Dwa bardzo długie, prawie pięćdziesięciokilometrowe odcinki specjalne drugiego etapu mogą zadecydować o końcowych rezultatach Rajdu Grecji, ósmej eliminacji Mistrzostw Świata!

Po pierwszym etapie rajdu BP Ultimate Acropolis Rally of Greece, sytuacja w czołówce klasyfikacji jest niezwykle interesująca. Poszczególne załogi dzielą nieznaczne różnice czasowe: prowadzących Marcusa Grönholma i Timo Rautiainena (Ford Focus RS WRC 06), oraz szóstych Daniela Sordo i Marti Marc (Citroën C4) dzieli zaledwie 10,7 sekundy!

Z kolei Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06) - siódmi w punktacji, wyprzedzają Jari-Matti Latvalę i Mikkę Anttilę (Ford Focus RS WRC 06) - ósmych - o 3,1 sekundy...

Wszystko jest więc możliwe, choć w opinii wielu fachowców o końcowych wynikach mogą zadecydować dwa przejazdy odcinka specjalnego Theodori o długości niespełna 49 kilometrów. Na takiej próbie trzeba bowiem wykazać się żelazną wręcz kondycją, mądrą taktyką (oszczędzanie samochodu), oraz... mieć wiele szczęścia. Przebicie opony praktycznie eliminuje z walki o czołowe miejsce - żaden mus nie wytrzyma tak długiej jazdy...

Szczęście jest potrzebne: "gumę" można "złapać" przecież bądź pod koniec próby (i wtedy konsekwencje są znacznie mniejsze) lub na początki OS-u (wtedy trzeba zmieniać koło, tracąc sporo sekund).

A przecież organizatorzy przewidzieli tylko jedną strefę serwisową - dopiero po zakończeniu piątego odcinka drugiego etapu...

Co o rajdzie sądzi szef zespołu Citroën Sport, Guy Fréquelin:

- Czy Akropol to najtrudniejszy rajd w sezonie? Sardynia też miała trudne odcinki! Grecja to oczywiście bardzo trudny teren, nawierzchnie niszczące opony. Dodatkową przeszkodą jest upał. Trzeba się liczyć z przebiciami opon. Mam nadzieję, że poradzimy sobie z tym dzięki testom, jakie przeprowadziliśmy. We Włoszech Citroën C4 WRC okazał się zaskakująco niezawodny jak na tak nową konstrukcję. Co przyniesie Grecja? Musimy trzymać kciuki! Po pierwszym etapie nie jest źle...

Harmonogram, sobota 2 czewrwca (OS - 146,08 kilometrów):OS 9 (Agia Theodori 1 - 48,88 km); godz. 8.03:OS 10 (Loutraki 1 - 9,18 km): godz. 9.36;OS 11 (Agia Triada 1 - 10,80 km): godz. 10.41;OS 12 (Olimpic Properties: Markopoulo 2 - 5,16 km): godz. 11.54;OS 13 (Agii Theodori 2 - 48,88 km): godz. 14.19;OS 14 (Loutraki 2 9,- 18 km): godz. 15.52;OS 15 (Agia Triada 2 - 10,80 km): godz. 16.57;OS 16 (Hippodrome 2 - 3,20 km): godz. 18.17.

UWAGA: Nie uwzględniamy w klasyfikacji odcinka specjalnego numer dziewięc (pierwszy etap)

Jak się potoczy rywalizacja podczas dzisiejszego dnia? Wiele zależeć będzie od tego, kto zdoła się najlepiej skoncentrować od samego rana. Wspomniana, długa próba nie jest odcinkiem "na rozbudzenie", ale OS-em dla zdeterminowanych asów kierownicy...

