Trzykrotni Mistrzowie Polski i obrońcy tytułu spędzili wczoraj w rowie ponad trzynaście minut, spadając na 38. miejsce w klasyfikacji zawodów. Francuzi zaczęli jednak pogoń za czołówką. Podczas drugiego etapu okazali się zdecydowanie najskuteczniejsi - wygrali trzy odcinki specjalne, na pozostałych trzech zajmowali czołowe pozycje i w rezultacie awansowali na dziewiąte miejsce! Nic dziwnego, że podobnie jak Kajetan i Jarek zbierali na mecie gratulacje od kibiców...

Rywalizacja o dodatkowe punkty za punktacje drugiego etapu trwała do ostatnich metrów. Po przedostatnim OS-ie Leszek Kuzaj i Craig Parry prowadzili z Kajetanowiczem i Baranem o 0,2 sekundy. Ostatnią próbę przegrali jednak o 0,8 sekundy i zajęli trzecie miejsce. "Oczko" niżej uplasowali się Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiersta S2000). Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) zaatakowali na pierwszej dzisiejszej próbie, potem jednak przegrywali już z załogą z Kielc.

Zdobyte punkty wystarczyły jednak do utrzymania prowadzenia w klasyfikacji generalnej RSMP po dwóch rundach.

W łącznej punktacji Rajdu Lotos na podium stanęli Kajatanowicz i J. Baran, Kuzaj i Parry oraz Sołowow i M. Baran, tuż za podium Kuchar i Dymurski. Sebastian Frycz i Maciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) wyprzedzili Stefana Karnabala i Michała Kuśnierza (Mitsubishi Lancer Evo X).

- Cieszę się, że zwycięstwo odniosłem w okolicach siedziby głównego Partnera Zespołu: Grupy Lotos. Jesteśmy bardzo, bardzo zadowoleni – powiedział uśmiechnięty Kajetan Kajetanowicz. Cały zespół był znakomicie przygotowany do tej rundy i mam nadzieję, że tak samo będzie podczas kolejnych startów. Wszystko układało się po naszej myśli od samego początku i skończyło się bardzo dobrze. Sukces podczas tego rajdu to dobry prognostyk przed Rajdem Polski, kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale nie należy popadać w euforię. Teraz muszę odpocząć, ponieważ jestem bardzo zmęczony, choć jednocześnie niezmiernie szczęśliwy. To były dwa trudne dni, a raczej cały tydzień, i cieszę się, że jesteśmy na mecie.

W klasie R Janek Chmielewskii Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX) do końca rywalizowali o zwycięstwo z Michałem i Grzegorzem Bębenkami (w bliźniaczym Citroënie). Ostatecznie na ostatnim odcinku specjalnym bracia awansowali na pierwsze miejsce. Na trzecim miejscu dojechali do mety Tomasz Porębskii Tomasz Spurek.

W innych klasach triumfowali: A7 - Marcin Gagacki i Marcin Kubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempai Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).

M-ce Załoga (samochód) Klasa Czas Strata do lidera Do poprzedniego
1 Kajetanowicz i Baran (Subaru Impreza N4 1:39.57,9 - -
2 Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000) S2000 1:40.31,2 33,3 33,3
3 Sołowow i Baran (Ford Fiesta S2000) S2000 1:42.02,8 2.04,9 1.31,6
4 Kuchar i Dymurski (Peugeot 207 S2000) S2000 1:42.55,1 2.57,2 52,3
5 Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS) N4 1:48:59.7 9.01,8 6.04,6
6 Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X) N4 1:49.50,3 9.52,4 50.6
7 Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX) N4 1:49.54,3 9.56,4 4,0
8 Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000) S2000 1:51.20,4 11.22,5 1.26,1
9 Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000) NS2 1:53.10,4 13.12,5 1.50,0
10 Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2 MAX) R 1:55.29,3 15.31,4 2.18,9
11 Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 MAX) R 1:55.34,6 15.36,7 5,3
12 Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX) N4 1:56.50,6 16.52,7 1.16,0
13 Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 MAX) R 1:57.23,6 17.25,7 33,0
14 Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer) N4 1:57.48,5 17.50,6 24,9
15 Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3) R 1:58.07,7 18.09,8 19,2
15 Pawliński i Bil (Subaru Impreza) N4 1:58.07,7 18.09,8 0,0
17 Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 MAX) R 1:58.42,9 18.45,0 35,2
18 Markowski i Machela (Citroën C2 R2 MAX) R 1:59.16,7 19.18,8 33,8
19 Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza) N4 1:59.52,8 19.54,9 36,1
20 Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R) A7 2:05.18,3 25.20,4 5.25,5
23 Kempa i Grudziński (Honda Civic Type-R) N3 2:05.53,8 25.55,9 14,2
29 Kurnicki i Martynek (Suzuki Swift Sport) N2 2:18.17,7 38.19,8 3.19,3
31 Puch i Stanisławski (Opel Astra) HR12 2:32.42,8 52.44,9 7.52,6

W tabeli uwzględnieni zostali także zwycięzcy poszczególnych klas