Petter Solberg (Citroën C4 WRC), Dani Sordo (Citroën C4 WRC), Sébastien Ogier (Citroën C4 WRC), Sébastien Loeb (Citroën C4 WRC), Kimi Räikkönen (Citroën C4 WRC), Mikko Hirvonen - tak wyglądała czołówka wyników na odcinku testowym. Wiadomo, że shakedown to swoista rozgrzewka - ostatnie ustawianie zawieszeń i sprawdzanie rozwiązań - ale daje pewne pojęcie o tym, co może dziać się na odcinkach specjalnych w Meksyku...

Po pierwszej rundzie liderami rozgrywek są Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, którzy w Szwecji okazali się szybsi od obrońców tytułu i sześciokrotnych Mistrzów Świata, Sébastiena Loeba i Daniel Eleny. Trasy w Meksyku też bardziej "leżą" Finowi - stąd zapowiada się wspaniała rywalizacja!

Oto jak przebiegała ona pierwszego dnia. Etap pierwszy liczy 372,57 kilometra, zawodnicy mają do pokonania 9 odcinków specjalnych (5 różnych) o długości 137,24 km. Są to: OS 1: Alfaro 1 (22,96 km); OS 2: Ortega 1 (23,83 km); OS 3: El Cubilete 1 (18,87 km); OS 4: Coca Cola Street Stage (1,50 km); OS 5: Alfaro 2 (22,96 km); OS 6: Ortega 2 (23,83 km); OS 7: El Cubilete 2 (18,87 km); OS 8: Superoes 1 (2,21 km); OS 9: Superoes 2 (2,21 km).

Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu)

Pierwszy odcinek specjalny (Alfaro 1 - 22,96 km)Potwierdziły się informacje o możliwych niespodziankach!

Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC) zdeklasowali wręcz konkurentów! Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen stracili do nich aż 22 sekundy. Przecieranie trasy w Meksyku będzie zapewne bardzo wiele sekund kosztowało dziś Finów!

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC) pokonali obie załogi pierwszego zespołu Citroëna!

Daniel Sordo i Marc Marti lepsi od Sébastiena Loeba i Danieal Elen

Jari - Matti Latvala wyprzedził Mikko Hirvonena zaledwie o 0,2 sekundy: Fordy chyba mają problemy, choć Mikko strasznie skrytykował na mecie OS-u własną jazdę...

Atrakcje dla kibiców: Ken Block i Räikkönen na końcu "dziesiątki".

Znakomicie spisali się Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta S2000). Polacy nie tylko zajęli bardzo wysokie - dwunaste miejsce w klasyfikacji generalnej, ale okazali się najlepszą z załóg w klasie Super 2000. Brawo!

Za naszą załogą w S2000 uplasowali się Xavier Pons i Alex Haro (Ford Fiesta S2000) ze stratą 6,4 sekundy.

Klasyfikacja po pierwszym odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC); 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC - strata 9,8 sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 10,8 sek.); 4. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 14,0 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC - 21,8 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - 22,0 sek.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 26,4 sek.); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC - 29,3 sek.); 9. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Focus RS WRC - 37,6 sek.); 10. Kimi Räikkönen i Kaj Lindström (Citroen C4 WRC - 39,1 sek.); 11. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC - 51,0 sek.); 12. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta S2000 - 1.19,5 min.).

Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu)

Drugi odcinek specjalny (Ortega 1 - 23,83 km)Ponownie najszybszy Petter Solberg!

Podobnie jak na pierwszym OS-ie, znów płynna jazda Sébastiena Ogiera - Francuz nadal wiceliderem rajdu..

Ford Kimiego Räikkönena stanął na odcinku po uderzeniu w kamień.

Trudno zrozumieć, co się dzieje z Mikko Hirvonenem, nawet biorąc pod uwagę czyszczenie trasy. Fin traci już bardzo dużo do lidera (43,2 sek.).

Sébastien Loeb ma też sporą stratę do Pettera Solberga (22,9 sek.).

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na drugim miejscu w SWRC - Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta S2000) byli szybsi od nich o 4,1 sekundy. Polacy utrzymali jednak prowadzenie w klasie.

Ken Block jest w "dziesiątce", do punktowanego miejsca brakuje mu 8,1 sekundy.

