Rajd Grecji był impreza ciekawą. Szczególnie wyrównana rywalizacja trwała podczas pierwszego etapu - czołowe załogi dzieliły sekundowe różnice, niemal na każdym odcinku specjalnym zmieniała się kolejność na poszczególnych miejscach w pierwszej "dziesiątce". Wielkie brawa zebrał Chris Atkinson, ale przebita opona, a następnie problemy z samochodem, pozbawiły go szans nie tylko na liderowanie, ale wysoką pozycję.

Ostatecznie dzień zakończył się zwycięstwem Marcusa Grönholma - Fin miał niewielką przewagę czasowa, ale ogromną: psychologiczną.

O wynikach zawodów zadecydowały praktycznie dwa przejazdy prawie 49-kilometrowego odcinka podczas drugiego etapu. Tam najbardziej zmotywowany okazał się Marcus, który "odskoczył" od rywali. Ciekawy pojedynek toczyli za jego plecami, Petter Solberg i Sébastien Loeb. Problemy z zawieszeniem przesunęły kierowcę Subaru na trzecie miejsce.

Podczas trzeciego etapu walka trwała jedynie podczas pierwszej próby. Loeb musiał zaatakować i to zrobił. Okazało się jednak, że różnica na mecie jest zbyt mała, aby marzyć o odrobieniu strat. Potem wszystkie załogi solidarnie jechały już spokojnie...

Wszystko więc skończyło się niejako zgodnie z planem. Marcus zapowiadał wcześniej, że wygra rajd. Sébastien twierdził, że nie lubi greckich nawierzchni i będzie mu trudno. Petter Solberg mówił, że nareszcie Subaru w wersji 2007 będzie jechało szybko i bezawaryjnie. Wszyscy mieli rację!

Dla obserwatorów cichym bohaterem był Daniel Sordo. Jak się wydaje, pozycja młodego Hiszpana w zespole Citroëna jest zagrożona - od kolejnej eliminacji w teamie pokaże się trzeci zawodnik. Daniel wiedział, że musi udowodnić swoja przydatność. W niezwykle trudnych zawodach, które zupełnie mu "nie leżą". A jednak Sordo spisywał się doskonale! Przez kilka odcinków specjalnych nawet lepiej niż jego utytułowany kolega Sébastien. Sukcesu nie osiągnął, nie przyniósł punktów dla zespołu - ale nie ze swojej winy. Co więcej: jadąc w Superally trzeciego dnia, znów mieścił się w gronie najlepszych...

Nie zdobył też punktów Jari-Matti Latvala, choć Fina także zasłużył na słowa pochwały - jeździ coraz szybciej!

Powody do radości ma Jan Kopecky - w Skodzie Fabii WRC zdobył kolejne dwa punkty do klasyfikacji Mistrzostw Świata.

Gracja należała więc do Forda. Marcus po raz drugi z rzędu zdobył dziesięć punktów dla siebie i zespołu. A przed nami Rajd Finlandii, gdzie Fin od lat pokazuje swoją wielką klasę. Czyżby więc - po trzech triumfach z rzędu Loeba - przyszedł czas Grönholma? Jest to prawdopodobne!

Ale właśnie taka sytuacja powoduje, że mistrzostwa są ciekawe. Po latach hegemonii najpierw Marcusa, potem Sébastiena - nareszcie jest piękna, interesująca walka!

Jeszcze niedawno trudno było uwierzyć, że Ford modelem ze specyfikacją 2006 może nawiązać wyrównaną rywalizację z Citroënem. C4 sprawdza się wspaniale od początku sezonu - taktyka rocznej przerwy i testów okazała się mistrzowskim posunięciem. Ale słabszą strona zespołu jest nierówny skład: o ile Grönholma wspiera równo jeżdżący Mikko Hirvonen, o tyle Loeba nie jest w stanie zastąpić Daniel Sordo. To wielki talent i prawdopodobnie dzięki Guy'owi Fréquelinowi stanie się niedługo gwiazdą. Szef teamu podjął jednak wielkie ryzyko: obecnie Citroën Total World Rally Team będzie musiał odrabiać stracony dystans...

Dwumiesięczna przerwa po serii dwutygodniowych startów w wyniszczających sprzęt zawodach (Argentyna, Włochy - Sardynia, Grecja), jest wszystkim bardzo potrzebna. Wszystkim, poza kibicami, którzy będą musieli czekać na "gar" aut WRC tak wiele tygodni...

Klasyfikacje

MISTRZOSTWA ŚWIATA KIEROWCÓW (PO 8 RUNDACH)

MiejsceKierowca (Kraj) Punkty1. Marcus Gronholm (Finlandia) 652. Sébastien Loeb (Francja) 56 3. Mikko Hirvonen (Finlandia)494. Daniel Sordo (Hiszpania) 285. Petter Solberg (Norwegia) 266. Henning Solberg (Norwegia)247. Chris Atkinson (Australia)158.Jari-Matti Latvala (Finlandia)129.Manfred Stohl (Austria)99. Daniel Carlsson (Szwecja) 911.Toni Gardemeister (Finlandia) 812. Gigo Galli (Włochy) 513.Jan Kopecky (Czechy)414.Matthew Wilson (Wielka Brytania)114. Juho Hanninen (Finlandia) 1

MISTRZOSTWA ŚWIATA PRODUCENTÓW

MiejsceZespół Punkty1. BP-Ford World Rally Team 1142. Citroën Total World Rally Team 86 3. Stobart M-Sport World Rally Team 434. Subaru World Rally Team415. OMV-Kronos Citroen World Rally Team 276. Munchis Ford World Rally Team 1

MISTRZOSTWA ŚWIATA PCWRC (PO 4 RUNDACH)

MiejsceKierowca (Kraj) Punkty1. T. Arai (Japonia) 292. M. Higgins (Wielka Brytania)153. K. Sohlberg (Finlandia) 12 4.M. Baldacci (San Marino)11

5. O. Svedlund (Szwecja)106. A. Aigner (Australia) 107. F. Villagra (Argentyna) 108. A. Alen (Finlandia)89. G. Pozzo (Argentyna)710. J. Hanninen (Filandia) 610. F. Nutahara (Japonia) 610.N. Al Attiyah (Katar) 613.A. Araujo (Portugalia)514. T. Pastrana (USA) 414.M. Ligato (Argentyna)416.T. Kamada (Japonia)316.S. Vojtech (Czechy) 316. N. McShea (Wielka Brytania) 319.F. Frisiero (Włochy)119.S. Pavlides (Cypr)119. M. Rauam (Estonia) 119. S. Campedelli (Włochy) 1Zobacz także: