Dla Sébastiena i Daniela wszystko przebiega po myśli. Francuzi nie popełnili wczoraj żadnego błędu i systematycznie oddalali się od Marcusa i Timo. Finowie jechali bez wątpienia szybko, ale nie byli w stanie nawiązać równorzędnej walki. Grönholm nie ukrywał, że podziwia Seba - zastanawiał się, jak można trasę odcinków przejechać tak szybko...

Fin na mecie drugiego etapu był jednak w dobrym humorze - na razie realizuje swój cel. O zwycięstwie chyba nie marzył, nie przypuszczał jednak, że zajęcie drugiego miejsca przyjdzie mu tak łatwo. Miał spore kłopoty w końcówce wczorajszego dnia z samochodem, ale serwisowi udało się je rozwiązać.

W Katalonii Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) byli dla Marcusa nie do doścignięcia, tu - w teoretycznie trudniejszych warunkach - praktycznie nie zagrażają konkurentowi w Fordzie...

Dla "wielkiej trójki" jutrzejszy dzień powinien być etapem przyjaźni, choć zapewne rano jeszcze Grönholm spróbuje zaatakować Loeba, a sam stanie się obiektem ataku Daniego...

Ciekawie zapowiada się rywalizacja o czwartą lokatę - kandydatów teoretycznie jest aż czterech.

Francois Duval i Patrick Pivato po problemach z Xsarą WRC na dwóch ostatnich wczorajszych etapach mają iluzoryczna przewagę nad Jari - Matti Latvalą i Miikką Anttilą w Fordzie Focusie RS WRC 06. Z kolei Finowie musi się ciągle bronić przed atakami dwóch załóg w Subaru Imprezach WRC 07: - zarówno Petter Solberg i Philip Mills jak Chris Atkinson i Glenn Macneall jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa.

Dobrze spisują się po raz kolejny Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006) oraz Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC). Dziesiątkę zamykają Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06), który po raz kolejny jedzie sie ciężko

W JRC rywalizacja jest ciekawa, prowadzą załogi czeska i słowacka: Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 Super 1600) przed Jozefem Beresem i Petrem Starym (Renault Clio Super 1600).

Jest to ostatnia runda JRC i końcowe rozstrzygnięcie zapadło już wczoraj. Urmo Aava i Kuldar Sikk wycofali się z powodu awarii Suzuki Swifta Super 1600, co sprawiło, że tytuł po raz drugi zdobyli Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson.

Bardzo słabo spisują się na Korsyce samochody Suzuki. Nicolas Bernardi i Jean - Marc Fortin w debiutującym modelu SX4 WRC nie ukończyli ani pierwszego, ani drugiego etapu. W JRC pierwszy Swift Super 1600 zajmuje dopiero piąte miejsce!

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak w drugim Suzuki w czołówce jadą wolno, ale to przynosi efekt - zajmują punktowane, siódme miejsce w klasie.

Podczas trzeciego etapu załogi miają do przejechania 121,91 kilometrów, z czego 112,1 km stanowią odcinki specjalne. Po każdej z dwóch prób samochody zjadą do parku serwisowego. Wyjazd z parc fermé nastąpił już o 7:45. OS Penitencier Coti - Pietra Rossa ma długość 24,24 kilometra, natomiast Pont de Calzola - Agosta: 31,81 kilometra.

Dwukrotny przejazd najdłuższej w rajdzie próby będzie dla zawodników ostrą próbą nerwów...

Od godziny 14.30 załogi wjeżdżać będą na rampę maty, zlokalizowaną na Place Foch.

Załogi są już na trasie - zaczynamy naszą relację!

Trzynasty odcinek specjalny (24,24 kilometra)

Pierwszy odcinek trzeciego etapu, mimo swojej długości, nie zmienił nic w czołówce. Sébastien Loeb i Daniel Elena uzyskali najlepszy czas, nieznacznie wyprzedzając najgroźniejszych rywali. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen powiększyli swoją przewagę nad Danielem Sordo i Marcem Martim.

Pokazali się Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07), choć w stawce już się zupełnie nie liczą.

Pod nieobecność na mecie Francoisa Duvala i Patricka Pivato, pozostałe załogi awansowały o jedno miejsce. Chris Atkinson i Glenn Macneall stracili kilka sekund i przestają się liczyć w rywalizacji o wyższą lokatę.

Z kolei Petter Solberg i Philip Mills pojechali szybciej niż Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.

Bardzo dużo stracili (zmieniali koło na odcinku) Xavier Pons i Xavier Amigo, ale utrzymali miejsce ósme, choć spadli za Jana Kopeckyego i Filipa Schovanka.

Do dziesiątki awansowali Matthew Wilson i Michael Orr, bowiem zabrakło Andreasa Mikkelsena i Oli Floene (Ford Focus WRC).