Oto co powiedzieli przed wyruszeniem na trasę:Marcus Grönholm: To będzie rudny dzień i ostra walka...Sébastien Loeb: Jeśli uda się uniknąć błędu jest szansa na nawiązanie rywalizacji o zwycięstwo. To nie jest mój ulubiony rajd Zobaczymy, wczoraj było bardzo ślisko...Petter Solberg: Wczoraj po południu nasze auto nie prowadziło sie tak dobrze jak rano. Serwis poprawił pewne rzeczy wczoraj. Zobaczymy...Chris Atkinson: Jeśli z autem nie będzie kłopotów możemy podjąc rywalizacje nawet o zwycięstwo...Dani Sordo: Jestem zachwycony samochodem - C4 prowadzi się wyśmienicie. Myślę, że jak dotąd jadę szybko i dobrze. To dla mnie duże wyzwanie ten rajd!Mikko Hirvonen: Z pozycji nie jestem oczywiście zadowolony, ale są tak małe różnice, że wszystko sie może wydarzyć. Jadę jak mogę, ale chwilami jest bardzo ślisko. Będę walczył!.

Tymczasem zawodnicy podjechali już pod Punkt Kontroli Czasu usytuowany przed odcinkiem specjalnym numer dziesięć.

Zaczynamy!

Dziewiąty odcinek specjalny (48,88)

Zgodnie z przewidywaniami, dziewiąty odcinek specjalny w rajdzie, a pierwszy podczas drugiego etapu przyniósł sporo zmian w klasyfikacji. Na tak długiej trasie różnice w czołowce musiały być spore. I były!

Rozbudzony Marcus Grönholm nie zmarnował swojej szansy - dziś jedzie jako dość daleko w stawce i nie musi "czyścić" drogi. Fin wygrał próbę dośc wyraźnie, umacniając się na prowadzeniu.

Petter Solberg, choć przegrał o 1,1 sekundy z Sébastienem Loebem, utrzymał druga lokatę, ale jego przewaga jest iluzoryczna - wynosi zaledwie 0,3 sekundy.

Z pozostałych zawodników najlepiej spisał się - co należy uznać za niespodziankę - Daniel Sordo. Wypracował on sobie obecnie wyraźną przewagę nad Mikko Hirvonenem.

Chris Atkinson spadł daleko - na siódme miejsce, wyprzedzony jeszcze przez Henninga Solberga. Nieźle spisał sie Manfred Stohl. Z kolei Jan Kopecky wykorzystał pecha Jari-Matti Latvali i awansował o jedną pozycję.

Wyniki: Marcus Grönholm, Sébastien Loeb (strata 10,7 sek.), Petter Solberg (11,8 sek.), Daniel Sordo (36,6 sek.), Mikko Hirvonen (1.07,5 min.), Manfred Stohl (1.18,1 min.), Jan Kopecky (1.50,8 min.), Chris Atkinson (1.56,8 min.), Matthew Wilson (2.05,0 min.)... Jari-Matti Latvala (3.56,2 min.).

Po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06); 2. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - strata 20,1 sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 20,4 sek.); 4. Daniel Sordo i Marti Marc (Citroën C4 - 47,3 sek.); 5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06 - 1.08,9 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 1.52,7 min.); 7. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007 - 2.05,8 min.); 8. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 3.04,0 min.); 9. Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 4.27,4 min.); 10. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus RS WRC 06 - 4.44,5 min).

W PCWRC dwie załogi przyjechały w tym samym czasie. Liderzy Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza) oraz wiceliderzy Juho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX ) stracili dozwycięzcy 3.00,8 minuty. Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX) zajęli trzecie miejsce (3.25,2 min.). Po dziesięciu odcinkach prowadzi Toshihiro Arai (9.12,1 min.) przed Juho Hanninenem (9.16,7 min.). Trzecie miejsce zajmują Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX - 12.15,2 min.), bowiem Gabriel Pozzo i Daniel Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX) stracili na OS-ie aż 7.13,9 minuty.

Niestety Leszek Kuzaj i Jarosław Baran rozpoczęli dzisiejszy dzień podobnie jak wczoraj bardzo pechowo. Wczoraj polska załoga dachowała, ale pojechała dalej, tym razem okazało się to niemożliwe. Pożar zniszczył bowiem silnik Subaru. Polaków nie zobaczymy więc na trasie odcinków specjalnych drugiego etapu...

