Sébastien i Daniel mają wielkie szanse po raz piąty wygrać ten najbardziej znany i chyba najtrudniejszy z rajdów. Mistrzowie Świata pojadą zapewne spokojnie, choć własnym tempem: w ubiegłym roku przekonali sie bowiem, że w takich sytuacjach nie można zbytnio zwalniać, bo grozi to utratą koncentracji.
Tymczasem zapowiada się ciekawa rywalizacja o drugie miejsce. Po pierwszej pętli drugiego etapu wydawało się, że Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) mogą walczyć nawet o zwycięstwo. Druga pętla wykazał jednak, że Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) są wciąż groźni. Hiszpanie mają jednak ponad 28 sekund przewagi, więc Finom nie będzie łatwo. Tym bardziej, że Dani udowodnił, że potrafi jechać nieobliczalnie - bardzo szybko...
Podobna różnica dzieli czwartą załogę w zawodach Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC) oraz piątą - François Duval i Eddy Chevailler(Ford Focus RS WRC). Tu też wszystko jest jeszcze możliwe...
Znów nieco poniżej oczekiwań spisują się Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC).
Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC) oraz Jeana - Marię Couqa i Davida Marty'ego (Peugeot 307 WRC) dzielą sekundy. Wydaje się jednak, że załoga w Fordzie powinna bez trudu odeprzeć atak.
Jari - Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) zaimponowali wczorajszą postawą - pogonią i awansem na dziewiąte miejsce. Punkt do klasyfikacji indywidualnej zdobędą jednak chyba jedynie w przypadku pecha konkurentów, choć dla Finów odrobienie półtorej minuty jest w pełni możliwe...
Rywalizacja o miejsce w "dziesiątce" trwa i wiele się jeszcze może zdarzyć: różnice są niewielkie, a kandydatów (za placami Latvali) - pięciu...
W trzecim dniu załogi mają do przejechania łącznie do przejechania 443,26 kilometrów, w tym sześć odcinków specjalnych (trzy różne), liczących w sumie 132,78 km: OS9: Labatie d'Andaure - Lalouvesc 1 (19,37 km); OS10: St Bonnet - St Bonnet 1 (25,36 km); OS11: Lamastre - Gilhoc - Alboussière 1 (21,66 km); OS12: Labatie d'Andaure - Lalouvesc 2; OS13: St Bonnet - St Bonnet 2; OS14: Lamastre - Gilhoc - Alboussière 2. Ostatni samochód wjedzie do parku w Monako o godz. 00:30.
Dziewiąty odcinek specjalny (Labatie dAndaure - Lalouvesc 1 - 19,37 km)
Dani Sordo pokazał klasę. Wyraźnie nastawiony taktycznie na atak, wygrał pierwszy odcinek trzeciego etapu. Tymczasem jego najgroźniejszy rywal - Mikko Hirvonen wyraźnie był zaspany - przegrał nie tylko z Sébastienem Loebem, ale także Chrisem Atkinsonem
Chris znowu "urwał" kilkanaście sekund zarówno Françoisowi Duvalowi, jak też Petterowi Solbergowi.
Stracił Giggi Galli, który spadł za Jean - Marie Couqa.
Spore zmiany zaszły w końcówce pierwszej dziesiątki. Sporo stracił Jari - Matti Latvala, bo aż 52,1 sekundy i jego marzenia o zdobyciu punktów znów się oddaliły. Spadek zanotowała także Henning Solberg, a to za sprawą dobrze radzących sobie kierowców w Suzuki SX4.
Serwis usunął prawdopodobnie usterki techniczne, bowiem zarówno Per - Gunnar Andersson jak i Toni Gardemeister pojechali bardzo szybko.
Wyniki dziewiątego odcinka specjalnego: Dani Sordo, Sébastien Loeb (2,0 sek.), Chris Atkinson (6,3 sek.), Mikko Hirvonen (6,8 sek.), Per - Gunnar Andersson (12,5 sek.), Petter Solberg (15,8 sek.), François Duval (19,9 sek.), Toni Gardemeister (21,8 sek.), Jean - Marie Couq (26,0 sek.), Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (28,2 sek.).
