REKLAMA
Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajto wygrał pewnie, niesamowity Bouffier (2. etap)

Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajto wygrał pewnie, niesamowity Bouffier (2. etap)

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Subaru Imprezie wygrali 6. rajd Lotos Baltic Cup, drugą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W drugim dniu załoga w barwach głównego sponsora wygrała trzy odcinki specjalne, pieczętując sukces. Bohaterami okazali się też Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000).

Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajto wygrał pewnie, niesamowity Bouffier (2. etap)
Auto Świat
Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajto wygrał pewnie, niesamowity Bouffier (2. etap)

Trzykrotni Mistrzowie Polski i obrońcy tytułu spędzili wczoraj w rowie ponad trzynaście minut, spadając na 38. miejsce w klasyfikacji zawodów. Francuzi zaczęli jednak pogoń za czołówką. Podczas drugiego etapu okazali się zdecydowanie najskuteczniejsi - wygrali trzy odcinki specjalne, na pozostałych trzech zajmowali czołowe pozycje i w rezultacie awansowali na dziewiąte miejsce! Nic dziwnego, że podobnie jak Kajetan i Jarek zbierali na mecie gratulacje od kibiców...

Rywalizacja o dodatkowe punkty za punktacje drugiego etapu trwała do ostatnich metrów. Po przedostatnim OS-ie Leszek Kuzaj i Craig Parry prowadzili z Kajetanowiczem i Baranem o 0,2 sekundy. Ostatnią próbę przegrali jednak o 0,8 sekundy i zajęli trzecie miejsce. "Oczko" niżej uplasowali się Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiersta S2000). Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) zaatakowali na pierwszej dzisiejszej próbie, potem jednak przegrywali już z załogą z Kielc.

Zdobyte punkty wystarczyły jednak do utrzymania prowadzenia w klasyfikacji generalnej RSMP po dwóch rundach.

W łącznej punktacji Rajdu Lotos na podium stanęli Kajatanowicz i J. Baran, Kuzaj i Parry oraz Sołowow i M. Baran, tuż za podium Kuchar i Dymurski. Sebastian Frycz i Maciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) wyprzedzili Stefana Karnabala i Michała Kuśnierza (Mitsubishi Lancer Evo X).

- Cieszę się, że zwycięstwo odniosłem w okolicach siedziby głównego Partnera Zespołu: Grupy Lotos. Jesteśmy bardzo, bardzo zadowoleni – powiedział uśmiechnięty Kajetan Kajetanowicz. Cały zespół był znakomicie przygotowany do tej rundy i mam nadzieję, że tak samo będzie podczas kolejnych startów. Wszystko układało się po naszej myśli od samego początku i skończyło się bardzo dobrze. Sukces podczas tego rajdu to dobry prognostyk przed Rajdem Polski, kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale nie należy popadać w euforię. Teraz muszę odpocząć, ponieważ jestem bardzo zmęczony, choć jednocześnie niezmiernie szczęśliwy. To były dwa trudne dni, a raczej cały tydzień, i cieszę się, że jesteśmy na mecie.

W klasie R Janek Chmielewskii Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX) do końca rywalizowali o zwycięstwo z Michałem i Grzegorzem Bębenkami (w bliźniaczym Citroënie). Ostatecznie na ostatnim odcinku specjalnym bracia awansowali na pierwsze miejsce. Na trzecim miejscu dojechali do mety Tomasz Porębskii Tomasz Spurek.

W innych klasach triumfowali: A7 - Marcin Gagacki i Marcin Kubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempai Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).

M-ceZałoga (samochód)KlasaCzasStrata do lideraDo poprzedniego
1Kajetanowicz i Baran (Subaru ImprezaN41:39.57,9--
2Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000)S20001:40.31,233,333,3
3Sołowow i Baran (Ford Fiesta S2000)S20001:42.02,82.04,91.31,6
4Kuchar i Dymurski (Peugeot 207 S2000)S20001:42.55,12.57,252,3
5Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS)N41:48:59.79.01,86.04,6
6Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X)N41:49.50,39.52,450.6
7Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX)N41:49.54,39.56,44,0
8Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000)S20001:51.20,411.22,51.26,1
9Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000)NS21:53.10,413.12,51.50,0
10Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2 MAX)R1:55.29,315.31,42.18,9
11Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 MAX)R1:55.34,615.36,75,3
12Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX)N41:56.50,616.52,71.16,0
13Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 MAX)R1:57.23,617.25,733,0
14Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer)N41:57.48,517.50,624,9
15Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3)R1:58.07,718.09,819,2
15Pawliński i Bil (Subaru Impreza)N41:58.07,718.09,80,0
17Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 MAX)R1:58.42,918.45,035,2
18Markowski i Machela (Citroën C2 R2 MAX)R1:59.16,719.18,833,8
19Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza)N41:59.52,819.54,936,1
20Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R)A72:05.18,325.20,45.25,5
23Kempa i Grudziński (Honda Civic Type-R)N32:05.53,825.55,914,2
29Kurnicki i Martynek (Suzuki Swift Sport)N22:18.17,738.19,83.19,3
31Puch i Stanisławski (Opel Astra)HR122:32.42,852.44,97.52,6

W tabeli uwzględnieni zostali także zwycięzcy poszczególnych klas

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: