Trzykrotni Mistrzowie Polski i obrońcy tytułu spędzili wczoraj w rowie ponad trzynaście minut, spadając na 38. miejsce w klasyfikacji zawodów. Francuzi zaczęli jednak pogoń za czołówką. Podczas drugiego etapu okazali się zdecydowanie najskuteczniejsi - wygrali trzy odcinki specjalne, na pozostałych trzech zajmowali czołowe pozycje i w rezultacie awansowali na dziewiąte miejsce! Nic dziwnego, że podobnie jak Kajetan i Jarek zbierali na mecie gratulacje od kibiców...
Rywalizacja o dodatkowe punkty za punktacje drugiego etapu trwała do ostatnich metrów. Po przedostatnim OS-ie Leszek Kuzaj i Craig Parry prowadzili z Kajetanowiczem i Baranem o 0,2 sekundy. Ostatnią próbę przegrali jednak o 0,8 sekundy i zajęli trzecie miejsce. "Oczko" niżej uplasowali się Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiersta S2000). Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) zaatakowali na pierwszej dzisiejszej próbie, potem jednak przegrywali już z załogą z Kielc.
Zdobyte punkty wystarczyły jednak do utrzymania prowadzenia w klasyfikacji generalnej RSMP po dwóch rundach.
W łącznej punktacji Rajdu Lotos na podium stanęli Kajatanowicz i J. Baran, Kuzaj i Parry oraz Sołowow i M. Baran, tuż za podium Kuchar i Dymurski. Sebastian Frycz i Maciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) wyprzedzili Stefana Karnabala i Michała Kuśnierza (Mitsubishi Lancer Evo X).
- Cieszę się, że zwycięstwo odniosłem w okolicach siedziby głównego Partnera Zespołu: Grupy Lotos. Jesteśmy bardzo, bardzo zadowoleni – powiedział uśmiechnięty Kajetan Kajetanowicz. Cały zespół był znakomicie przygotowany do tej rundy i mam nadzieję, że tak samo będzie podczas kolejnych startów. Wszystko układało się po naszej myśli od samego początku i skończyło się bardzo dobrze. Sukces podczas tego rajdu to dobry prognostyk przed Rajdem Polski, kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale nie należy popadać w euforię. Teraz muszę odpocząć, ponieważ jestem bardzo zmęczony, choć jednocześnie niezmiernie szczęśliwy. To były dwa trudne dni, a raczej cały tydzień, i cieszę się, że jesteśmy na mecie.
W klasie R Janek Chmielewskii Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX) do końca rywalizowali o zwycięstwo z Michałem i Grzegorzem Bębenkami (w bliźniaczym Citroënie). Ostatecznie na ostatnim odcinku specjalnym bracia awansowali na pierwsze miejsce. Na trzecim miejscu dojechali do mety Tomasz Porębskii Tomasz Spurek.
W innych klasach triumfowali: A7 - Marcin Gagacki i Marcin Kubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempai Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).
M-ce | Załoga (samochód) | Klasa | Czas | Strata do lidera | Do poprzedniego |
1 | Kajetanowicz i Baran (Subaru Impreza | N4 | 1:39.57,9 | - | - |
2 | Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000) | S2000 | 1:40.31,2 | 33,3 | 33,3 |
3 | Sołowow i Baran (Ford Fiesta S2000) | S2000 | 1:42.02,8 | 2.04,9 | 1.31,6 |
4 | Kuchar i Dymurski (Peugeot 207 S2000) | S2000 | 1:42.55,1 | 2.57,2 | 52,3 |
5 | Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS) | N4 | 1:48:59.7 | 9.01,8 | 6.04,6 |
6 | Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X) | N4 | 1:49.50,3 | 9.52,4 | 50.6 |
7 | Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX) | N4 | 1:49.54,3 | 9.56,4 | 4,0 |
8 | Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000) | S2000 | 1:51.20,4 | 11.22,5 | 1.26,1 |
9 | Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000) | NS2 | 1:53.10,4 | 13.12,5 | 1.50,0 |
10 | Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2 MAX) | R | 1:55.29,3 | 15.31,4 | 2.18,9 |
11 | Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 MAX) | R | 1:55.34,6 | 15.36,7 | 5,3 |
12 | Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX) | N4 | 1:56.50,6 | 16.52,7 | 1.16,0 |
13 | Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 MAX) | R | 1:57.23,6 | 17.25,7 | 33,0 |
14 | Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer) | N4 | 1:57.48,5 | 17.50,6 | 24,9 |
15 | Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3) | R | 1:58.07,7 | 18.09,8 | 19,2 |
15 | Pawliński i Bil (Subaru Impreza) | N4 | 1:58.07,7 | 18.09,8 | 0,0 |
17 | Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 MAX) | R | 1:58.42,9 | 18.45,0 | 35,2 |
18 | Markowski i Machela (Citroën C2 R2 MAX) | R | 1:59.16,7 | 19.18,8 | 33,8 |
19 | Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza) | N4 | 1:59.52,8 | 19.54,9 | 36,1 |
20 | Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R) | A7 | 2:05.18,3 | 25.20,4 | 5.25,5 |
23 | Kempa i Grudziński (Honda Civic Type-R) | N3 | 2:05.53,8 | 25.55,9 | 14,2 |
29 | Kurnicki i Martynek (Suzuki Swift Sport) | N2 | 2:18.17,7 | 38.19,8 | 3.19,3 |
31 | Puch i Stanisławski (Opel Astra) | HR12 | 2:32.42,8 | 52.44,9 | 7.52,6 |
W tabeli uwzględnieni zostali także zwycięzcy poszczególnych klas