Artykuł 15.1 Regulaminu RSMP stanowi w tym roku co następuje: "We wszystkich rundach prowadzona będzie osobna klasyfikacja dla Dnia 1rajdu oraz osobna dla Dnia 2 rajdu."

Kolejny - 15.2 zaś: "W klasyfikacji generalnej stosowana będzie następująca punktacja dla każdego dnia rajdu oddzielnie: 1 miejsce - 15 pkt., 2 - 12 pkt., 3 - 10 pkt., 4 - 8 pkt., 5 - 6 pkt., 6 - 5 pkt., 7 - 4 pkt., 8 -3 pkt., 9 - 2 pkt., 10 - 1 pkt." . I dalej: "Dodatkowo, w klasyfikacji generalnej rajdu (nie dni) stosowana będzie następująca punktacja bonusowa dla pierwszych pięciu załóg: 1 - 5 pkt., 2 - 4 pkt., 3 - 3 pkt., 4 - 2 pkt. 5 - 1 pkt.".

Tak więc zwycięzca - jeśli okaże się najlepszy na obu etapach może wywalczyć aż 35 pkt. (w porównaniu z 10 w ubiegłym sezonie)...

Rywalizację podczas drugiego dnia zawodów w Górach Sowich należny więc obserwować przez pryzmat nowych przepisów!

Polecamy w RoadLook.pl

Siódmy odcinek specjalny (Złoty Las - 6.00 km)

Pierwsza próba drugiego etapu zakończyła się sukcesem Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego. Liderzy rajdu pojechali szybko, uzyskując ponad cztery sekundy przewagi nad konkurentami.

Obrońcy tytułu Mistrzów Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri wcale nie zamierzają się poddać, choć jadą Mitsubishi, a nie pojazdem klasy Super 2000. Wczoraj nie bardzo im się powiodło, ale deklarowali atak od poczatku na dzisiejszych odcinkach. I słowa dotrzymali - zajęli drugie miejsce...

Do ścigania, korzystając z systemu Superally powrócili Leszek Kuzaj i Robert Hundla. Z powodzeniem!

Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe przegrali wczoraj "o włos". Etap rozpoczęli od czwartego miejsca.

Tuz za nimi uplasowali się Radosław Typa i Ryszard Ciupka.

Sensacją była wysoka pozycja braci Marcina i Michała Dobrowolskich, liderów w Citroën Racing Trophy Polska.

Ich najgroźniejsi konkurenci w klasie - Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk pojechali nieco wolniej.

Dobrowolscy wyprzedzili m. in. Michała Sołowowa oraz Tomasza Czopika. Sporo stracili też Maciej Oleksowicz i Kamil Butruk.

W "dziesiątce" znaleźli się też Robert Kujawski i Rafał Rzemień - liderzy w klasie A 7.

Klasyfikacja etapu po siódmym odcinku specjalnym: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000); 2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX - strata 4,5 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 S2000 - 4,8 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 7,7 sek.); 5. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 8,2 sek.); 6. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2 - 12,0 sek.); 7. Zbigniew Maliński i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX - 12,2 sek.); 8. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 12,7 sek.); 9. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 12,8 sek.); 10. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport - 12,9 sek.).

Ósmy odcinek specjalny (Rościszów - 8.40 km)

Zrobiło sie deszczowo.

Zmiana lidera. Na prowadzenie wysunął się Bryan Bouffier.

Francuz uzyskał czas odrobinę słabszy od zwycięzcy próby, Michała Sołowowa.

Tomasz Kuchar stracił aż 9,1 sekundy.

Dobrze tym razem pojechał Maciej Oleksowicz, cały czas sytuacje kontroluje Kajetan Kajetanowicz.

Pokazali się bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie.

Ponad 25 sekund gorszy od zwycięzcy był Leszek Kuzaj.

Ponownie w czołówce znalazł się Robert Kujawski.

W R B2 prowadzi Marcin Dobrowolski.

Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk "dachowali", uszkadzając Citroëna. Załodze nic się nie stało.

Wyniki OS-u: Michał Sołowow, Bryan Bouffier (strata 0,4 sek.), Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (3,3 sek.), Kajetan Kajetanowicz (4,6 sek.), Maciej Oleksowicz (5,5 sek.), Tomasz kuchar (9,1 sek.), Radosław Typa (10,4 sek.), Kamil Butruk i Kamil Butruk i Maciej Wilk (13,1 sek.), Tomasz Czopik (13,8 sek.), Robert Kujawski (18,6 sek.).

Klasyfikacja etapu po ósmym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (4,2 sek.); 3. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (7,4 sek.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (7,8 sek.); 5. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (13,7 sek.); 6. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 Super 2000 - 18,4 sek.); 7. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi lancer Evo IX - 19,5 sek.); 8. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (21,7 sek.); 9. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 23,9 sek.); 10. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (24,6 sek.).

