowolscy zajmują piątą lokatę, a Tomasz Porębski jest dopiero ósmy... Kto zostanie Mistrzem Polski?

Szósty odcinek specjalny - Spalona 2 (9,90 km)

Leszek Kuzaj najwyraźniej "złapał" swoje szybkie tempo. Wygrał kolejny odcinek specjalny, umacniając się na prowadzeniu.

Tomasz Kuchar tym razem okazał się wolniejszy od Bryana Bouffiera. Co prawda zaledwie o 0,1 sekundy, ale zawsze...

Obrońca tytułu awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji, wyprzedzając Kajetana Kajetanowicza.

W R2B Łukasz Habaj powiększył przewagę nad Tomaszem Grycem.

Wyniki: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (2,0 sek.), Tomasz Kuchar (2,1 sek.), Kajetan Kajetanowicz (5,3 sek.), Maciej Oleksowicz (5,7 sek.), Michał Bębenek (8,0 sek.).

PO OS-ie: Kuzaj, Kuchar (4,3 sek.), Bouffier (12,9 sek.), Kajetanowicz (15,3 sek.), Oleksowicz 39,9 sek.), Bębenek (44,0 sek.).

Siódmy odcinek specjalny - Szarotka 2 (9,15 km)

Ta pętla należała do Leszka Kuzaja, który odniósł komplet zwycięstw.

Bryan Bouffier znów szybszy od Tomasza Kuchara. Zawodnik Peugeot ma jednak jeszcze dość wyraźną przewagę. Czy zdoła ją utrzymać na trzeciej pętli?

Kajetan Kajetanowicz szybszy od Michała Bębenka.

Maciej Oleksowicz przegrał z Jurijem Protasowem.

W klasie A7 na prowadzeniu dwie załogi w samochodach Renault Clio. Pierwsze miejsce zajmują Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman, drugie - Robert Kujawski i Rafał Rzemień.

W R2B najszybszy Tomasz Porębski przed Łukaszem Habajem i Tomaszem Grycem. W klasyfikacji prowadzi Habaj o 19,8 sekundy przed Grycem.

Bracia Marcin i Michał Dobrowolscy wyprzedzili Janka Chmielewskiego i Szymona Gospodarczyka.

Z rywalizacji odpadł Ariel Piotrowski.

Z grupy historycznej najszybsi są Mariusz Woźniczko i Dariusz Gurdziołek (Opel Kadett), natomiast w kategorii Open prowadzą Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza).

Wyniki ostatniego odcinka drugiej pętli pierwszego etapu: Leszek Kuzaj i Craig Parry (Peugeot 207 S2000), Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX - strata 0,9 sek.), Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000 - 1,7 sek.), Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX - 7,0 sek.), Jurij Protasow i Oleksandr Skoczuk (Subaru Impreza - 7,7 sek.), Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000 - 10,5 sek.), Marcin Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX - 15,6 sek.), Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19,0 sek.), Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (Subaru Impreza - 21,1 sek.).

Klasyfikacja po 7. OS

Poz.ZałogaAutoCzasStrata1Leszek Kuzaj / Craig ParryPeugeot 207 S200032:47.8-2 Tomasz Kuchar / Daniel DymurskiPeugeot 207 S200032:53.8+13.83Bryan Bouffier / Xsavier PanseriMitsubishi Lancer33:01.6+6.44Kajetan Kajetanowicz / Jarosław BaranSubaru Impreza33:05.8+18,05Maciej Oleksowicz / Andrzej ObrębowskiPeugeot 207 S200033:38.2+50,46Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek Mitsubishi Lancer33:38.8+51,07Jurij Protasow / Oleksandr SkoczukSubaru Impreza33:53.3+1.:05.58Mariusz Stec / Zbigniew GruszkaMitsubishi Evo IX34:26.3+1:38,59Kamil Butruk / Maciej WilkMitsubishi Evo IX34:30.0+1:42,.210Marcin Bełtowski / Paweł DrahanSubaru Impreza34:58.1+2:10.3

Ósmy odcinek specjalny - Międzylesie 3 (10,50 km)

Tym razem do "roboty" zabrał się Tomasz Kuchar, który bardzo zmotywowany wygrał próbę.

Drugi był Leszek Kuzaj, a Bryana Bouffiera wyprzedził jeszcze Kajetan Kajetanowicz.

Maciej Oleksowicz szybszy od Michała Bębenka.

Udany odcinek dla Marcin Bełtowskiego.

Kamil Butruk i Maciej Wilk wypadli z trasy. Zawodnikom nic się nie stało.

W klasie A7 ostry atak Roberta Kujawskiego. Zmniejszył on stratę do lidera - Zbigniewa Cieślara do 5,5 sekundy. Będzie się działo!

W R2B znakomita jazda Łukasza Habaja. Tomasz Gryc traci już ponad 25 sekund. Marcin Dobrowolski walczy z Jankiem Chmielewskim o podium.

Szybko jedzie Tomasz Porębski, awansował już na szóste miejsce w klasie.

Wyniki Os-u: Tomasz Kuchar. Leszek Kuzaj (1,2 sek.),Kajetan Kajetanowicz (1,9 sek.), Bryan Bouffier (2,0 sek.), Maciej Oleksowicz (5,5 sek.), Michał Bębenek (7,1 sek.).

Obecnie Kuzaj wyprzedza Kuchara o 4,8 sek., Biuffiera o 15,6 sek. oraz Kajetanowicza o 18,7 sek.

Dziewiąty odcinek specjalny - Spalona 3 (9,90 km)

To próba Leszka Kuzaja. Był on wyraźnie szybszy od Bryana Bouffiera i Tomasza Kuchara.

Tymczasem za metą lotna, już po zmierzeniu czasu Peugeot 207 S2000 Leszka Kuzaja stanął w ogniu. Na miejsce zdarzenia natychmiast dojechała karetka pogotowia i straż pożarna. zawodnikom nic się nie stało.

Jak wynika z informacji, przyczyna pożaru było opuszczenie drogi za metą lotną i zderzenie z innym pojazdem (który został uszkodzony podczas poprzedniego przejazdu), a nie awaria samochodu.

Odcinek został zatrzymany. Trwa wolny przejazd - decyzja Zespołu Sędziów Sportowych.

Czasy zmierzono sześciu załogom.

Kuchar stracił do Bouffiera 0,1 sekundy - tyle samo co na poprzednim Os-ie. Jak widać kierowcy "jadą wszystko"!

Wyniki: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (3,4 sek.), Tomasz Kuchar (3,5 sek.), Kajetan Kajetanowicz (4,7 sek.), Maciej Oleksowicz (5,7 sek.), Michał Bębenek (12,9 sek.), Zbigniew Maliński (36,5 sek.), Jurij Protasow (38,7 sek.).

Dziesiąty odcinek specjalny - Szarotka 3 (9,15 km)

Rywalizacja o tytuł Mistrzów Polski będzie trwała jeszcze jutro - prawdopodobnie do ostatniego odcinka specjalnego rajdu.

Po dzisiejszym dniu znacznie bliżej pierwszego miejsca są Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.

Zostali oni zwycięzcami etapu, gromadząc o trzy punkty więcej od Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri.

Jeśli jutro Polacy będą na mecie przed Francuzami wszystko będzie jasne. Francuzi natomiast, aby sięgnąć po trzeci w karierze tytuł w Polsce będą musieli pojechać od Kuchara i Dymurskiego o 5,8 sekundy szybciej.

Ostatni odcinek trzeciej pętli to popis Bouffiera. Pokonał on Kajetanowicza o 2,2 sekundy i Kuchara aż o 3,9 sekundy.

Rewelacyjnie spisali się Janek Chmielewski i Szymon Gospodarczyk, którzy zajęli szóste miejsce w klasyfikacji generalnej w Citroënie C2 R2 Max.

Jutro wszystko się może zdarzyć: kto popełni błąd - Tomasz Kuchar czy Bryan Bouffier? W walce o zwycięstwo wciąż się liczy Kajetan Kajetanowicz.

Maciej Oleksowicz i Michał Bębenek rywalizują o czwarte miejsce.

Bardzo ciekawie jest w klasie R2B, gdzie prowadzi Łukasz Habaj. Niespodziewanie drugi jest Tomasz Gryc.

Jan Chmielewski wyprzedził braci Dobrowolskich, z czego najbardziej zadowolony jest Tomasz Porębski, bo go to zbliża do tytułu w klasie.

Różnice pomiędzy załogami zajmującymi drugie i czwarte miejsce jest jednak sekundowa...

W klasie A7 zdecydowanymi liderami zostali Robert Kujawski i Rafał Rzemień.

W grupie historycznej najszybsi są wciąż Mariusz Woźniczko i Dariusz Gurdziołek (Opel Kadett), natomiast w kategorii Open prowadzą nadal Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza).

Nieoficjalna klasyfikacja po 1. etapie

Fot.: Andrzej Ejnik