in. były mistrz świata Carlos Sainz, miał to być rajdowy debiut. Pierwszy start przerósł wszelkie oczekiwania. Hänninen objął prowadzenie w zawodach. Kopecký, który stracił wspomaganie 700 metrów po rozpoczęciu pierwszego odcinka specjalnego, spadł na 24. miejsce. Czech szybko odrabiał straty i na mecie pierwszego dnia rajdu był już na dziesiątej pozycji. Na drugim etapie Skody ponownie zaprezentowały swój ogromny potencjał. Niestety, prowadzącemu w rajdzie Finowi zabrakło trochę szczęścia. Hänninen przebił oponę i spadł na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. W odrobieniu strat podczas ostatniego dnia rajdu przeszkodził mu wypadek. Kopecký wciąż walczył i imprezę ukończył na wysokiej czwartej pozycji. „Jesteśmy bardzo zadowoleni. Na początku rajdu mieliśmy trochę problemów, ale samochód jest bardzo dobry. Teraz systematycznie będziemy go ulepszać” – powiedział na mecie Czech.Michal Havranek, szef Skoda Motorsport, dodał: „Bardzo się cieszymy, że zaprezentowaliśmy konkurencyjny samochód, który może rywalizować z najlepszymi w tej kategorii. Start w Rajdzie Monte Carlo oceniam bardzo pozytywnie. Projekt Fabia S2000 ma dwa cele – jeden sportowy i drugi handlowy. Mam nadzieję, że oba będą się uzupełniały”. Skoda Motorsport jeszcze nie określiła planu kolejnych startów (na pewno będzie wśród nich Rajd Barum), a już o kupno Fabii S2000 pytają zawodnicy kilku prywatnych teamów.Zwycięstwo następcy LoebaPeugeot po raz drugi w historii wygrał Rajd Monte Carlo. Pierwsze zwycięstwo odnieśli w 1985 roku Ari Vatanen i Terry Harryman (Peugeot 205 Turbo 16). Teraz na alpejskich trasach najszybsza okazała się załoga Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w modelu 207 S2000. To był znakomity wybór jury programu BFGoodrich Drivers Team, które postawiło na utalentowanego, 25-letniego francuskiego kierowcę. Ogier po raz pierwszy za kierownicą Peugeota 207 S2000 usiadł kilka dni przed startem Rajdu Monte Carlo. Kolejne miejsca przypadły kierowcom prowadzącym identyczne pojazdy. Drugi był doświadczony Belg Freddy Loix, a trzeci specjalista od asfaltowych nawierzchni, mający za sobą krótką karierę w F1 Stéphane Sarrazin. Wszyscy obserwatorzy pozostają pod dużym wrażeniem, jakie wywołał pierwszy start Skody Fabii S2000. No cóż, kierowcom czeskiej ekipy zabrakło nieco szczęścia, choć i tak auto pokazało swe ogromne możliwości.
Rajd Monte Carlo - Egzamin na piątkę
Przed Rajdem Monte Carlo, który w bieżącym sezonie był rozgrywany nie jako eliminacja mistrzostw świata, lecz pierwsza runda IRC (Intercontinental Rally Challenge), ekipa Skoda Motorsport przedstawiła swoją nową broń oraz dwie fabryczne załogi – Jan Kopecký i Petr Starý oraz Juho Hänninen i Mikko Markkula. Dla Fabii S2000, w testach której brało udział wielu kierowców, m.