Wyniki odcinka: Petter Solberg, Sébastien Ogier (4,6 sek.), Sébastien Loeb (8,9 sek.), Dani Sordo (10,4 sek.), Jari - Matti Latvala (10,5 sek.), Henning Solberg (20,6 sek.), Mikko Hirvonen (21,2 sek.), Ken Block (36,0 sek.), Matthew Wilson (36,2 sek.), Federoci Villagra (57,8 sek.)... Michał Kościuszko (1.29,0 min.).

Klasyfikacja po drugim odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (14,4 sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (21,2 sek.); 4. Sébastien Loeb i Daniel Elena (22,9 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (32,3 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (43,2 sek.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (47,0 sek.); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (1.05,5 min.); 9. Ken Block i Alex Gelsomino (1.13,6 min.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (1.48,8 min.); 11. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (2.48,5 min.); 12. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta S2000 - 2.57,7 min.).

Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu)

Trzeci odcinek specjalny (El Cubilete 1 - 18,87 km)Na dwóch czołowych pozycjach nic się nie zmienia. Petter Solberg jest jak dotąd niepokonany.

Sébastien Ogier tym razem wolniejszy o 3.0 sekundy.

Przy nieco słabszej tym razem jeździe Daniego Sordo, Sébastien Loeb awansował na podium.

Mikko Hirvonen nadal bardzo słabo...

Dani Sordo szybszy od lidera klasyfikacji Mistrzostw Świata.

Kimi Räikkönen stracił już co prawda jakiekolwiek szanse na sukces w Meksyku - jego strata do lidera wynosi obecnie 38.54,1 minuty, ale pokazał się na odcinku zajmując siódme miejsce.

Michał Kościuszko znów bardzo ładnie - nadrobił do Martina Prokopa 6,7 sekundy.

Wyniki próby: Petter Solberg, Sébastien Ogier (3,0 sek.), Sébastien Loeb (3,3 sek.), Jari - Matti Latvala (6,5 sek.), Dani Sordo (7,3 sek.), Mikko Hirvonen (10,9 sek.), Kimi Räikkönen (13,6 sek.), Henning Solberg (13,7 sek.), Matthew Wilsko (21,1 sek.), Ken Block (28,5 sek.), Federico Villagra (36,0 sek.)... Michał Kościuszko (46,2 sek.).

Klasyfikacja po trzecim odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (17,4 sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (26,2 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (28,5 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (38,8 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (54,1 sek.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.00,7 min..); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (1.26,7 min.); 9. Ken Block i Alex Gelsomino (1.42,1 min.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (2.24,8 min.); 11. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (3.34,7 min.); 12. Martin Prokop i Jan Tománek (3.50,6 min.).

Powiedzieli na mecie odcinka:

Peter Solberg: Jest bardzo dobrze. Jest czyściej, ale na niektórych partiach nie można jechać szybciej. Sytuacja jest komfortowa ale wciąż jest coś do udowodnienia…

Matthew Wilson: Myślę, że musieliśmy coś popsuć w tyle. Samochód jechał jak chciał…

Henning Solberg: Jest bardzo, bardzo ślisko. Robię co mogę. Wszystko działa jak należy, nic do dodania.

Dani Sordo: Straciłem mnóstwo czasu czasu na końcu, Luźny szuter jest bardzo śliski. Trudny przy hamowaniu. Ale jest OK, w tym momencie wszystko porządku.

Jari - Matti Latvala: Drugi i trzeci odcinek jechałem zdecydowanie lepiej. Jednak Citroeny radzą sobie doskonale.

Mikko Hirvonen: Jedzie się dobrze, ale jest strasznie luźna nawierzchnia. Starałem się przycisnąć na drugim odcinku, ale w jednym miejscu mocno przesadziłem.

Sébastien Loeb: Zgodnie z aktualnym planem będziemy jechać jak dotychczas. Robię co mogę. Generalnie wszystko w porządku.

Sébastien Ogier: Dobry start. Dobrze jechaliśmy tego ranka. Teraz jednak uciekał mi tył na końcu odcinka. Może złapałem gumę.

Ken Block: Drugi odcinek był również bardzo dobry ale było bardzo ślisko. Byłem Baro ostrożny. Chcę dojechać do mety.

