Francuzi, zgodnie zresztą z przewidywaniami, rządzą na rajdzie w Hiszpanii od samego początku.

Po dwóch dniach zmagań jedyni, którzy czysto teoretycznie mogą jeszcze zagrozić liderom są Daniel Sordo i Marc Marti w drugim fabrycznym Citroënie C4 WRC. Prawda jest jednak taka, że Sébastiena i Daniela stać jeszcze na wyraźne przyspieszenie - oni już od pewnego czasu nie jadą na "maksa", stąd oesowe zwycięstwa mogli odnieść Mikko Hirvonen i François Duval (po jednym)...

Citroën na bardzo krętych drogach spisuje się dotychczas lepiej niż Ford, a może raczej Sébastien i Dani jadą szybciej niż Mikko i François. Ale jednocześnie trzeba pamiętać, że jest to sport i w każdej chwili może zdarzyć sie zupełnie coś nieprzewidywalnego i sytuacja może ulec zmianie...

Czy tak będzie? - dowiemy sie niebawem, podczas dzisiejszych odcinków...

O tym, jak przebiegała dotychczasowa rywalizacja można zorientować się śledząc następujące linki:

Trzeci, decydujący etap to 364,89 kilometrów, w tym sześć odcinków specjalnych (3 różne) o długości 93,88 km. Wyjazd z parc fermé nastąpi o godz. 7:15.

Poszczególne próby to: OS 13: Riudecanyes 1 (16,32 km); OS 14: Santa Marina 1 (26,51 km); OS 15: La Sierra d'Almos 1 (4,11 km); OS 16: Riudecanyes 2; OS 17: Santa Marina 2; OS 18: La Sierra d'Almos 2; Ogłoszenie nieoficjalnych wyników i podium nastąpi od godz. 15:10.

Wielka "czwórka" jeszcze powalczy. Będzie także trwała zacięta rywalizacja o kolejnych kilka miejsc w czołówce - różnice są bowiem nieznaczne.

Będzie ciekawie!

Niestety jedyna polska załoga uczestnicząca w zawodach, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak straciła praktycznie szanse na zdobycie w Hiszpanii punktów, choć początkowo sytuacja wyglądała bardzo optymistycznie.

- Drugi dzień zaczęliśmy spokojnym tempem, zgodnie z ustaloną taktyką - powiedział Michał Kościuszko. Pomimo tego na ósmym odcinku specjalnym uzyskaliśmy drugi rezultat.Niestety w połowie następnego, 17-kilometrowego OS-u La Llena w naszym samochodzie zerwała się linka gazu. Musieliśmy zatrzymać się na oesie i w warunkach polowych usuwać usterkę. Prowizoryczna naprawa zajęła nam około pięciu minut, ale mimo to przepustnica nie chciała się w pełni otwierać. Jadąc bardzo powoli, dotoczyliśmy się do mety. Cała ta przygoda kosztowała nas dziewięć i pół minuty straty i spadek na trzynaste miejsce w klasyfikacji, pozbawiając nas szans na walkę o tytuł mistrzowski.Dotarliśmy do serwisu, gdzie nasi mechanicy usunęli awarię i wystartowaliśmy do drugiej pętli. Na jedenastym oesie ponownie zanotowaliśmy drugi rezultat. Jednak na ostatniej dzisiejszej próbie przebiliśmy oponę, a ta zerwała przewód hamulcowy. Do mety dojechaliśmy na obręczy i bez hamulca. Straciliśmy kolejne półtorej minuty. To nie był nasz dzień. Chciałbym podziękować wszystkim kibicom którzy dopingowali nas zarówno na trasie jak i w kraju. Mam nadzieję, że na Korsyce dostarczymy im więcej powodów do radości.

A jak się zakończy decydująca batalia - nasi czytelnicy będą mogli śledzić dzięki naszej relacji "na żywo"!

Trzynasty odcinek specjalny (Riudecanyes 1 - 16,32 km)

Trzynastka okazała się pechowa dla Conrada Rautenbacha i Davida Seniora (Citroën C4 WRC), którzy stanęli na odcinku.

Próbę wygrali François Duval i Patrick Pivato (Ford Focus WRC), ale Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) stracili tylko 2,3 sekundy.

Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) spokojnie.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) mieli problemy techniczne i dojechali do mety 6,9 sekundy za zwycięzcami.

Bardzo ciekawie zapowiada się rywalizacja Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC) - Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC) oraz Chris Atkinson i Stéphane Prévot (Subaru Impreza WRC) - Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC). Tu różnice są minimalne i do końca sprawa pozycji 5- 6 oraz 7 -8 będzie otwarta...

W JWRC niespodzianka: liderzy Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600) nie wystartowali do trzeciego etapu!

Szybko pojechali Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600).

Nowi liderzy Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) przejechali trasę bardzo spokojnie. Czesi mają spora przewagę i mogą pozwolić sobie na tracenie nawet kilkunastu sekund na próbach. Tym razem byli wolniejsi od najgroźniejszych konkurentów - Alessandro Bettegi i Simone Scattplina (Renault Clio 2.0 16V) - o 7,4 sekundy.

Czwarty czas, ze stratą 1,3 sekundy do zwycięzców w JWRC zanotowali Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600).

Wyniki próby: François Duval, Dani Sordo (2,3 sek.), Sébastien Loeb (3,7 sek.), Jari - Matti Latvala (5,5 sek.), Andreas Mikkelsen (5,5 sek.), Chris Atkinson (6,4 sek.), Mikko Hirvonen (6,9 sek.), Urmo Aava (7,4 sek.), Petter Solberg (8,0 sek.), Mads Østberg (16,6 sek.).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (26,3 sek.); 3. François Duval i Patrick Pivato (47,7 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.07,8 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (3.11,2 min.); 6. Urmo Aava i Kuldar Sikk (3.12,0 min.); 7. Chris Atkinson i Stéphane Prévot (3.45,4 min.); 8. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (3.47,9 min.); 9. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.19,0 min.); 10. Matthew Wilson i Michael Orr (6.41,2 min.); 11. Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (7.31,5 min.); 12. Henning Solberg i Cato Menkerud (8.15,3 min); 13. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (8.30,5 min.); 14. Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (9.14,7 min.); 15. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 10.08,1 min.).

Czternasty odcinek specjalny (Santa Marina 1 - 26,51 km)

Sébastien Loeb odniósł kolejny sukces OS-owy.

Tyma razem Dani Sordo przed obydwoma załogami fabrycznymi Forda.

François Duval stracił 3,2 sekundy, a Mikko Hirvonen - 5 sekund.

Petter Solberg odparł atak Urmo Aavy.

Również Chris Atkinson obronił się przed atakiem Jari - Mattiego Latvali.

W JWRC znów najszybsi Aaron Burkart i Michael Kölbach.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na drugim miejscu w klasie. W klasyfikacji rajdu jednak poza punktowaną pozycją.

Wyniki OS-u: Sébastien Loeb, Dani Sordo (1,2 sek.), François Duval (3,2 sek.), Mikko Hirvonen (5,0 sek.), Petter Solberg (10,8 sek.), Urmo Aava (12,2 sek.), Chris Atkinson (13,0 sek.), Jari - Matti Latvala (13,4 sek.), Matthew Wilson (27,1 sek.), Andreas Mikkelsen (27,8 sek.).

Piętnasty odcinek specjalny (La Sierra dAlmos 1 - 4,11 km)

Dani Sordo uzyskał najlepszy czas, wyprzedzając Mikko Hirvonena na krótkim, pokazowym odcinku kończącym pierwsza pętle ostatniego etapu Rajdu Hiszpanii w Katalonii.

Sébastien Loeb wygrał z Françoisem Duvalem, ale obaj okazali sie wolniejsi od Urmo Aavy.

Ostry atak Estończyka zakończył się połowicznym sukcesem - ma on obecnie zaledwie 0,1 sekundy straty do Pettera Solberga.

Chris Atkinson ponownie szybszy od Jari - Mattiego Latvali wyprzedza Fina o 4.3 sekundy.

Rywalizacja trwa!

W JWRC zwycięstwo odnieśli Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak.

Polacy są na dziesiątym miejscu w klasyfikacji, a ich szanse na awans sa niewielkie.

W klasyfikacji prowadzi nadal Martin Prokop, który posiada bezpieczna przewagę (48,6 sek.) nad Alessandro Bettegą.