Klasyfikacja generalna po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - strata 54,6 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 1.27,6 min.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC - 2.32,9 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (Ford Focus RS WRC - 3.00,5 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 3.23,4 min.); 7. Jean - Marie Couq i David Marty (Peugeot 307 WRC - 5.51,1 min.); 8. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 5.55,1 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC - 7.36,6 min.); 10. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 7.43,4 min.); 11. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC - 7.45,9 min.); 12. Matthew Wilson i Michael Orr (8.29,3 min.); 13. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (8.47,5 min.); 14.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (8.58,1 min.); 15. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3 - 14.22,8 min.).
Po 9 OS powiedzieli:
S. Loeb: Miejscami mieliśmy zdradliwy lód na drodze. Nie jest to łatwo na takiej drodze. W niebezpiecznych miejscach zwalniałem. Nie chciałem ryzykować.D. Sordo: Auto sprawuje się bez zarzutu. Jestem zadowolony.
M. Hirvonen: Będę starał się naciskać Daniego. Auto bez zastrzeżeń. Zobaczymy.
Ch. Atkinson: Jechaliśmy jak przed rokiem, ale czas jak Mikko.
P. Solberg: Jest OK. Dużo straciłem w pierwszej części odcinka, lód, jechałem ostrożnie. Przyspieszę jak będzie to możliwe.G. Galli: Nie była to najlepsza próba. Miejscami był lód. Jestem trochę zawiedziony.J.-M. Latvala:Mam uszkodzona hydraulikę, zmieniam biegi manualnie i jadę z przednim napędem. Szkoda, bo mogłem walczyć o lepsze miejsce.H. Solberg: Nie jest tak łatwo.P.-G. Andersson: Czasami jestem zadowolony, bo auto zaczyna naprawdę być konkurencyjne.T. Gardemeister: Auto już sprawuje się dobrze. Po wczorajszym nie mam jeszcze przekonania, że zachowuje się zupełnie inaczej.
Dziesiąty odcinek specjalny (St Bonnet - St Bonnet 1 - 25,36 km)
Tym razem Sébastien Loeb i Daniel Elena. Tuż za nimiDaniel Sordo i Marc Marti.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen przyjęli opcję spokojnej jazdy, kontrolowania tego co się przed nimi dzieje. Finowie prawdopodobnie uznali, że nie są wstanie wyprzedzić rywali, z podejmowanie ryzyka z punktu widzenia klasyfikacji Producentów nie jest opłacalne.
Przyspieszyli François Duval i Eddy Chevailler.
Jari - Matti Latvala wyprzedził Henninga Solberga.
Znów dobrze spisali się obaj kierowcy Suzuki. Jednak wyraźniej lepiej radzi sobie Per - Gunnar Andersson niz numer 1 w zespole, Toni Gardemeister.
Wyniki próby: Sébastien Loeb, Dani Sordo (1,2 sek.), François Duval (6,0 sek.), Mikko Hirvonen (7,8 sek.), Petter Solberg (9,3 sek.), Chris Atkinson (15,5 sek.), Per - Gunnar Andersson (15,5 sek.), Jean - Marie Couq (23,0 sek.), Toni Gardemeister (23,4 sek.), Frédéric Romeyer (31,5 sek.).
Klasyfikacja generalna po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (55,8 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.35,4 min.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (2.43,6 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (3.06,5 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (3.32,7 min.); 7. Jean - Marie Couq i David Marty (6.14,9 min.); 8. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (6.29,4 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (7.52,2 min.); 10. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (8.23,0 min.); 11. Henning Solberg i Cato Menkerud (8.43,6 min.); 12. Matthew Wilson i Michael Orr (9.08,0 min.); 13. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (9.19,0 min.); 14. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (9.21,5 min.); 15. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (16.12,6 min.).
Jedenasty odcinek specjalny (Lamastre - Gilhoc - Alboussière 1 - 21,66 km)
Bez Daniela Sordo i Marca Marti! Wiceliderzy rajdu zatrzymali się na odcinku na skutek awarii silnika.
Odcinek wygrał Sébastien Loeb.
Bardzo szybko pojechał François Duval, który nadrobił bardzo dużo nad Chrisem Atkinsonem.
Różnica pomiędzy Belgiem i Australijczykiem znów zrobiła się "kontaktowa" - wynosi 10,1 sekundy na korzyść tego drugiego: zapowiada się twarda rywalizacja do końca...
Odnalazł się Giggi Galli, który awansował ponownie przed Jeana - Marie Couqa. Francuz ma jednak sekundową stratę i zapewne jeszcze będzie próbował walczyć, choc siódma pozycja jest i tak dla niego wielkim osiągnięciem!
Nadal w ataku kierowcy Suzuki Sx4 - Per Gunnar Andersson był siódmy, a Toni Gardemeister - dziewiąty (i zanotował awans w klasyfikacji).
Jadący trzy odcinki bez hydrauliki Jari - Matti Latvala traci do Anderssona chyba zbyt wiele, aby przy skutecznej jeździe Szweda mógł go szybko dogonić...
W grupie N prowadzą Patrick Artru i Patrice Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX), a drugie miejsce zajmują Oliver Burri i Fabrice Gordon (Subaru Impreza).
Wyniki ostatniego odcinka pierwszej pętli trzeciego etapu:Sébastien Loeb, François Duval (8,9 sek.), Mikko Hirvonen (18,1 sek.), Petter Solberg (21,2 sek.), Chris Atkinson (21,7 sek.), Giggi Galli (24,1 sek.), Per - Gunnar Andersson (34,1 sek.), Jean - Marie Couq (47,4 sek.), Matthew Wilson (51,8 sek.).
Klasyfikacja generalna po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.53,5 min.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (3.05,3 min.); 4. François Duval i Eddy Chevailler (3.15,4 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (3.53,9 min.); 6. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (6.53,5 min.); 7. Jean - Marie Couq i David Marty (6.56,1 min.); 8. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (8.26,3 min.); 9. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (9.15,9 min.); 10. Henning Solberg i Cato Menkerud (9.37,3 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (9.59,6 min.); 12. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (10.08,9 min.); 13. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (10.18,9 min.); 14. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (17.43,2 min.); 15. Patrick Artru i Patrice Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19.35,6 min.)
Po 11. OS powiedzieli:
S. Loeb: Nasze auta sprawuje się bez zastrzeżeń. Dalej będę jechał na Maksa, ale nigdy nie wiadomo co może się wydarzyć. Mam na myśli jakiś defekt. Potrzebuję mieć przewagę.M. Hirvonen: Wypadł z trasy (Sordo) i nie może kontynuować jazdy. Auto zostało poważnie uszkodzone. Mnie zgasł silnik na starcie, ale straciłem minimum.Ch. Atkinson: Staram się, ale wiele zdziałać nie mogę. Mam nadzieję, że po południu będzie lepiej.F.Duval: Podobały mi się warunki. Na końcu 9. OS nie miałem dobrego opisu.P. Solberg: Auto się ślizgało, przez miękkie opony. Ale jadę bez straty. Mam lekko uszkodzony samochód.G. Galli: Nie czuję się najlepiej. Jadę spokojnie. Mój szef wciąż mi przypomina, ze mam jechać spokojnie bez ryzka.J.-M. Latvala: Problemy wciąż się powtarzają. Jedziemy jedynie z przednim napędem i jest trudno. Cieszę się, że jakoś dojechaliśmy i mam nadzieję, ze serwis sobie z tym poradzi.H. Solberg: Było zupełnie sucho. P.-G. Andersson: Jestem obecnie zadowolony. Zaczynam mieć auto pod pełna kontrolą.T. Gardemiester: Znów cos się stało, sprzęgło lub półoś. OS zacząłem dobrze, ale znów się coś uszkodziło.D. Sordo: Z auta wydobywał się dym, co oznacza problem z silnikiem. Koniec marzeń o dobrym miejscu w tym rajdzie.
