Impreza zapowiada spore emocje. Oto co mówią kierowcy:

Kajetan Kajetanowicz: Naprawdę bardzo się cieszę, że sezon w końcu ruszy i staniemy do walki na odcinkach specjalnych. W tym roku rozpoczynam nową przygodę z Subaru Poland Rally Team, w nowym samochodzie i z nowym pilotem Jackiem Rathe. Wierzę, że będzie to udany sezon, pełen zaciętej rywalizacji. Na kilka dni przed Rajdem Elmot odbyliśmy pierwsze testy Subaru Imprezy STI 09, którą będziemy startować w tegorocznych mistrzostwach Polski. Udało mi się przejechać ponad 100 kilometrów podczas dwóch dni. Jestem zadowolony z przebiegu naszych testów, choć oczywiście po ponad półrocznej przerwie mógłbym w ogóle nie wysiadać z samochodu. Bardzo mocno pracowaliśmy nad tym, żeby samochód dobrze się prowadził i udało się. Mieliśmy możliwość jeździć zarówno po suchym, jak i mokrym asfalcie oraz testować opony, na których nigdy wcześniej nie jeździłem. Teraz czuję się w tym aucie dobrze. Chciałbym przede wszystkim pojechać bezbłędnie. Jeśli nam się to uda, będziemy wiedzieć, w którym miejscu jesteśmy na tle konkurencji. To dla nas zagadka i jednocześnie cel na ten rajd. Same testy nie pozwalają porównać siebie z innymi. Wbrew obawom, lista zgłoszeń na rajd wygląda bardzo dobrze i zapowiada się mocna obsada. Na pewno będzie ciekawie! Pragniemy podziękować za możliwość startów naszej grupie sponsorskiej: Subaru Import Polska, STP, Castrol, Keratronik, Klonex oraz SJS.

Polecamy w RoadLook.pl

Radosław Typa:: Po trzech sezonach w ośce jestem zaskoczony, co można wyczyniać czteronapędówką. Auto fantastycznie się prowadzi. Trudno mi cokolwiek powiedzieć o przyspieszeniach, bo czym innym są subiektywne odczucia, a czym innym porównanie nowego Lancera w boju. Jeśli chodzi o Elmot to raczej nie nastawiam się na walkę. Mam przede wszystkim zdobyć doświadczenie w nowym samochodzie i zobaczyć, gdzie jest moje miejsce w klasyfikacji N4. Dziękuje Ryśkowi, że zgodził się zastąpić na tym rajdzie Wiślaka. Dziękuję również sponsorom: Primaverze, Makicie, Unimilowi, Mitsubishi Motors Polska, władzom regionu i Ornety oraz firmie Radex. Zapraszam kibiców na ulubione przez wszystkich OS-y!

Bryan Bouffier: Po późnej decyzji Peugeot Polska o zaangażowaniu Tomasza Kuchara, w ostatniej chwili zostaliśmy zmuszeni do znalezienia innego rozwiązania, żeby znaleźć się w mistrzostwach, do których odczuwamy szczególny sentyment. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy wrócić do Polski na ten pierwszy rajd sezonu. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż trudno będzie rywalizować z Super 2000, ale przede wszystkim chcemy zdobyć sporo punktów, by wrócić w drugiej rundzie z samochodem tej królewskiej kategorii. Dziękuję firmie Malkom za dalsze wsparcie sponsorskie i duży wysiłek włożony w to, żeby zapewnić nam perfekcyjny samochód na start tego rajdu. Mam nadzieję, że w sobotni wieczór będziemy mogli wspiąć się na podium.

Michał Bębenek: Cieszę się, że tym razem będziemy mogli rozpocząć sezon rajdowy startem na odcinkach specjalnych w Górach Sowich. Tegoroczna lista zgłoszeń 37 Rajdu Elmot-Krause zawiera dużą ilość załóg deklarujących start samochodami klasy S2000, które są bardziej zaawansowane technicznie niż samochody grupy N. Liczę na to, że nasze doświadczenie i dobre przygotowanie do sezonu pozwoli na walkę o najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej. Od pierwszego odcinka specjalnego będziemy agresywnie walczyć o jak najlepszy wynik. Nasz start w 37. Rajdzie Elmot-Krause, został poprzedzony licznymi testami. Wykonaliśmy nasz plan w 100%, testując samochód w różnych warunkach atmosferycznych. Mamy dobrą bazę nastawów zawieszenia zarówno na mokrą, jak i suchą nawierzchnię. Podczas jednego dnia testów naszym gościem był Rafał Sonik – tegoroczny uczestnik Rajdu Dakar, który miał okazję zapoznać się z pracą zespołu oraz odbyć przejażdżkę na fotelu pilota naszym Lancerem. Wsparcia w tym sezonie udzielą nam sponsorzy - firmy: Tedex, GetinBank, Ponzio, Igloo, Recaro, Imex, AQQ i Makton.