Dziesiąty odcinek specjalny (9,18 km)

Loeb odrabia straty! Pokonał Pettera Solberga o 1,4 sekundy, co pozwolilo mu awanoswać na drugie miejsce. Marcus stracił 0,8 sekundy, ale nadal ma dość bezpieczną przewagę.

Słabiej spisuje sie Mikko Hirvonen, który wyraźnie nie trafił z doborem opon.

Chris Atkinson goni Henninga Solberga, odrobił ponad osiem sekund, ale nadal posiada dwunasto sekundową stratę.

Nadal bardzo równo jedzie Dani Sordo, który umocnił się na czwartej pozycji. Latvala goni Kopecky'ego.

Wyniki odcinka: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (0,8 sek.), Petter Solberg (1,4 sek.), Dani Sordo (6,2 sek.), Chris Atkinson (7,0 sek.), Henning Solberg (8,1 sek.), Jari-Matti Latvala (8,9 sek.), Mikko Hirvonen (9,1 sek.), Manfred Stohl (11,9 sek.), Matthew Wilson (19,6 sek.).

Po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Sébastien Loeb (19,6 sek.); 3. Petter Solberg (20,7 sek.); 4. Daniel Sordo (52,7 sek.); 5. Mikko Hirvonen (1.17,2 min.); 6. Henning Solberg (2.00,0 min.); 7. Chris Atkinson (2.12,0 min.); 8. Manfred Stohl (3.15,1 min.); 9. Jan Kopecky (4.48,8 min.); 10. Jari-Matti Latvala (5.52,6 min.).

W PCWRC Toshihiro Arai powiększył przewagę nad Juho Hanninenem do osiemnastu sekund. Nadrabia Andreas Aigner, który do zajmującego trzecie miejsce Armindo Araujo ma już tylko 11,1 sekundy straty.

Jedenasty odcinek specjalny (10,8 km)

Petter Solberg wygrał trzeci odcinek drugiego etapu. Subaru było szybsze od Forda Marcusa Grönholma o 4,7 sekundy oraz Citroën C4 Sébastiena Loeba o 5,0 sekundy. Dzięki temu Norwego awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Francuza.

Chris Atkinson odrobił kolejne sekundy do henninga Solberga i przewaga Norwego zamalała obecnie do 8,4 sekundy. Zapowiada się wielki bój...

Latvala utrzymuje dobre tempo - zdołał już wyprzedzić w klasyfikacji Kopeckyego.

Wszyscy, począwszy od Hirvonena w górę, awansowali o jedno miejsce - w wynikach nie ma Daniela Sordo i Marca Martiego (zostali na odcinku z powodu awarii układu transmisyjnego).

Wyniki: Petter Solberg, Marcus Grönholm (4,7 sek.), Sébastien Loeb (5,0 sek.), Chris Atkinson (7,5 sek.), Jari-Matti Latvala (9,7 sek.), Mikko Hirvonen (10,6 sek.), Henning Solberg (11,1 sek.), Manfred Stohl (17,8 sek.), Urmo Aava i Kuldar Sikk (Mitsubishi Lancer Evo IX 05 - 20,9 sek.), Jan Kopecky (22,8 sek.).

Po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Petter Solberg (16,0 sek.); 3. Sébastien Loeb (19,9 sek.); 4. Mikko Hirvonen (1.23,1 min.); 5. Henning Solberg (2.06,4 min.); 6. Chris Atkinson (2.14,8 min.); 7. Manfred Stohl (3.28,2 min.); 8. Jari-Matti Latvala (4.57,6 min.); 9. Jan Kopecky (5.06,0 min.); 10. Luis Perez Companc i Jose Maria Volta (Ford Focus RS WRC 06 - 5.49,2 min.).

W PCWRC zwyciężyli Mark Higgins i Scott Martin (Mitsuubishi Lancer Evo IX - 45,5 sek.) przed Andreasem Aignerem (46,7 sek.). W klasyfikacji bez zmian: prowadzi Toshihiro Arai (10.32,3 min.) przed Juho Hanninenem (10.49,2 min.). O trzecie miejsce nadal rywalizują: Armindo Araujo (13.43,3 min.) oraz Andreas Aigner (13.47,1 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (6,16 km)

Podobnie jak wczoraj, próba przy hipodromie rozgrywana jest w środku dnia. Odcinek krótki, ale wcale nie łatwy.