Kimmi Raikkonen: Uderzyliśmy w skałę i i uszkodziliśmy układ sterowania. Naprawiliśmy to na odcinku ale uszkodziliśmy również układ napędowy i paliwowy na drugim odcinku.

Michał Kościuszko: Jestem całkiem szczęśliwy. Niestety mam mały problem z samochodem, nie jedzie pełną prędkością.

Martin Prokop: Wygląda to fatalnie. Dwa razy poczuliśmy uderzenie, coś jest nie tak, czujemy zapach benzyny w samochodzie. Coś jest zniszczone. Przy pełnej prędkości to były mocne uderzenia.

Czwarty odcinek specjalny (Coca Cola Street Stage - 1,50 km)Krótka, widowiskowa próba, podczas której można niewiele zyskać, ale jednocześnie bardzo łatwo popełnić błąd - i dużo stracić...

Jednak czołówka kierowców pokonała odcinek pewnie. Z dwóch Sébastienów - szybszy ten młodszy...

Petter Solberg został po raz pierwszy pokonany, ale przegrał jedynie z Francuzami...

Świetna postawa Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka. Polacy znów najszybsi w klasie Super 2000 i systematycznie powiększaja przewagę nad konkurentami.

Wyniki OS-u: Sébastien Ogier, Sébastien Loeb (0,2 sek.), Petter Solberg (0,3 sek.), Dani Sordo (0,9 sek.), Mikko Hirvonen (1,4 sek.), Henning Solberg (1,4 sek.), Jari - Matti Latvala (1,8 sek.), Matthew Wilson (1,8 sek.), Federico Villagra (2,0 sek.), Ken Block (23,8 sek.)... Michał Kościuszko (6,2 sek.).

Klasyfikacja po czwartym odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (17,1sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (26,1 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (29,1 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (40,3 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (55,2 sek.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.01,8 min..); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (1.28,2 min.); 9. Ken Block i Alex Gelsomino (1.45,6 min.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (2.26,5 min.); 11. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (3.40,6 min.); 12. Martin Prokop i Jan Tománek (3.58,6 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego.

- Pierwsza pętla Rajdu Meksyku była dla nas niezwykle udana. Nie podejmuję zbyt dużego ryzyka, ale czasy są bardzo dobre i prowadzimy w klasyfikacji SWRC. Z kilometra na kilometr coraz lepiej poznaję samochód, więc drugą pętlę mam nadzieję będę jechał szybciej. Wszystko działa bez zarzutu w naszym Fordzie Fiesta, set-up jest rewelacyjny. Odczuwamy dużą przyjemność z jazdy - mówił podczas serwisu Michał Kościuszko.

Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu)

Piąty odcinek specjalny (Alfaro 2 - 22,96 km)Wszystko wróciło do normy - czyli "powtórka z rozrywki". Znów wspaniała jazda Pettera Solberga, a tuż za nim Sébastien Ogier.

Ogromne straty kierowców Forda - Jari - Matti Latvala o 9,3 , a Mikko Hirvonen - 13,0 sekundy za zwycięzcą.

Lider klasyfikacji MŚ traci już prawie 40 sekund do swojego najgroźniejszego konkurenta - "Seba"...

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak nie zwalniają. Polacy znów okazali się najlepsi spośród zawodników klasy S2000!

Wyniki próby: Petter Solberg, Sébastien Ogier (2,6 sek.), Sébastien Loeb (3,1 sek.), Dani Sordo (3,1 sek.), Jari - Matti Latvala (9,3 sek.), Hanning Solberg (13,0 sek.), Mikko Hirvonen (13,2 sek.), Kimi Räikkönen (27,1 sek.), Matthew Wilson (28,4 sek.), Ken Block (28,5 sek.)... Michał Kościuszko (1.05,2 min.).

Klasyfikacja po piątym odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (19,7 sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (29,2 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (33,3 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (49,6 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.08,4 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.14,8 min..); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (1.56,6 min.); 9. Ken Block i Alex Gelsomino (2.14,1 min.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (3.03,6 min.); 11. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (4.45,8 min.); 12. Xavier Pons i Alex Haro (Ford Fiesta S2000 - 5.16,8 min.).

Powiedzieli po 5 OS-ie:

Michał Kościuszko: Było bardzo dobrze.