W JRC zwycięstwo odnieśli najlepsi wczoraj Yoan Bonato i Benjamin Boulloud (Citroën C2 R2). Liderzy Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 Super 1600) jadą bardzo spokojnie - zajęli czwarte miejsce na próbie, ale utrzymali prowadzenie. Wyprzedzają Jozefa Beresa i Petra Starego (Renault Clio Super 1600) o 35,1 sekundy oraz Conrada Rautenbacha i Davida Seniora (Citroën C2 Super 1600) o 1.11,4 minuty. Yoan Bonato i Benjamin Boulloud są na czwartym miejscu. Mistrzowie Świata 2007, Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift S1600) zajmują piąte miejsce.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak osiągnęli dziesiąty czas w klasie (strata 25,2 sekundy). Nadal jednak zajmują siódme miejsce (5.31,7 min.).

Wyniki próby: Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC), Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07 - strata 0,4 sek.), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 4,5 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 6,2 sek.), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 6,8 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06 - 6,8 sek.), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC - 13,4 sek.), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 32,2 sek.), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 32,8 sek.), Alessandro Bettega i Simone Scattolin (Ford Focus RS WRC - 33,3 sek.)... Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006 - 3.36,3 min.).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (27,9 sek.); 3. Dani Sordo (1.07,4 min.); 4. Jari - Matti Latvala (2.30,7 sek.); 5. Petter Solberg (2.37,1 sek.); 6. Chris Atkinson (3.02,7 sek.); 7. Jan Kopecky (6.25,1 min.); 8. Xavier Pons (7.44,5 min.); 9. Henning Solberg (8.03,8 min.); 10. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06 - 8.43,0 min.).

Czternasty odcinek specjalny (31,81 kilometra

Ta próba zadecydować jeszcze mogła o zmianie lidera i przetasowaniach na poszczególnych miejscach w czołówce. Długi, kręty odcinek wymagał koncentracji i kondycji.

Różnice były rzeczywiście spore, ale klasyfikacja nie drgnęła...

Najszybszy okazał się Dani Sordo. Wyprzedził on Marcusa Grönholma i Sébastiena Loeba.

Jari - Matti Latvala obronił się przed Petterem Solbergiem.

W dziesiątce pokazali się Nicolas Bernardi i Jean - Marc Fortin (Suzuki Sx4 WRC), którzy po raz drugi korzystają z systemu Superally.

W JRC rekordy biją Yoan Bonato i Benjamin Boulloud. Ich Citroën C2 R2, teoretycznie przecież słabszy od wielu innych aut w klasie, okazał się najszybszy na dziewiątym odcinku specjalnym z rzędu! Gdyby nie pechowa przygoda, Freancuzi zajmowaliby nie czwarte, ale pierwsze miejsce w rywalizacji...

Tym razem drudzy byli Conrad Rautenbach i David Senior. Martin Prokop i Jan Tomanek znów zajęli czwarte miejsce, ale wynika to z rozważnej jazdy - liderzy wciąż posiadają bowiem dużą przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak, skarżący się cały czas na zbyt małą moc silnika w Suzuki, dojechali do mety odcinka na dziewiątym miejscu w klasie (55,2 sekundy za Yoanem Bonato). Asekuracyjna postawa tym razem nie zdała rezultatu - Polacy spadli z siódmego na ósme miejsce w klasie, wyprzedzeni przez Andreę Cortinovisa i Flavio Zanellę (Renault Clio Super 1600).

Wyniki OS-u: Dani Sordo, Marcus Grönholm (2,4 sek.), Sébastien Loeb (3,3 sek.), Jari - Matti Latvala (9,4 sek.), Petter Solberg (9,8 sek.), Mikko Hirvonen (13,8 sek.), Chris Atkinson (31,8 sek.), Alessandro Bettega (42,0 sek.), Jan Kopecky (43,3 sek.), Nicolas Bernardi (50,0 sek.)... Henning Solberg (1.02,2 min.).

Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (27,0 sek.); 3. Dani Sordo (1.04,1 min.); 4. Jari - Matti Latvala (2.36,8 sek.); 5. Petter Solberg (2.43,8 sek.); 6. Chris Atkinson (3.31,2 min.); 7. Jan Kopecky (7.05,1 min.); 8. Xavier Pons (8.41,9 min.); 9. Henning Solberg (9.02,7 min.); 10. Matthew Wilson (9.36,9 min.).

Powiedzieli:

Sébastien Loeb: Jadę ostrożnie i za bardzo nie cisnę. Kontrolujemy sytuację.

Marcus Grönholm: Sordo naprawdę bardzo się stara. Otrzymuję jego międzyczasy i na tej podstawie utrzymuję tempo.