Ponownie zaatakował Petter Solberg, który uzyskał najlepszy czas, skracając w ten sposób minimalnie dystans do Marcusa Grönholma oraz powiększając pzrewagę nad Sébastienem Loebem. Trójka najlepszych zmieściła się w ośmiu dziesiątych sekundy.

Dalej róznice były nieco większe. Chris Atkinson systematycznie oddala się od Henninga Solberga, ale kto będzie wyżej w wynikach zadecyduje niewątpliwie powtórka najdłuższego dzisiejszego odcinka. Henning stracił swoją pozycję na skutek dziesięciosekundowej kary za spóźnienie na PKC.

Gdyby nie przebita opona, Atkinson byłby jeszcze wyżej - jedzie tym razem rzeczywiście szybko...

Dobrze, że Mikko Hirvonen ma luz psychiczny spowodowany dużą przewagą - Finowi tym razem zdecydowanie jedzie sie ciężko...

Wyniki próby: Petter Solberg, Marcus Grönholm (0,2 sek.), Sébastien Loeb (0,8 sek.), Jari_Matti Latvala (3,1 sek.), Chris Atkinson (3,6 sek.), Henning Solberg (5,0 sek.), Manfred Stohl (5,3 sek.), Mikko Hirvonen (6,4 sek.), Jan Kopecky (6,6 sek.), Urmo Aava (7,8 sek.).

Po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Petter Solberg (15,8 sek.); 3. Sébastien Loeb (20,5 sek.); 4. Mikko Hirvonen (1.27,0 min.); 5. Chris Atkinson (2.18,2 min.); 6. Henning Solberg (2.21,2 min.); 7. Manfred Stohl (3.33,3 min.); 8. Jari-Matti Latvala (5.00,5 min.); 9. Jan Kopecky (5.13,3 min.); 10. Luis Perez Companc (6.02,0 min.).

W PCWRC zwycięzca odcinka dwunastego, Andreas Aigner awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji (14.02,9 min.), wyprzedzając o 0,2 sekundy Armindo Araujo (14.03,1 min.). Nadal prowadzi Toshihiro Arai (10.48,4 min.) przed Juho Hanninenem (11.08,2 min.).

POWIEDZIELI

Marcus Grönholm: Jedziemy pełnym gazem. Szybciej się już nie da. Dzisiaj jest znacznie łatwiej niż wczoraj. Dziś zadecyduje drugi przejazd TheodoriSébastien Loeb: Jest bardzo ślisko nadal. Nie jedzie mi się najlepiej, ale daję z siebie wszystkoPetter Solberg: Zaliczyliśmy bardzo dobry przejazd. Jeszcze wszystko jest możliwe...Mikko Hirvonen: Od początku etapu, pierwszego dzisiejszego odcinka mamy ciągle te same problemy. Mam nadzieję, że po serwisie będzie lepiej...Chris Atkinson: Szkoda straty, ale taki jest sport. teraz jedzie mi sie dobrzeHenning Solberg: Trudno będzie pokonać Chrisa, jest szybki. Mieliśmy pewne problemy, ale teraz zostana rozwiązaneManfred Stohl: Jadę swoje. Do mety jeszcze barzdzo daleko. Nawierzchnia jest zdradliwa...

Obecnie załogi dojechały do parku serwisowego. Dla zawodników - chwila wytchnienia, dla mechaników - ciężkiej pracy...

Prawdopodobnie podczas drugiego przejazdu Theodori czasy będa zdecydowanie lepsze. Tym niemniej pokonanie prawie 49 kilometrów wymaga koncentracji, wytrzymałości fizycznej (kondycji) i odporności psychicznej. Marcus wgrrał dziś jeden odcinek, ale właśnie na nim zdobył dużą przewagę. Petter Solberg zwyciężał dwukrotnie, co mu pozwoliło odzyskac drugie miejsce, utracone po triumfie Sébastiena.

W całym rajdzie Petter i Marcus wygrali po trzy próby.

Zawodnicy stoją już pod Punktem Kontroli Czasu, ustawionym przed trzynastym odcinkiem specjalnym.

Nie chczemy zapeszyć, stąd nie zadamy pytania, dla kogo trzynastka okaże się szczęśliwa, a dla kogo feralna...

Przypominamy, że Marcus Grönholm jechał ten odcinek rano ponad 32 minuty.

Trzynasty odcinek specjalny (48,88 km)

Marcus Grönholm zrobił to, co zapowiadał: pojechał bardzo szybko najdłuższy odcinek specjalnmy, zapewniając sobie bezpieczna przewagę nad konkurentami. Petter Solberg nie dał szans Sébastienowi Loebowi, który miałproblem z przebitą oponą - jego przewaga znów wzrosła.

Różnice w czołówce były znaczne. Henning Solberg znów zmniejszył stratę do Chrisa Atkinsona. Nie popisał się Mikko Hirvonen, który nieznacznie tylko wygrał z Janem Kopeckym. Fin roztrwonił znaczna przewagę nad goniącymi go konkurentami i może niespodziewanie zrobićsię dla niego nerwowo... Kopecky z kolei awansował na siódme miejsce w klasyfikacji generalnej. Duże straty zanotowali bowiem Manfred Stohl - ponad trzy i pół minuty, a szczególnie Jari-Marri Latvala - ponad dziewięć i pół minuty.

Z "dziesiątki" wypadł też Luis Perez Companc (5.51,4 min.). W gronie najlepszych znaleźli sie natomiast Guy Wilks i Phil Pugh (Ford Focus RS WRC 05) oraz Aris Vovos i El-Em (Subaru Impreza WRC).

Wyniki: Marcus Grönholm, Petter Solberg (19,9 sek.), Sébastien Loeb (28,8 sek.), Henning Solberg (40,8 sek.), Chris Atkinson (41,9 sek.), Mikko Hirvonen (1.01,3 min.), Jan Kopecky (1.03,1), Guy Wilks (1.06,0 min.), Urmo Aava (1.16,0 min.),Aris Vovos i El-Em (Subaru Impreza WRC - 1.49,0 min.)... Manfred Stohl (3.33,7 min.), Luis Perez Companc (5.51,4 min.), Jari-Matti Latvala (9.32,4 min.).

Po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Petter Solberg (35,7 sek.); 3. Sébastien Loeb (49,3 sek.); 4. Mikko Hirvonen (2.28,3 min.); 5. Chris Atkinson (3.00,1 min.); 6. Henning Solberg (3.02,0 min.); 7. Jan Kopecky (6.16,4 min.); 8. Manfred Stohl (7.07,0 min.); 9. Guy Wilks (7.19,5 min.); 10. Matthew Wilson (8.05,7 min.).

W PCWRC zwyciężył lider Toshihiro Arai (strata 13.47,4 min.), powiększając przewagę nad Juho Hanninenem. Informacja o trzeciej pozycjiAndreasa Aignera została zweryfikowana - zajmuje on jednak czwarte miejsce za Armindo Araujo, ze stratą 8,6 sekundy do rywala.

Czternasty odcinek specjalny (9,18 km)

Odcinek., który wyraźnie nie leży Marcusowi Grönholmowi, a sprzyja Sébastienowi Loebowi, który wygrał go po raz drugi. Fin stracił jednak tylko 2,9 sekundy. Bardzo szybki Henning Solberg prześcignął w klasyfdikacji Chrisa Atkinsona. Stratu odrabiaja też Manfred Stohl oraz Jari-Matti Latvala. Fin pragnie walczyć o jeden punkt do klasyfikacji zespołowej...

Wyniki odcinka: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (2,9 sek.), Mikko Hirvonen (4,8 sek.), Henning Solberg (5,5 sek.), Petter Solberg (9,1 sek.), Jari-Matti Latvala (10,7 sek.), Chris Atkinson (11,9 sek.), Manfred Stohl (14,5 sek.), Matthew Wilson (15,2 sek.), Urmo Aava (16,7 sek.).

Po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Petter Solberg (41,9 sek.); 3. Sébastien Loeb (46,4 sek.); 4. Mikko Hirvonen (2.30,2 min.); 5. Chris Atkinson (3.04,6 min.); 6. Henning Solberg (3.09,1 min.); 7. Jan Kopecky (6.33,6 min.); 8. Manfred Stohl (7.18,6 min.); 9. Guy Wilks (7.35,4 min.); 10. Matthew Wilson (8.18,0 min.).

W PCWRC zwyciężył Andreas Aigner (38,6 sek.) przed Markiem Higginsem (39,2 sek.). Aignerowi pozostało do podium - do Armindo Araujo tylko 3,5 sekundy.

Piętnasty odcinek specjalny (10,8 km)

Wszyscy spodziewali sie, że tak jak rano, zwycięży petter Solberg. Tymczasem Norweg miał pecha i stracił sporo czasu (23,1 sek.), co bardzo zmniejszyło jego szanse nie tylko na zwycięstwo, ale nawet na drugie miejsce w zawodach.

Ponownie najszybszy był Sébastien Loeb, który ma jeszcxze nadzieję na sukces. Marcus Grönholm, podobnie jak przed poludniem, nie błyszczy na próbach, ale może to być podyktowane lekkim zwolnieniem, aby nie prowokować ryzyka. Francuz odrobił 2,4 sekundy, ale ma nadal sporą stratę.

Bardzo szybko jedzie Jari-Matti Latvala, ale nie ma on juz nic do stracenia - nie jest w stanie zniwelowac przewagi, jaką posiadają rywale wyprzedzający go bezpośrednio. Przyspieszył też Mikko Hirvonen, bardzo powoli oddala się od Henninga Solberga. Starszy z braci też jest bardzo szybki.

Pechowcem znów okazał się Chris Atkinson - strata 1.33,5 minuty oddaliła marzenia o piątym bądź nawet czwartym miejscu. Jan Kopecky trzyma się doskonale, choć Manfred Stohl próbuje jeszcze naciskać.

Wyniki: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (2,4 sek.), Jari-Matti Latvala (4,0 sek.), Mikko Hirvonen (4,1 sek.), Henning Solberg (5,7 sek.), Manfred Stohl (12,2 sek.), Jan Kopecky (20,2 sek.), Luis Perez Companc (23,1 sek.), Matthew Wilson (24,2 sek.)... Chris Atkinson (1.33,5 min.).

Po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Sébastien Loeb (44,0 sek.); 3. Petter Solberg (1.02,6 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.31,9 min.); 5. Henning Solberg (3.07,9 min.); 6. Chris Atkinson (4.40,2 min.); 7. Jan Kopecky (6.51,4 min.); 8. Manfred Stohl (7.28,4 min.); 9. Guy Wilks (7.57,5 min.); 10. Matthew Wilson (8.39,8 min.).

W PCWRC zwyciężył Juho Hanninen przed Markiem Higginsem. Nadal prowadzi Toshihiro Arai (15.17,7 min.). Andreasowi Aignerowi(18.44,1 min.) udało się awansować na podium - wyprzedza Armindo Araujo tylko 0,9 sekundy. Rywalizacja jest doprawdy wspaniała!

Zawodnikom pozostał dzisiaj jeszcze do rozegrania krótki (3,2 kilometra) Superoes.

Szesnasty odcinek specjalny (3,2 km)

Jadący uszkodzonymi samochodami Petter Soilberg (amortyzator) oraz Chris Atkinson stracili na kończącym drugi etap Superoesie sporo sekund. Norweg - 5,7 do Sébastiena Loeba, natomiast Chris Atkinson - aż 45,5 sekundy. Obaj utrzymali jednak swoje pozycje, choć Petter może jedynie liczyć na błąd Francuza - z walki trudno mu będzie zając drugie miejsce...

Wszyscy czekali na przejazd lidera, Marcusa Grönholma. Fin uzyskał czas gorszy od Francuza o 0,7 sekundy. Jego przewaga jest spora. Prawdopodobnie jutro Fin będzie jechał taktycznie.