Martin Prokop: Niedobrze, paliwo strasznie śmierdzi w środku samochodu i nie możemy tego naprawić.

Ken Blok: Zdecydowanie więcej przyczepności i jechało mi się znacznie pewniej. Lepsze hamowanie, zwrotność. Zadziwiające. Wciąż hamuję jednak zbyt wcześnie…

Petter Solberg: Jest bardzo dobrze. Straciliśmy aktualnie 4, 5 sekund, odpuszczamy troszeczkę.

Sébastien Loeb: Jest bardzo, bardzo dobrze. Dawałem do dechy przez cały odcinek. Bardzo dobra jazda. Cieszę się z mojego miejsca.

Jari - Matti Latvala: Znaczeni lepiej niż rano. Nie mogę jednak zrozumieć dlaczego traciliśmy w środku odcinka do Loeba.

Mikko Hirvonen: Jest czysto. Samochód zachowuje się stabilnie. Ale nie idzie dobrze, wciąż tracimy mnóstwo czasu. Staram się mocniej naciskać.

Sébastien Ogier: Wyczucie samochodu jest rewelacyjne. Postaramy się dalej naciskać.

Matthew Wilson: Byliśmy zadowoleni na starcie, bardziej przyczepnie. Poczyniliśmy zmiany podczas serwisu. Na końcu jednak dalej nie byliśmy już tacy pewni.

Henning Solberg: Straciłem trochę do Mikko, nie mogę jechać szybciej.

Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Meksyku 2010: Citroën faworytem - trudne zadanie Forda czyszczącego trasę (relacja z 1. etapu)

Szósty odcinek specjalny (Ortega 2 - 23,83 km)Sébastien Loeb o 14,8 sekundy przed Mikko Hirvonenem.

Fin dziś wyraźnie bez formy - przegrał ze swoim młodszym kolegą z zespołu o 11 sekund.

Jari - Matti otrzymał chyba polecenie z zespołu, aby przyspieszyć i zaatakować pozycję Daniego Sordo. Udało mu się jednak odrobić zaledwie 0,1 sekundy.

Zwyciężył znów Petter Solberg, ale tym razem z niewielka przewaga nad Sébastienami: Ogierem i Loebem.

Henning Solberg traci zaledwie 0,3 sekundy do Mikko Hirvonena.

Sporą stratę (1.49,1 min.) zanotował Ken Block i spadł za Federico Villagrę.

Niestety Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak, liderzy SWRC, nie pojawił się na starcie do odcinka. Powodem była prawdopodobnie awaria paska alternatora.

Nowymi liderami w klasie SWRC zostali Xavier Pons i Alex Haro. Martin Prokop i Jan Tománek tracą do nich 9,5 sekundy.

Wyniki próby: Petter Solberg, Sébastien Ogier (1,0 sek.), Sébastien Loeb (1,9 sek.), Jari - Matti Latvala (5,7 sek.), Dani Sordo (5,8 sek.), Henning Solberg (10,6 sek.), Mikko Hirvonen (16,7 sek.), Matthew Wilson (30,0 sek.), Kimi Räikkönen (32,0 sek.), Federico Villagra (51,6 sek.).

Klasyfikacja po szóstym odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (20,7 sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (31,1 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (39,1 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (55,3 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.25,1 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.25,4 min..); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (2.26,6 min.); 9. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (3.55,2 min.); 10. Ken Block i Alex Gelsomino (4.03,2 min.).

Siódmy odcinek specjalny (El Cubilete 2 - 18,87 km)W pojedynku dwóch Sébastienów o zwycięstwo na OS-ie - po raz kolejny lepszy Ogier.

Petter Solberg tym razem trzeci na mecie.

Dani Sordo lepszy od Jari - Mattiego Latvali.

Mikko Hirvonen nadal dużo traci - do Loeba ma już ponad minutę.

Fin jednak oddalił się od Henninga Solberga, utrzymując szóste miejsce w rajdzie.

Kimi Räikkönen rolował.

W SWRC Xavier Pons i Alex Haro powiększyli przewage o dwie sekundy - Martin Prokop i Jan Tománek są za nimi o 11,5 sekundy.

W PCWRC na prowadzeniu są Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Wyniki OS-u: Sébastien Ogier, Sébastien Loeb (0,8 sek.), Petter Solberg (3,3 sek.), Dani Sordo (6,3 sek.), Jari - Matti Latvala (7,8 sek.), Mikko Hirvonen (8,6 sek.), Henning Solberg (15,8 sek.), Matthew Wilson (21,5 sek.), Ken Block (25,7 sek.), Federico Villagra (28,4 sek.).

Klasyfikacja po siódmym odcinku specjalnym: 1. Petter Solberg i Philip Mills; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (17,4 sek.); 3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (28,6 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (42,1 sek.); 5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (59,8 sek.); 6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.30,4 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.37,9 min..); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (2.44,8 min.); 9. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (4.20,3 min.); 10. Ken Block i Alex Gelsomino (4.25,6 min.).

Po odcinku powiedzieli:

Petter Solberg: Nie ma powodu by zwalniać. Zobaczymy jakie będą wyniki ostatniego dnia. Zrobię co tylko będzie w mojej mocy. Nie mam żadnej strategii.

Sébastien Ogier: Dobry dzień, bez problemów, samochód spisywał się dobrze przez cały czas. Jutro będzie trudno, jestem pewny.

Sébastien Loeb: Pierwszy dzień był dla mnie bardzo dobry. Znacznie lepiej jest jechać na trasie jako drugi niż pierwszy. Jestem zadowolony z mojego pierwszego dnia.

Daniel Sordo: Jestem zadowolony. Dobra pozycja na jutro, być może. Byłem zdziwiony w połowie, że miałem czas podobny jak Sebastien, ale później to on był szybszy.

Jari-Matti Latvala: Byliśmy ciut za Citroenami dzisiaj. Ale bez błędów. Jutro będzie dobrze jechać z tą pozycją.

Mikko Hirvonen: Bardzo dobra jazda, choć w dalszym ciągu trochę traciliśmy. Nie wiem dlaczego tak słabe są wyniki. Zobaczymy jutro…

Matthew Wilson: To był twardy dzień. Naprawdę ślisko i podstępnie.

Ósmy i dziewiąty odcinek specjalny ( Superoes - 2,21 km)Kończące etap, dwa przejazdy Superoesu nie przyniosły zmian w klasyfikacji. Obydwa wygrał Sébastien Ogier, a kierowcy zespołu Forda zanotowali kilkuseklundowe straty.

Wyniki ósmego OS-u: Sébastien Ogier, Dani Sordo (0,2 sek.), Sébastien Loeb (0,5 serk.), Hnning Solberg (0,9 sek.), Petter Solberg (0,9 sek.), Federico Villagra (1,0 sek.), Matthew Wilson (2,2 sek.), Mikko Hirvonen (2,3 sek.), Jari - Matti Latvala (2,3 sek.), Ken Blick (5,0 sek.).

Wyniki ostatniej, dziewiątej próby pierwszego etapu: Sébastien Ogier, Sébastien Loeb (0,8 sek.), Dani Sordo (0,9 sek.), Federico Villagra (1,0 sek.), Henning Solberg (1,1 sek.), Mikko Hirvonen (1,2 sek.), Jari - Matti Latvala (1,5 sek.), Petter Solberg (1,5 sek.), Matthew Wilson (2,6 sek.), Ken Block (5,1 sek.).

Miejsce Załoga (Auto) Czas / strata
1. Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC) 1:22.01,5 godz.
2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC) 16,5 sek.
3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 28,2 sek.
4. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) 41,4 sek.
5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) 1.02,2 min.
6. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) 1.31,8 min.
7. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC) 1.37,9 min.
8. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC) 2.46,1 min.
9. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC) 4.20,4 min.
10. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Focus RS WRC) 4.29,7 min.
11. Xavier Pons i Alex Haro (Ford Fiesta S2000) 7.34,6 min.
12. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta S2000) 7.44,2 min.
13. Armindo Araujo i Ramalho Miguel (Mitsubishi Lancer Evo IX) 8.09,2 min.
14. Toshihiro Arai i Glenn MacNeall (Subaru Impreza WRX STi) 8.16,4 min.
15. Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Subaru Impreza WRX STi) 8.54,4 min.

............................

UWAGARelacja jest aktualizowana na bieżąco - prosimy o samodzielne odświeżanie strony