Ponadto, dwoma Citroënami C4 WRC, zgłoszonymi prywatnie przez zespół PH-Sport, wspomagany przez ekipę techniczną Citroën Technologies, wystartują Conrad Rautenbach i David Senior oraz Urmo Aava i Kuldar Sikk.

Rajd Jordanii – kraju od kilku lat kandydującego do prawa organizacji rundy WRC – stanowi jedną z najważniejszych nowości sezonu 2008. Jego bardzo zwarta, niedługa trasa (tylko 983,44 km), zorganizowana zgodnie ze standardami RMŚ, składa się z trzech etapów, obejmujących 11 odcinków specjalnych przejeżdżanych dwukrotnie, co w sumie daje 359,26 km jazdy na czas. Cechą szczególną tej rundy jest wytyczenie trasy brzegami Morza Martwego i w Dolinie Jordanu: wiele fragmentów trasy przebiega terenami położonymi na depresji.

- Udział w nowym rajdzie zawsze niesie pewne niewiadome – mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroën Sport. Ostatnie dwa razy w podobnej sytuacji poradziliśmy sobie dobrze – mam na myśli rajdy Portugalii i Irlandii – ale z drugiej strony pamiętam nasz start w Norwegii. Treningi w Jordanii są niedozwolone, staraliśmy się więc przygotować do tego zadania inaczej, korzystając z takich informacji, jakie udało nam się zdobyć. Wiemy, że trasy, niezbyt wyboiste, schodzą aż na poziom 400 metrów pod poziomem morza, temperatury są bardzo wysokie, trzeba się liczyć z wiatrem niosącym piasek… Analizując te parametry, określiliśmy podstawowe regulacje, które będziemy precyzować na podstawie relacji załóg z zapoznania.

- Nieczęsto w mojej karierze zdarza mi się stawać na starcie rajdu WRC, o którym wiem więcej niż niektórzy rywale - cieszył się Dani Sordo,, który wziął udział w zapoznaniu poprzedniej edycji (nie zaliczanej do Mistrzostw Świata). Ogólnie mówiąc, to szybki rajd rozgrywany na dość szerokich drogach. Nawierzchnie, twarde jak beton, nie powinny ucierpieć po przejazdach pierwszej pętli. Będzie to jazda w dużym tempie, ale nie wolno zapominać o warstwie luźnego szutru, powodującej nagłe zmiany przyczepności. Nie ma mowy o zjeżdżaniu z toru poprzedników, a ponieważ pobocza bywają miękkie i sypkie, trzeba też zapomnieć o cięciach. Celem naszej załogi będzie zajęcie miejsca na podium.

- O Rajdzie Jordanii wiemy niewiele, więc zamierzam podejść do niego dość ostrożnie – zapowiada Sébastien Loeb. Mam wrażenie, że trasa nie będzie szczególnie wymagająca dla samochodów. Za to jazda na początku stawki może się okazać utrudnieniem. Są niewątpliwie pewne podobieństwa do Rajdu Meksyku, w którym nasz C4 WRC okazał się bardzo szybki, a to jest zachęcające. Moim celem jest zwycięstwo, dzięki któremu chciałbym umocnić przewagę w klasyfikacji Kierowców i przyczynić się do dalszej walki Citroëna o pierwsze miejsce w klasyfikacji Konstruktorów. Jeżeli nam się uda, będzie to 40 moje zwycięstwo odniesione razem z Danielem w Mistrzostwach Świata. Nie mam obsesji na punkcie statystyk, ale to byłby ładny okrągły wynik.

Ciekawostki

• Citroën w Jordanii: Zespół Citroën Sport bierze udział w Rajdzie Jordanii po raz pierwszy.

• Statystyki załóg: (przed rajdem):Sébastien Loeb/Daniel Elena: debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 1999 (Saxo Kit-Car/nie ukończ.). Liczba startów w WRC: 102. Pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata: Rajd Niemiec w 2002 r. (Xsara). Liczba zwycięstw w Mistrzostwach Świata: 39. Tytuły Mistrza Świata WRC: 4 (2004, 2005, 2006 i 2007).Dani Sordo: debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 2003 (18 m.). Liczba startów w WRC: 48. Tytuł w kategorii Junior: 2005 (C2 S1600).Marc Martí: debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 1992 (21 m.). Liczba startów w WRC: 114. Tytuł w kategorii Junior: 2005 (C2 S1600).

• Historia startów załóg zespołu w Rajdzie Jordanii:Sébastien Loeb/Daniel Elena: wezmą w nim udział po raz pierwszy.Dani Sordo/Marc Martí: Uczestniczyli w zapoznaniu w 2007 roku.

• W rajdzie wystartują dwa prywatne Citroëny C4 WRC z załogami Conrad Rautenbach i David Senior oraz Urmo Aava i Kuldar Sikk, przygotowane i obsługiwane przez zespół PH Sport przy wsparciu techników z Citroën Sport Technologies.