Mikko Hirvonen znów "odskoczył" trochę Henningowi Solbergowi i chyba 37,2 sekundy jakie posiada wystarczą do obrony miejsca. Manfred Stohl ma jeszcze szanse na wyprzedzenie Kopecky'ego.

Wyniki ostatniej próby drugiego etapu: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (0,7 sek.), Mikko Hirvonen (0,9 sek.), Urmo Aava (1,9 sek.), Jari-Matti Latvala (2,0 sek.), Henning Solberg (2,1 sek.), Guy Wilks (2,8 sek.), Manfred Stohl (4,3 sek.), jan Kopecky (4,7 sek.), Petter Solberg (5,7 sek.), Matthew Wilson (5,7 sek.)... Chris Atkinson (45,5 sek.).

W PCWRC ostatni odcinek wygrał Mark Hinggins, który drugi etap może zaliczyć do bardzo udanych. W klasyfikacji nadal prowadzi Toshihiro Arai przed Juho Hanninenem. Armindo Araujo znów zamienił sie miejscem z Andreasem Aignerem - teraz dzieli ich zaledwie 0,3 sekundy!

POWIEDZIELI

Marcus Grönholm: Trzy ostatnie odcinki jechaliśmy już spokojnie, możemy kontrolować sytuację. To jednak jeszcze nie koniec, jutro będzie ciężki dzień...Sébastien Loeb: Wygrałem trzy odcinki specjalne drugiej pętli. Jechałem bardzo szybko, ale Marcus nie dał się zakoczyć. Jest OK.Petter Solberg: Uszkodzony amortyzator odebrał nam szanse. Marcus był bardzo szybki, liczyłem, że powalczymy z Sébastienem. Niestety, szkoda...Mikko Hirvonen: Nie był to dobry dzień. Mam nadzieję, że jeszcze jutro powalczymy, choć na awans nie mamy szans.Chris Atkinson: Na szczęście wypracowałem przewagę, która pozwala mi zdobyć punkty. Dużo problemów. nadzieje były duże, ale... się skończyły.Henning Solberg: Wszystko jest chyba ulożone, dogonić Mikko będzie niezwykle trudno.Manfred Stohl: Bardzo trudny rajd. Przygód tez nie brakowało. Jutro jeszcze postaram sie powalczyć z Kopeckym.Jan Kopecky: Jechało mi się dziś dobrze. Jutro muszę być skoncentrowany, bo Manfred jeszcze chyba nie odpuścił!

WYNIKI RAJDU GRECJI PO DRUGIM ETAPIE

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) 3:00.21,4 godz.2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)strata 43,3 sek.3. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC) 1.07,6 min.4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06)2.32,1 min.5. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)3.09,3 min.6. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007) 5.25,0 min.7. Jan Kopecky i Filip Schovanek (Dkoada Fabia WRC) 6.55,4 min.8. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC)7.32,0 min.9. Guy Wilks i Phil Pugh (Ford Focus RS WRC 05) 7.59,6 min.10. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06) 8.44,8 min.14. Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza)15.31,8 min.

WYNIKI RAJDU GRECJI W KLASIE PCWRC (PO II ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza) 3:15.53,1 godz.2. Juho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2.01,9 min.3. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) 3.22,7 min.4. Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.23,0 min.5. Mirco Baldacci i Giovanni Agnese (Subaru Impreza) 3.57,0 min.6. Mark Higgins i Scott Martin (Mitsubishi Lancer Evo IX)5.18,5 min. 7. Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson (Subaru Impreza)5.30,5 min. 8. Takuma Kamada - Naoki Kase (Subaru Impreza)6.06,6 min.9. Gabriel Pozzo i Daniel Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX) 8.40,6 min.10. Simone Campedelli i Danilo Fappani (Mitsubishi Lancer Evo IX) 9.26,5 min. -Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza WRX STi))Superally?

Zapraszamy do udziału w naszej ankiecie, która znajduje się poniżej. Typujemy zwycięzcę!

................................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!