W obecności Gillesa Michel, Dyrektora Generalnego Citroëna, czterokrotni Mistrzowie Świata odnieśli swoje 10 zwycięstwo w tym sezonie, zbliżając się o kolejny krok do swego piątego tytułu mistrzowskiego z rzędu.

- Najważniejsze było zachowanie do końca pełnej koncentracji - komentował Sébastien Loeb na mecie w Ajaccio. Dlatego wolałem jechać szybko, choć nie na samym limicie. Startowałem jako pierwszy, dzięki czemu miałem czystą drogę, co zmniejsza ryzyko przebicia koła na ostrych kamieniach. Odwrócony kierunek jazdy nie sprawiał nam problemów. Ale przyznam, że gdy dowiedziałem się, że nasz główny rywal miał kłopoty na OS13, przeszła mi przez myśl możliwość, że już dziś zostanę mistrzem. Ostatecznie jednak Mikko dotarł do mety i zdobył punkty. Oczywiście, że wolę wygrywać po zażartej walce. Ale co mogę poradzić? Przecież to nie ja powinienem podpowiadać, co robić, aby nas tutaj pokonać. Zwycięstwo w Rajdzie Francji, przed własną publicznością, zawsze ma szczególny smak. Budowaliśmy je powoli, stopniowo zwiększając przewagę, a potem dbając o utrzymanie dobrego rytmu. Nasz Citroën C4 był bardzo szybki i jednocześnie niezawodny, a wybrane ustawienia pozwoliły maksymalnie wykorzystać potencjał opon Pirelli. Na asfaltach pozostajemy niepokonani. Zwiększyliśmy przewagę punktową do Mistrzostwa. Wszystko to przyszło nam stosunkowo łatwo.

Uśmiech na twarzy Olivier Quesnela w chwili powitania zwycięzców w strefie serwisowej Citroën Total, w otoczeniu dziennikarzy, mówił wszystko:

- To był triumf bezapelacyjny. Nasze samochody zawsze sprawdzały się na trasach tej pięknej wyspy. W tym roku znowu, dzięki pracy całego zespołu, dominowaliśmy od początku do końca. Nie było wielkiego napięcia, ale i tak śledziliśmy losy rajdu przez wszystkie trzy dni. Loeb i Elena pojechali perfekcyjnie. Wygrali 14 na 16 OS-ów. Powiększyli swoją przewagę w Klasyfikacji Kierowców. Dzięki nim także w tabeli Konstruktorów Citroën nie stracił zbyt wiele na rzecz rywali. Trzeba też podkreślić dobry występ i 7 miejsce załogi Urmo Aava i Kuldar Sikk w C4 WRC z CSP Technologies. Bardzo cieszy mnie również sukces załogi Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy, startując Citroënem C2 Super 1600, zdobyli tytuł Mistrzów Świata 2008 w kategorii Junior WRC.

Rajd w liczbach

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Etap 1: OS 1-OS6: Sébastien Loeb (Citroën C4);Etap 2: OS 7, OS 8, OS 9, OS 10, OS 11: S. Loeb; OS 12: François Duval (Ford Focus);Etap 3: OS 13, OS 14 i OS 15: S. Loeb i J. M. Latvala (Ford Focus); OS 16: M. Hirvonen (Ford Focus).

Najskuteczniejsi:S. Loeb -14 najlepszych czasów; F. Duval - 1; J. M. Latvala - 1; M. Hirvonen - 1.

Kolejni liderzy rajdu:OS 1 do OS 16: S. Loeb.