Dziewiąty odcinek specjalny (Sokolec - 8.95 km)

Ponownie najszybszy okazał się Michał Sołowow, który dzięki temu awansował na drugie miejsce w rajdzie.

Znów pokazał się Leszek Kuzaj, drugi na mecie.

Przed liderem Bryanem Bouffierem finiszowali jeszcze Kajetan Kajetanowicz i Tomasz Czopik.

Do Tomasza Kuchara Mistrz Polski nadrobił 2,6 sekundy.

W klasie A 7 tradycyjnie najszybszy okazał się Robert Kujawski.

Natomiast w klasie Citroën Racing Trophy Polska (R 2B) tym razem triumfowali Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik. Drudzy byli Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.

Michał Dobrowolski ma jednak nad Tomaszem Porębskim 10,4 sekundy przewagi.

Wyniki próby: Michał Sołowow, Leszek Kuzaj (2,0 sek.), Kajetan Kajetanowicz (4,2 sek.), Tomasz czopik (5,6 sek.), Bryan Bouffier (6,3 sek.0, Tomasz Kuchar (8,9 sek.), Michał Bębenek (8,9 sek.), Maciej Oleksowicz (9,9 sek.), Radek Typa (10,4 sek.), Kamil Butruk (10,5 sek.).

Klasyfikacja etapu po dziewiątym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (1,5 sek.); 3. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (5,3 sek.); 4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (6,8 sek.); 5. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (17,8 sek.); 6. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (20,7 sek.);7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (21,0 sek.); 8. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (22,0 sek.); 9. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (22,1 sek.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (28,1 sek.).

Obecnie załogi zjechały do parku serwisowego w Świdnicy.

Dziesiąty odcinek specjalny (Złoty Las - 6.00 km)

Drugi przejazd próby zakończył się sukcesem Leszka Kuzaja.

Wyrównany pojedynek toczą Bryan Bouffier i Michał Sołowow. Nieco szybszy jest ciągle Mistrz Polski i to on wyprzedza Wicemistrza Europy...

Kajetanowicz okazał się znów szybszy od Tomasza Kuchara, któremu ten przejazd wyraźnie nie wyszedł.

Od zawodnika zespołu Peugeot Sport Polska Rally team szybszy był jeszcze Michał Bębenek.

W dziesiątce pokazali się Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski.

W klasie A 7 tym razem najszybsi okazali się Dariusz Kuc i Jan Ślusarczyk (Honda Civic Type-R), ale liderami pozostali . Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport).

W R 2B kontratakowali bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy zwiększyli jeszcze (do 12,2 sek.) przewagę nad rywalami w klasie Citroëna.

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (1,9sek.), Michał Sołowow (2,6 sek.), Kajetan Kajetanowicz (4,9 sek.), Michał Bębenek (5,1 sek.), Tomasz Kuchar (6 sek.), Maciej Oleksowicz (7,5 sek.), Kamil Butruk (7,8 sek.), Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000 - 8,6 sek.), Tomasz Czopik (8,6 sek.).

Klasyfikacja etapu po dziesiątym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (2,2 sek.); 3. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (8,3 sek.); 4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (10,9 sek.); 5. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (18,8 sek.); 6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (25,3 sek.); 7. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (27,5 sek.); 8.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (27,6 sek.); 9. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (29,5 sek.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (34,0 sek.).

Jedenasty odcinek specjalny (Rościszów - 8.40 km)

Bryab Bouffier "złapał wiatr w żagle". Mimo, że przestało padać jego Mitsubishi okazało się najszybsze na OS-ie.

Odrodził się Tomasz Kuchar. Kierowca zespołu Peugeot przegrał minimalnie z Francuzem, ale awansował na trzecie miejsce - przed Kajetana Kajetanowicza.

Drugie miejsce utrzymał Michał Sołowow.

Nadal szybki jest Leszek Kuzaj, dobrze spisuje się Michał Bębenek.

Tomasz Czopik "ograł" Macieja Oleksowicza i jest tuż za nim w klasyfikacji.

Dwie pozycje stracił Radek Typa.

Kolejność w klasie A 7: Piotr Jędrusiński i Tomasz Maciuszek (Honda Civic Type-R), Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport), Maciej Lubiak i Przemysław Zawada (Renault Clio R3).

W klasie R 2B nie zwalniają bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, choć zdają się być już pewni swego...

Wyniki: Bryan Bouffier, Tomasz Kuchar (0,3 sek.), Michał Sołowow (2,0 sek.), Leszek Kuzaj (2,2 sek.), Michał Bębenek (3,8 sek.), Kajetan Kajetanowicz (5,3 sek.), Tomasz Czopik (8,9 sek.), Maciej Oleksowicz (10,4 sek.), Szymon Ruta (14,4 sek.), Kamil Butruk (14,9 sek.).