Jari - Matti Latvala: Toczymy z Petterem piękny bój. Ten odcinek był dla mnie nieco lepszy. Jeszcze czeka nas dużo kilometrów walki.

Petter Solberg: Samochód prowadzi dobrze.

Chris Atkinson: Nie mem już presji na wynik. Testuję samochód pod kątem przyszłego roku.

Jan Kopecky: Atmosfera jest wspaniała. Jest wielu czeskich kibiców, co zagrzewa mnie do walki.

Załogi zjeżdżają obecnie na przegrupowanie i do parku serwisowego

Piętnastu odcinek specjalny (24,24 kilometra)

Przedostatnia próba Rajdu Francji na Korsyce okazała się dla najlepszych odcinkiem przyjaźni. Zarówno Sébastien Loeb jak i Marcus Grönholm pojechali spokojnie. walczył natomiast Dani Sordo, który wygrał kolejny OS. Ponad 28-sekundowej straty, jaka mu pozostała do Marcusa. już raczej nie odrobi, choć w sporcie...

Petter Solberg zaatakował Jari - Matti Latvalę. Do odrobienia pozostało mu jeszcze 3,9 sekundy. Dla Norwega i Fina rajd się jeszcze nie skończył - o wszystkim zadecyduje ostatnia próba...

Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06) w wynikach co prawda figurują jeszcze na dziesiątym miejscu, ale tej pozycji raczej nie utrzymają, bowiem musieli się wycofać z powodu awarii skrzyni biegów. Otrzymali już pięć minut (5.29,5 min.) regulaminowej kary, otrzymają jeszcze minimum pięć za ostatni OS...

Suzuki SX4 jest jeszcze niedopracowane - po dobrym występie na poprzednim OS-ie, tym razem Nicolas Bernardi i Jean i Marc Fortin stracili ponad minutę do zwycięzców.

W JRC nowo kreowani Mistrzowie Świata, Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson przerwali zwycięską passę Francuzów - Yoan Bonato i Benjamin Boulloud ulegli różnicą 0,3 sekundy. Martin Prokop i Jan Tomanek spokojnie, podobnie jak Jozef Beres i Petr Stary.

Conrad Rautenbach i David Senior przebili oponę, zmieniali koło i stracili 5.324,7 minuty do Anderssona.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na dziewiątym miejscu (24,6 sek.). Polacy muszą pojechać ostatni odcinek bardzo szybko - pechowcy Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 Super 1600) mają stratę do naszych reprezentantów 2,9 sekundy. Punktowana, ósma pozycja Michała i Maćka niestety nie jest jeszcze pewna...

Choć z drugiej strony Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 Super 1600), którzy ich po OS-ie wyprzedzili, mają przewagę iluzoryczną - 0,8 sekundy.

Wyniki odcinka: Dani Sordo, Mikko Hirvonen (1,6 sek.), Petter Solberg (7,1 sek.), Sébastien Loeb (8,6 sek.), Marcus Grönholm (8,9 sek.), Jari - Matti Latvala (10,0 sek.), Chris Atkinson (20,5 sek.), Xavier Pons (29,6 min.), Jan Kopecky (32,0 min.), Manfred Stohl (34,7 sek.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (27,3 sek.); 3. Dani Sordo (55,5 sek..); 4. Jari - Matti Latvala (2.38,2 sek.); 5. Petter Solberg (2.42,1 sek.); 6. Chris Atkinson (3.43,1 min..); 7. Jan Kopecky (7.28,5 min.); 8. Xavier Pons (9.02,9 min.); 9. Henning Solberg (9.30,4 min.); 10. Matthew Wilson (15.57,9 min.).

Szesnasty odcinek specjalny (31,81 kilometra)

Ostatni odcinek specjalny rajdu nie przyniósł żadnych zmian.

Zarówno Sébastien Loeb jak i Marcus Grönholm pojechali zachowawczo.

Znów najlepszy czas osiągnął Dani Sordo, szybki był też Mikko Hirvonen.

Nie doszło do wielkiego pojedynku Jari - Matti Latvala kontra Petter Solberg. Fin był szybszy, dla Subaru ważniejsze było zapewne dojechanie do mety przez Norwega niż jego desperacki atak.

W JRC ostatni odcinek też przebiegał dość spokojnie. Czołowi kierowcy się już nie wysilali, zwyciężyli Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 Super 1600), którzy uciekali przed naszą załogą...

W klasyfikacji dwa pierwsze miejsca zajęły załogi czeska i słowacka: Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 Super 1600) oraz Jozef Beres i Petr Stary (Renault Clio Super 1600). Na podium stanęli też Yoan Bonato i Benjamin Boulloud (Citroën C2 R2), którym się to bardzo należało.

Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift S1600) dojechali na czwartym miejscu, ale oni tytuł zapewnili już sobie wczoraj. Sympatyczny i cieszący się dużą popularnością Xavier Panseri, który pilotował w Renault Clio R3 Arnauda Augoyarda, miał powody do zadowolenia - Francuzi zajęli piąte miejsce.

Niestety Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak nie zdobyli w Rajdzie Francji na Korsyce punktów. Polska załoga w Suzsuki Swifcie Super 1600 na ostatniej próbie zajęła dziewiąte miejsce. Bezpośredni rywale - Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 Super 1600) wyprzedzili ich zdecydowanie -o 23,7 sekundy i uplasowali się na ósmym miejscu.

Michał i Maciek zajęli dziewiątą pozycję.

Bardzo dobrze pojechały załogi w Peugeotach 207 Super 2000. Dani Solá i Oscar Sanchéz (Hiszpania) zajęli dziesiątą, Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (Francja) - jedenastą pozycję w rajdzie!

Wyniki: Daniel Sordo, Mikko Hirvonen (2,3 sek.), Jari - Matti Latvala (3,5 sek.), Marcus Grönholm (7,6 sek.), Sébastien Loeb (11,2 sek.), Petter Solberg (11,2 sek.), Chris Atkinson (21,9 sek.), Xavier Pons (42,5 sek.), Alessandro Bettega (43,8 sek.), Jan Kopecky (45,6 sek.).

Nieoficjalna klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (23,7 sek.); 3. Dani Sordo (44,3 sek..); 4. Jari - Matti Latvala (2.30,5 sek.); 5. Petter Solberg (2.42,1 sek.); 6. Chris Atkinson (3.53,8 min..); 7. Jan Kopecky (8.02,9 min.); 8. Xavier Pons (9.34,2min.); 9. Henning Solberg (10.12,2 min.); 10. Dani Solá i Oscar Sanchéz (Peugeot 207 Super 2000 - 17.57,6 min.).

Powiedzieli na mecie odcinka:

Manfred Stohl: Ten rajd od początku nie był dla mnie szczęśliwy, ale co robić...

Mikko Hirvonen: Dzisiaj jechało mi się bardzo dobrze. Auto sprawowało się bez zastrzeżeń.

Nicolas Bernardi: Cieszę się, że ten rajd ukończyłem. Był to pierwszy rajd tego auta. Na ostatnich odcinakach mieliśmy problemy z elektroniką. Jeszcze mamy przed sobą dużo pracy...

Alessandro Bettega: Cieszę się, że mogłem startować tym autem w rajdzie takiej rangi. Szkoda, ze w piątek popełniłem błąd, który kosztował mnie znacznie lepsze miejsce.

Jan Kopecky: Jestem zadowolony z końcowego wyniku. Po Hiszpanii to drugi dobry wynik. Tym razem nie mieliśmy żadnych problemów technicznych.

Henning Solberg: Nie popełniłem żadnego błędu. Jechałem własnym tempem...

Xavier Pons: Piękny rajd. Wczoraj i w piątek bez problemów. Dzisiaj straciłem ze względu na defekt. Ale jestem zadowolony, że dojechałem na punktowanym miejscu.

Jari - Matti Latvala: To był najlepszy rajd w moim życiu. Starałem sie wygrać walkę o czwarte miejsce z Petterem i mi się to udało. Jestem absolutnie szczęśliwy!

Daniel Sordo: W piątek miałem trochę problemów z autem. W sobotę i niedzielę już nic takiego sie nie wydarzyło. Z trzeciego miejsca jestem zadowolony.

Marcus Grönholm: Bardzo się starałem, ale na Korsyce nie było szans na wygranie. Teraz mam przewagę dwóch punktów, ale wciąż prowadzę w mistrzostwach...

Sébastien Loeb: Mnie od początku nie interesowało nic poza zwycięstwem. Jestem szczęśliwy, że sie to udało i zmniejszyłem dystans do Marcusa w klasyfikacji mistrzostw.

Martin Prokop: Był to bardzo trudny rajd. W piątek walczyliśmy z kierowcami Suzuki, ale po ich błędach już nie miałem pewności czy jadę na maksimum. Starałem sie jedynie utrzymać prowadzenie.

Jozef Beres: Udało mi się dojechać do mety, a do tego jeszcze na drugim miejscu wśród juniorów. Znakomity wynik!

Yoan Bonato: Jestem szczęśliwy, ze jestem na mecie. Trzecie miejsce w JRC to jak we śnie. Przed startem o takim miejscu jedynie marzyliśmy.

Per - Gunnar Andersson: Jestem zadowolony, że udało sie dociągnąć szczęśliwie do końca. W piątek trochę straciłem do Urmy, ale już wczoraj się wszystko rozstrzygnęło.

......................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Foto: Rallyworld©Willy Weyens