Obecnie czołowe załogi są w drodze do Parku serwisowego.
Zawodnicy rozpoczęli druga pętlę III etapu.
Dwunasty odcinek specjalny (Labatie dAndaure - Lalouvesc 2 - 19,37 km)
Na dwóch pierwszych miejscach jest raczej poukładane, stąd liderzy wyraźnie zwolnili, choć odcinek wygrał Sébastien Loeb.
Trwa jednak rywalizacja o miejsca na najniższym podium. Bardzo ostro zaatakował Chris Atkinson, który uzyskał lepszy czas od Mikko Hirvonena. François Duval nie był w stanie pojechać tak szybko...
Giggi Galli w natarciu - "odskoczył" znów znacząco od Jeana - Marie Couqa.
Per - Gunnar Andersson i Tini Gardemeister znów w czołówce.
Dwunastka okazała się pechowa dla Jari - Matti Latvali: Fin stoi na odcxinku specjalnym.
Wyniki odcinka:Sébastien Loeb, Chris Atkinson (2,6 sek.), François Duval (6,1 sek.), Mikko Hirvonen (6,6 sek.), Petter Solberg (7,3 sek., Giggo Galli (9,5 sek.), Per - Gunnar Andersson (18,8 sek.), Toni Gardemeister (19,3 sek.), Jean - Marie Couq (23,3 sek.), Henning Solberg (28,2 sek.).
Klasyfikacja generalna po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (2.00,1 min.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (3.07,9 min.); 4. François Duval i Eddy Chevailler (3.21,5 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (4.01,2 min.); 6. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (7.03,0 min.); 7. Jean - Marie Couq i David Marty (7.19,4 min.); 8. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (8.45,1 min.); 9. Henning Solberg i Cato Menkerud (10.05,5 min.); 10. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (10.28,2 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (10.30,6 min.); 12. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (10.57,9 min.); 13. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (19.01,8 min.); 14. Patrick Artru i Patrice Virieux (20.59,6 min.); 15. Oliver Burri i Fabrice Gordon (Subaru Impreza - 21.04,3 min.).
Trzynasty odcinek specjalny (St Bonnet - St Bonnet 1 - 25,36 km)
Dla kogo trzynasta okaże się pechowa?
Dla czołówki bez wątpienia nie - wszyscy z powodzeniem osiągnęli metę.
Obecnie trwają dwa interesujące pojedynki.
o trzecie miejsce wciąż rywalizują Chris Atkinson i François Duval. Australijczyk po raz kolejny okazał się szybszy od Belga, umacniając swoją pozycję.
Podobnie jest w przypadku Giggi'ego Galli'ego i Jeana - Marie Couqa. Tu też Kierowca Forda nie dał się pokonać Francuzowi w Peugeocie 307 WRC.
"Szaleje" Toni Gardemeister. Fin jest już bliski wyprzedzenia Henninga Solberga.
Wyniki trzynastej próby: Chris Atkinson, François Duval (7,5 sek.), Sébastien Loeb (10,7 sek.), Petter Solberg (11,9 sek.), Mikko Hirvonen (12,7 sek.), Toni gardemeister (27,1 sek.), Giggi Galli (28,4 sek.), Per - Gunnar Andersson (30,2 sek.), Jean - Marie Couq (37,2 sek.), Henning Solberg (45,7 sek.).
Klasyfikacja generalna po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (2.02,1 min.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (2.57,2 min.); 4. François Duval i Eddy Chevailler (3.18,3 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (4.02,4 min.); 6. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (7.20,7min.); 7. Jean - Marie Couq i David Marty (7.45,9 min.); 8. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (9.04,6 min.); 9. Henning Solberg i Cato Menkerud (10.40,5 min.); 10. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (10.44,6 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (11.06,3 min.); 12. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (11.35,9 min.); 13. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (20.45,8 min.); 14. Patrick Artru i Patrice Virieux (22.38,4 min.); 15. Laurent Carbonaro i Marc-Emilien Choudey (Peugeot 307 WRC).