Klasyfikacja etapu po jedenastym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (4,2 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (11,2 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (13,6 sek.); 5. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (21,0 sek.); 6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (29,1 sek.); 7.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (38,0 sek.); 8. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (38,4 sek.); 9. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (42,9 sek.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (48,9 sek.).

Dwunasty odcinek specjalny (Sokolec - 8.95 km)

Najszybszy na odcinku okazał się Leszek Kuzaj.

Tomasz Kuchar wyraźnie poprawił swój czas w stosunku do pierwszego przejazdu. Mimo, że przegrał z Kajetanem Kajetanowiczem, to jednak utrzymał miejsce w klasyfikacji przed nim.

Prowadzenie utrzymał Bryan Bouffier.

Drugi jest nadal Michał Sołowow, ale i tym razem był wolniejszy od Kuchara.

Bardzo dobrze spisuje się Michał Bębenek.

Tomasz Czopik awansował przed Macieja Oleksowicza.

W klasie A 7 najszybszy ponownie, debiutujący w RSMP - Piotr Jędusiński. Robert Kujawski już bardzo spokojnie...

Marcin Dobrowolski w klasie R 2B stracił 10,6 sekundy do Tomasza Porębskiego i zrobiło się jeszcze ciekawiej...

Kolejność w klasie R 2B (Citroën Racing Trophy Polska): Marcin i Michał Dobrowolscy, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek (strata 2,2 sek.), Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik (45,6 sek.), Sławomir Sawicki i Jarosław Baran (1.01,2 min.), Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz (1.15,9 min.), Szymon Kornicki i Ireneusz Pleskot (2.04,4 min.), Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (14.46,5 min.).

Po przejechaniu odcinka załogi zjeżdżają po raz drugi w dniu dzisiejszym na Strefę Serwisową do Świdnicy. Wszystko rozstrzygnie się na ostatniej pętli rajdu.

Wyniki OS-u: Leszek Kuzaj, Kajetan Kajetanowicz (1,7 sek.), Bryan Bouffier (2,1 sek.), Michał Bębenek (2,3 sek.), Tomasz Kuchar (3,0 sek.), Michał Sołowow (4,4 sek.), Tomasz Czopik (7,7 sek.), Kamil Butruk (11,3 sek.), Maciej Oleksowicz (11,8 sek.), Radek Typa (11,8 sek.).

Klasyfikacja etapu po dwunastym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (6,5 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (12,1 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (13,2 sek.); 5. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (18,9 sek.); 6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (29,3 sek.); 7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (44,0 sek.); 8.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (47,7 sek.); 9. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (52,7 sek.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (58,1 sek.).

Trzynasty odcinek specjalny (Złoty Las - 6.00 km)

Trzynastka pechowa dla Tomka Kuchara. Falstart na starcie do odcinka specjalnego kosztował ich 10 sekund kary, przegrali też odcinek z Kajetanem Kajetanowiczem i raczej stracili szansę na zwycięstwo w rajdzie!

W klasyfikacji etapu kierowca Peugeot Sport Polska Rally Team spadł na piąte miejsce wyprzedził go nie tylko Kajetan Kajetanowicz, ale także Leszek Kuzaj.

"Kuzi" uzyskał na próbie najlepszy czas, wyprzedzając Kajetanowicza i Bryana Bouffiera.

Drugie miejsce w klasyfikacji utrzymał Michał Sołowow.

Radosław Typa wyprzedził Macieja Oleksowicza (różnica 0,1 sekundy!).

A klasie A 7 znów najszybszy Piotr Jędrusiński, ale Robert Kujawski stracił niewiele i nadal prowadzi (o 16,9 sek.). Jędrusiński awansował na drugie miejsce w klasie.

W gronie załóg w Citroënach zmiana liderów. Tomasz Porębski i Tomasz Spurek wykorzystali nieco słabszą postawę braci Marcina i Michała Dobrowolskich i wyszli na prowadzenie (o 1,4 sek.).

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Kajetan Kajetanowicz (1,8 sek.), Bryan Bouffier (2,9 sek.), Michał Sołowow (3,2 sek.), Radek Typa (4,3 sek.), Tomasz Czopik (4,7 sek.), Tomasz Kuchar (5,2 sek.), Michał Bębenek (5,9 sek.), Kamil Butruk (6,7 sek.), Maciej Oleksowicz (9,4 sek.).

Klasyfikacja etapu po trzynastym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (6,8 sek.); 3. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (12,1 sek.); 4. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (16,0 sek.); 5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (24,4 sek.); 6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (32,3 sek.); 7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (45,8 sek.); 8. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (54,1 sek.); 9. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (54,2 sek.); 10. Kamil Butruk i i Maciej Wilk (1.01,9 min.).

Czternasty odcinek specjalny (Rościszów - 8.40 km)

Końcówka rajdu będzie ciekawa.

Wygląda na to, że Tomasz Kuchar może stracić drugie miejsce w rajdzie, bowiem zarówno Michał Sołowow jak i Bryan Bouffier jadą bardzo szybko.

Michał Sołowow potwierdził swoją wyższość nad Kajetanem Kajetanowiczem w drugim dniu zmagań. "Kajto" myśli raczej o dowiezieniu zwycięstwa w całych zawodach.

Sołowowa i Kajetanowicza przedzielili jeszcze Bryan Bouffier, który jedzie bardzo czujnie po zwycięstwo na etapie oraz Leszek Kuzaj, który wciąż ma jeszcze szanse na przeskoczenie kolegi w Subaru.

Tomasz Czopik i Michał Bębenek spokojnie - swoim tempem.

Trwa jeszcze pojedynek na ułamki sekund o ósme miejsce.Radosław Typa wciąż jest przed Maciejem Oleksowiczem...

W A 7 po raz kolejny zwyciężył Piotr Jędrusiński, ale Robert Kujawski utrzymał prowadzenie (13,5 sek.). Jeśli na ostatnim odcinku nie popełnią błędu - wygraja klasę...

Wyniki przedostatniej próby: Michał Sołowow, Bryan Bouffier (0,9 sek.), Leszek Kuzaj (1,1 sek.), Kajetan Kajetanowicz (2,4 sek.), Tomasz czopik (3,5 sek.), Tomasz Kuchar (5,9 sek.), Michał Bębenek (6,0 sek.), Radosław Typa (9,0 sek.), Maciej Oleksowicz (9,5 sek.), Kamil Butruk (10,0 sek.).

Klasyfikacja etapu po czternastym odcinku specjalnym: 1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (5,9 sek.); 3. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (13,6 sek.); 4. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (16,2 sek.); 5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (29,4 sek.); 6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (37,4 sek.); 7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (48,4 sek.); 8. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (1.02,2 min.); 9. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (1.02,8 min.); 10. Kamil Butruk i i Maciej Wilk (1.11,0 min.).

Piętnasty odcinek specjalny (Sokolec - 8.95 km)

Leszek Kuzaj wygrał dość wyraźnie ostatni odcinek specjalny Rajdu Elmot - Krause, dzięki czemu ukończył drugi etap na podium.

"Kuzi" wyprzedził w ostatnim momencie Kajetana Kajetanowicza, choć kierowca Subaru nie pojechał - jak się spodziewało wielu kibiców - zachowawczo. "Kajto" uzyskał taki sam - drugi czas OS-u - jak zwycięzca drugiego etapu, Bryan Bouffier.

Druga lokatę na etapie i trzecia w klasyfikacji rajdu zajął Michał Sołowow. Tomasz Kuchar zajął piąte miejsce w sobotę oraz drugie w zawodach.

Ostatnia zagadka - rywalizacja o ósme miejsce - została wyjaśniona na korzyść Radosława Typy, który ostatecznie pokonał Macieja Oleksowicza.

W klasie A 7 mimo wspaniałej końcówki Piotr Jędrusiński i Tomasz Maciuszek (Honda Civic Type-R) nie zdołali wyprzedzić Roberta Kujawskiego i Rafała Rzemienia (Renault Clio Sport).

Trzecie miejsce zajęli Dariusz Kuc i Jan Ślusarczyk (Honda Civic Type-R).

W R 2B, czyli wśród załóg w Citroënach jednak wygrali Tomasz Porębski i Tomasz Spurek. Marcin i Michał Dobrowolscy stracili do nich zaledwie 3,5 sekundy.

Trzecie miejsce zajęli Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik.

Nieoficjalna klasyfikacja 2. etapu

Zwycięzcy w klasach

KlasaZałoga (Auto)CzasN 4Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)40.16,5 min.Super 2000Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)40.26,1 min.A 7Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport)43.34,3 min.R 2BTomasz Porębski i Tomasz Spurek (Citroën C2 R2)43.57,1 min.HR 12Mariusz Woźniczko i Radosław Banach (Opel Kadett)44.36,1 min.HR 13Wojciech Koczeski i Błażej Matusiak (Subaru Legacy)46.52,4 min.A 6Aleksander Jaroszewicz i Paweł Tarapacki (Peugeot 206 XS)50.26,5 min.N 2Artur Kurnicki i Paweł Pochroń (Suzuki Swift)1:01.39,0 godz.HR 9Wojciech Grondal i Henryk Sosnowski (Fiat 126p)1:08.18,3 godz..................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane