Z całą pewnością ten rajd można uznać za pechowy dla zawodników zespołu fabrycznego Forda. Po drugim dniu Mikko Hirvonen miał ponad 3 minuty straty do lidera, a Jari-Matti Latvala aż 8 minut i 51 sekund.

Na tym najbardziej skorzystał zawodnik zespołu Subaru WRT Petter Solberg, który po raz pierwszy jedzie nowym samochodem. Z całą pewnością to wielki sukces Subaru.

Czternasty odcinek specjalny – Avlonas 1 (20 km)

Najszybciej pojechał Chris Atkinson, który o 6,4 sekundy wyprzedził Jari-Matti Latvalę. Lider Sebastien Loeb stracił do zwycięzcy odcinka 7, 3 sekundy. Trzeci Mikko Hirvonen nadrobił do zajmującego drugą pozycję w klasyfikacji generalnej Pettera Solberga aż 20 sekund.

Oznacza to walkę o drugie i trzecie miejsce na podium, bo pozycja lidera wydaje się już nie do przeskoczenia. Jednak szalejący Fin ma do pokonania ma jeszcze drugiego z braci Solbergów, który aktualnie zajmuje trzecia pozycję, ale osiąga znacznie gorsze czasy od Mikko.

Piętnasty odcinek specjalny – Assopia 1 (17,87 km)

Fin J.-. M Latvala był najszybszy, a za nim G. Galli, M. Hirvonen i lider Sebastien Loeb. Mikko Hirvonen znów nadrobił do braci Solbergów – 18 sekund do Henniga i 28 do Pettera.

Szesnasty odcinek specjalny – Aghia Sotira (15,20 km)

Najszybszy na mecie Gianluigi Galli, a tuż za nim duet Forda – Latvala i Hirvonen. Lider Sebastien Loeb tym razem gorszy od zwycięzcy o 27,9 sekundy. Mikko Hirvonen znów nadrobił do braci Solbergów. Do miejsca na podium dzieli go jeszcze 22,6 sekundy.Po raz kolejny bardzoi dobrze pojechał Urmo Aava, który zajął piąte miejsce.

Siedemnasty odcinek specjalny – Avlonas 2 (20 km)

Po raz kolejny najszybszy w tym rajdzie okazał się Gianluigi Galli przed Jari-Matti Latvalą. Mikko Hirvonen odrobił już dystans do zmagającego się z problemami Henniga Solberga. W aucie Norwega kilkakrotnie zgasł silnik, a także pojawiły się problemy z zamknięciem drzwi.

Osiemnasty odcinek specjalny – Assopia 2 (17,87 km)

Najszybciej pojechał Fin Jari-Matti Latvala. Drugi był Dani Sordo, trzeci Mikko Hirvonen, a czwarty lider Sebastien Loeb za stratą do zwycięzcy 22,8 sekundy.

W tym momencie Mikko Hirvonen ma do wicelidera stratę 58,7 sekundy i chyba jest to już dystans nie do odrobienia…ale w Grecji zdarzyć się jeszcze wszystko może.

Dziewiętnasty odcinek specjalny – Aghia Sotira (15,20 km)

Mikko Hirvonen do Pettera Solberga nadrobił tylko niewiele ponad 9 sekund . W tym momencie chyba podział miejsc na podium został rozstrzygnięty.

S. Loeb: Znacznie zwolniłem, bo nie chciałem się rozwalić. Bardzo morderczy rajd. P. Solberg To coś wspaniałego. Cos o czym nawet nie śniliśmy. Jadę bardzo ostrożnie, boję się, by nie popełnić błędu.M. Hirvonen: Znakomita pozycja. Sebastian nam nie uciekł daleko w punktacji.U. Aava: Jechałem ostrożnie, ale na Daniego to wystarczyło.

Dwudziesty odcinek specjalny - superoes Tatoi 2 (4,60 km)

Lider Sebastien Loeb jest już na mecie! Tym samy francuski kierowca obejmuje prowadzenie w klasyfikacji RSMŚ z przewagą jednego punktu nad Finem Mikko Hirvonenem.

Rajd Grecji 2008 to także wielki sukces dla Subary WRT, który tutaj zadebiutował z nowym samochodwem Impreza WRC2008. Drugie miejsce Pettera Solberga.

Najbardziej ofensywnym kierowca tegorocznego Rajdu Grecji 2008 okazał się Fin Jari-Matti Latvala, który aż 14 razy meldował się w pierwszej trójce na poszczególnych odcinkach specjalnych, a wygraj ich pięć. To wielki talent, często porównywany do legendarnego Colina McRae. Jeżeli opanuje swoją fantazję na trasie, to może wkrótce zostać rajdowym mistrzem świata.W tej statystycznej klasyfikacji po dziesięć razy w pierwszej trójce finiczowali: Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen. Francuz wygrał cztery odcinki specjalne, a Fin trzy. Cztery odcinki w tym rajdzie wygrał także Włoch Gianluigi Galli, dwa, coraz lepiej jadący Estończyk Urmo Aava, a po jednym - Dani Sordo i Chris Atkinson.

Na mecie powiedzieli:S. Loeb: To był bardzo trudny rajd dla wszystkich. Cały czas musiałem jechać na wygraną. Jestem bardzo zadowolony z końcowego wyniku.P. Solberg: Nowe auto jest perfekcyjne. Nie miałem z nim na trasie żadnych problemów. Końcowy wynik to efekt znakomitej pracy całego zespołu.M. Hirvonen: To najtrudniejszy rajd jaki dotychczas jechałem. Mieliśmy problemy, ale jestem bardzo zadowolony z końcowego wyniku. W Turcji Seb pojedzie jako pierwszy!J.-M.Latvala: W tym rajdzie wydarzyło się wszystko. Cieszę się, że nadal prowadzimy w klasyfikacji producentów. Chętnie już pojechąłbym w spokojniejszym rajdzie. Zaobaczymy jak będzie w Trucji.U. Aava: Byłto trudny rajd. Cieszę się z uzyskanego miejsca. Te same problemy mieli jednak wszyscy. Dla nas to najlepszy rajd w karierze. Czwarte miejsce to maksimum naszych możliwości.D. Sordo: Jestem zadowolony z wyniku, bo nasza pozycja po wczorajszym etapie nie była dobra. Już myślę o starcie w Turcji.T. Gardemeister: Jestem zadowolony. Tym razem nie mieliśmy z autem żadnych poważniejszych problemów.P.-G. Andersson: Poza wczorajszymi problemami, było bardzo dobrze. W Turcji chcemy zbliżyć się do innych zespołów.C. Rautenbach: Co mogę powiedzieć? Znów czegoś się nauczyliśmy. Już myślę o kolejnym starcie w Turcji.H.Solberg: Wielkie rozczarowanie, ale takie są uroki rajdów.

Rajd Grecji 2008 - nieoficjalna klasyfikacja generalna MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)3:54:54,7 godz.2.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)1:09,5 min.3.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC)1.56,1 min.4.Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC)4.11,6 min.5.Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)4.49,4 min.6.Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC)6.11,3 min.7.Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)6.47,5 min.

8.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC)9.14,0 min..9.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC)10.13,8 min.10.Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC)13.29,1 min.11.Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC)13.52,5 min.12.Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Focus RS WRC)A13.55,6 min.

Rajd Grecji 2008 - nieoficjalna klasyfikacja PCWRC MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX)4:16:06,7 godz. 2.Bernardo Sousa i Carlos Magalhaes (Mitsubishi Lancer Evo IX)58,1 sek.3.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.27,7 min.4.Fumio Nutahara i Daniel Barritt (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.12,9 min.5.Jewgienij Aksakow i Aleksandr Korniłow (Mitsubishi Lancer Evo IX)6.54,9 min.6.Jewgenij Wiertunow i Georgi Troszkin (Subaru Impreza WRX STi)8.01,4 min.7.Juhho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX)9.00,3 min.8.Loris Baldacci i Rudy Pollet (Mitsubishi Lancer Evo IX)10.32,8 min.

9.Amjad Farrah i Nicola Arena (Mitsubishi Lancer Evo IX)10.05,9 min.10.Naren Kumar Farrah i Nicky Beech (Subaru Impreza WRX STi N14)16.14,8 min.

Martin Rauam i Silver Kütt stracili drugie miejsce w rundzie PCWRC przeprowadzonej w ramach Acropolis Rally. Załogę reprezentującą World Rally Team Estonia wykluczono po końcowym badaniu kontrolnym. W Lancerze Evo IX z Top Run Racing stwierdzono niezgodność układu hamulcowego z homologacją - chodziło o nawiewy na przednie hamulce i wagę tarcz hamulcowych.

Foto: Rallyworld©Willy Weyens