Czternasty odcinek specjalny (Lamastre - Gilhoc - Alboussière 2 - 21,66 km)
Ostatni odcinek trzeciego etapu zmagań zakończył się sukcesem Sébastiena Loeba, który umocnił sie na pozycji lidera.
Atakował François Duval, ale Christopher Atkinson nie dał się zaskoczyć i stracił niewiele sekund.
Mikko Hirvonen przejechał bardzo spokojnie, ale nie stracił zbyt wiele do rywali.
Szybcy byli Giggi Galli i Per - Gunnar Andersson.
Tym razem Henning Solberg zrewanżował się Toniemu Gardemeisterowi i odrobił kilka sekund. Różnica pomiędzy tymi dwoma załogami jest jednak bardzo nieznaczna.
W wynikach zabrakło Frédérica Romeyera i Thomasa Fournela, których Peugeot 206 WRC zatrzymał się na odcinku specjalnym.
W gronie załog jadących w samochodach z napędem na jedną oś cały czas najlepsi są Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3).
Natomiast w grupie N pierwsze miejsce zajmują Patrick Artru i Patrice Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX), a drugie Oliver Burri i Fabrice Gordon (Subaru Impreza STi).
Wyniki ostatniej próby trzeciego dnia rajdu: François Duval, Chris Atkinson (4,4 sek.), Mikko Hirvonen (8,5 sek.), Petter Solberg (9,4 sek.), Giggi Galli (19,0 sek.), Per - Gunnar Andersson (27,2 sek.), Jean - Marie Couq (33,8 sek.), Henning Solberg (36,5 sek.), Matthew Wilson (37,3 sek.).
Po 14. OS powiedzieli:
S. Loeb: Jest naprawdę dobrze. Staraliśmy się przez cały dzień jechać szybko, ale nie ryzykować. Odcinki były piękne, znakomita atmosfera, perfekcyjnie.M. Hirvonen: Jest dobrze, nie mamy się gdzie spieszyć. Seb jest przed nami daleko, Chris za nami. Jutro będzie dużo zakrętów.Ch. Atkinson: Staraliśmy się, aby jechać szybko.F. Duval: Różnica 20 sekund przed ostatnim dniem, to nie jest dużo. Będę się starał to zniwelować. Dzisiaj nie było źle, ładne odcinki.P. Solberg Utrzymujemy swoje tempo, bez błędów. Jestem zadowolony. Auto sprawuje się dobrze. G. Galli Oprócz poranka, gdy spałem, wszystko szło dobrze. Jestem zadowolony, że mam tylu kibiców, ale musimy uważać.J.-M. Cuoq:Trudno coś osiągnąć coś więcej. Jest tu wielu profesjonalnych kierowców.H. Solberg: Było dobrze, trzeci dzień za nami, jestem zadowolony. Jechałem tutaj 206 i te odcinki znam.P.-G. Andersson: Bardzo dobry dzień. Sześć bezproblemowych odcinków. Ten dzień będę to długo pamiętał.T. Gardemeister:Wydaje mi się, że mam za wysoką temperaturę silnika, ale nie wiem dlaczego.
Nieoficjalna klasyfikacja po trzecim etapie
MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)2:50.38,8 godz.2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)2.10,6 min..3.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)3.02,6 min.4.François Duval i Eddy Chevailler(Ford Focus RS WRC)3.22,7 min.4.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)4.11,4 min.6. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC)7.39,7 min.7.Jean - Marie Couq i David Marty (Peugeot 307 WRC)8.19,7 min.8.Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC)9.31,8 min.9. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)11.17,0 min.10.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC)11.23,4 min.11.Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06)11.43,6 min.12.Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)20.45,1 min.13.Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3)22.18,8 min.14. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)24.05,2 min.15.Patrick Artru i Patrice Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX)24.24,4 min.Zarówno Dani Sordo jak i Jari - Matti Latvala widnieją w wynikach do momentu, kiedy nie oddadzą kart wycofania. Jeśli wystartują jutro w Superally, będą zajmowali takie właśnie pozycje...
Fot. Rallyworld©Willy Weyens
.........................................................................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!