Wyniki: Dani Sordo, Mikko Hirvonen (0,5 sek.), Urmo Aava (1,2 sek.), Sébastien Loeb, Dani Sordo (1,9 sek.), François Duval (2,3 sek.), Chris Atkinson (2,6 sek.), Petter Solberg (3,3 sek.), Jari - Matti Latvala (4,0 sek.), Matthew Wilson (5,4 sek.), Brice Tirabassi (6,3 sek.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (25,6 sek.); 3. François Duval i Patrick Pivato (51,3 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.11,4 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (3.23,4 min.); 6. Urmo Aava i Kuldar Sikk (3.23,5 min.); 7. Chris Atkinson i Stéphane Prévot (3.59,1 min.); 8. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (4.03,4 min.); 9. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.55,9 min.); 10. Matthew Wilson i Michael Orr (7.11,8 min.); 11. Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (8.17,3 min.); 12. Henning Solberg i Cato Menkerud (9.17,5 min); 13. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (9.25,3 min.); 14. Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (10.37,4 min.); 15. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (10.57,2 min.).

Obecnie załogi udają się do Parku Serwisowego.

Szesnasty odcinek specjalny (Riudecanyes 2 - 16,32 km)

Porobiło się!

Obaj kierowcySubaru stracili na tej próbie swoje pozycje!

Urmo Aava wyprzedził Pettera Solberga i awansował na piąte miejsce.

Z kolei Jari - Matti Latvala "przeskoczył" Chrisa Atkinsona i jest siódmyz przewagą... 0,1 sekundy!

Odcinek wygrał Mikko Hirvonen.

W JWRC Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tym razem na czwartym miejscu w klasie.

Najszybsi byli Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600).

Martin Prokop i Jan Tomanek nadal prowadzą wyeaźnie, choć Alessandro Bettega i Simone Scattplin odrobili ponad pięć sekund.

Wyniki: Mikko Hirvonen, Jari - Matti Latvala (1,4 sek.), Dani Sordo (2,2 sek.), Sébastien Loeb (5,1 sek.), Urmo Aava (5,5 sek.), Andreas Mikkelsen (5,7 sek.), Chris Atkinson (5,8 sek.), François Duval (8,1 sek.), Petter Solberg (8,5 sek.), Matthew Wilson (11,1 sek.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (22,7 sek.); 3. François Duval i Patrick Pivato (54,3 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.06,3 min.); 5. Urmo Aava i Kuldar Sikk (3.23,9 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (3.23,4 min.); 7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (3.59,7 min.); 8. Chris Atkinson i Stéphane Prévot (3.59,8 min.); 9. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.56,5 min.); 10. Matthew Wilson i Michael Orr (7.17,8 min.); 11. Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (8.29,5 min.); 12. Henning Solberg i Cato Menkerud (9.27,1min); 13. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (9.39,6 min.); 14. Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (10.52,4 min.); 15. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (11.14,9 min.).

Siedemnasty odcinek specjalny (Santa Marina 2 - 26,51 km)

Gdy wydawało się, że już jest w rajdzie wszystko ułożone - zaczęło się wiele dziać!

O ogromnym pechu może mówić Urmo Aava. Estończyk stoi na odcinku specjalnym, tracąc znakomite pite miejsce, jakie zajmował po szesnastu próbach...

Aava ostatecznie dojechał do mety odcinka, ale jego strata wyniosła 31.55 minuty.

Mikko Hirvonen wyraźnie przyspieszył - wygrał kolejny odcinek i... awansował na trzecie miejsce w zawodach.

Takiego scenariusza można się było spodziewać, choć niewiele on ma niestety wspólnego z prawdziwym sportem.

Trudno jednak uwierzyć, aby można było coś kierowcom Forda udowodnić...

Mikko walczy o tytuł (choć szanse na niego ma już znikome), tymczasem François Duval jest tylko czasowo wypożyczonym do zespołu zawodnikiem...

Jari - Matti Latvala znów powiększył przewagę nad Chrisem Atkinsonem - o kolejne 2,8 sekundy. O kolejności zadecyduje ostatni OS.

W JWRC kolejny raz najszybsi na odcinku byli Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak.

Polacy awansowali na dziewiąte miejsce w klasie po wycofaniu sie jednego z konkurentów.

Liderami pozostali Martin Prokop i Jan Tomanek.

Alessandro Bettega i Simone Scattplin maja przed rozpoczęciem ostatniego w rajdzie odcinka specjalnego stratę 28,7 sekundy.

Wyniki: Mikko Hirvonen, Sébastien Loeb (1,8 sek.), Petter Solberg (3,1 sek.), Dani Sordo (4,3 sek.), Jari - Matti Latvala (5,6 sek.), Chris Atkinson (8,4 sek.), François Duval (20,2 sek.), Andreas Mikkelsen (20,2 sek.), Matthew Wilson (21,5 sek.), Toni Gardemeister (29,7 sek.).

Klasyfikacja po siedemnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (25,2 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.04,5 min.); 4. François Duval i Patrick Pivato (51.12,7 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (3.28,1 min.); 6. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (4.03,5 min.); 7. Chris Atkinson i Stéphane Prévot (4.06,4 min.); 8. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (5.14,9 min.); 9. Matthew Wilson i Michael Orr (7.37,5 min.); 10. Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (8.58,5 min.); 11. Henning Solberg i Cato Menkerud (10.05,2 min); 12. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (10.24,4 min.); 13. Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (11.20,3 min.); 14. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (11.51,3 min.); 15. Eamonn Boland i M.J. Morrissey (Subaru Impreza WRC).

osiemnasty odcinek specjalny (La Sierra dAlmos 2 - 4,11 km)

Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali po raz czwarty rajd Hiszpanii w Katalonii.

Drugie miejsce zajęli ich koledzy z zespołu Citroëna, Daniel Sordo i Marc Marti.

Ostatni odcinek wygrali Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

François Duval i Patrick Pivato w drugim fabrycznym Fordzie stracili do kolegów 0,1 sekundy.

Metę osiągnęli już: Petter Solberg i Philip Mills, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila orazChris Atkinson i Stéphane Prévot - i w tej kolejności zajęli pozycje od 5 do 7.

Różnica pomiędzy Jari - Mattim a Chrisem wyniosła 1,1 sekundy.

Ostatnie punktowane miejsce przypadło załodze Andreas Mikkelsen i Ola Floene.

Pierwszą dziesiątkę uzupełniają: Matthew Wilson i Michael Orr oraz Brice Tirabassi i Fabrice Gordon.

Na odcinku różnice były nieznaczne, choć Andreas Mikkelsen stracił do zwycięzców już ponad sześć sekund. Ale to zapewne była asekuracja ze strony młodego kierowcy norweskiego...

W "10" znalazło sie pięć Fordów, trzy Subaru i dwa Citroëny.

Urmo Aava i Kuldar Sikk na mecie - stracili tym razem 1.08,2 minuty. Łącznie są za liderami o 36.23,3 minuty...

Martin Prokop i Jan Tomanek oraz Alessandro Bettega i Simone Scattplin już na mecie. Wielka radość Czechów, którzy odnieśli w sumie dość niespodziewane zwycięstwo, zważywszy, że rozpoczęli rajd bardzo słabo!

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na mecie. Zajęli na ostatnim odcinku drugie miejsce w klasie.

OS wygrali ich koledzy z zespołu Suzuki, Jaan Mölder i Frederic Miclotte.

Nieoficjalna klasyfikacja Rajdu Katalonii

Nieoficjalna klasyfikacja rajdu w JWRC

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600)3:40.55,0 godz.2.Alessandro Bettega i Simone Scattplin (Renault Clio 2.0 16V)24.6 sek.3.Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600)1.04,5 min.4. Shaun Gallagher iPaul Kiely (Citroën C2 R2)2.16,7 min.5.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio S1600)4.40,0 min.6.Jaan Mölder i Frederic Miclotte(Suzuki Swift S1600)5.49,1 min.7.Stefano Albertini i Piercarlo Capolongo (Renault Clio R3)8.09,1 min.8.Simone Bertolotti i Daniele Vernuccio (RenaultClio R3)9.38,3 min.9.Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600)10.55,5 min.10. Florian Niegel i Andre Kachel (Suzuki Swift S1600)12.55,9 min.

...................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!