Sześć wczorajszych zwycięstw na wszystkich odcinkach specjalnych i przewaga 19,9 sekundy, to już wielki kapitał. Sebastien Loeb na niemieckich asfaltach jest nie do pokonania. Także i w sobotę wygrywa oes za oesem.

Zmodyfikowany Ford Focus WRC i zapowiedzi Mikko Hirvonena nie mają jednak pokrycia w faktach. Obiektywnie przynać trzeba, iż oba Citroeny wciąż są szybsze.

Siódmy odcinek specjalny -Bosenberg 1 (19,12 km)

Sebastien Loeb dokonał zmian w swoim samochodzie i jak powiedział ten odcinek był dla niego trudny i potraktował go jako trening przed dzisiejszym etapem. Fin Mikko Hirvonen narzekał na opony i śliska nawierzchnię. Jego kolega z zespołu Jarri-Mati Latvala nie mógł znaleźć właściwego rytmu, a Francois Duval popełnił mały błąd. Natomiast zadowolony był Dani Sordo, który wykręcił minimalnie gorszy czas od Loeba i tym samym powrócił na pozycje wicelidera.

Ósmy odcinek specjalny - Freisen / Westrich 1 (16,16 km)

Sebastien Loeb zadowolony z wyników swojego kolegi. Narzeka jednak na podsterowność swojego auta. Mikko Hirvonen traci na kazdym skrzyżowaniu, wciąz nie może znaleźć właściwego rytmu jazdy. Dani Sordo jedzie coraz lepiej, podobnie jak Francois Duval, który zbliża się do Mikko Hirvonena.

Dziewiąty odcinek specjalny - Birkenfelder Land 1 (14,22 km)

Loeb ponownie najszybszy, ale 0,5 sekundy za nim linię mety odcinka pokonał Francois duval. Belg ma w chwili obecnej 11,3 sekundy straty do Mikko Hirvonena.

Jari-Matti Latvala spadł z piątego na dziewiąte miejsce po przygodzie na szykanie i 3 minutach spóźnienia. Fin twierdzi, że miał zły opis, hamował trochę za blisko szykany i w efekcie wypadł w pole. Tam trafiła się nierówność, która podbiła auto, co skończyło się lekkim rolowaniem. Na całe szczęście auto jest w dobrym stanie i załoga kontynuuje jazdę.

Dziesiąty odcinek specjalny - Arena Panzerplatte 1 (30,38 km)

Ponownie najszybszy duet Citroena i dziesiąte w tym rajdzie zwycięstwo Loeba. Hirvonen całkowicie zniszczył tylna lewą oponę, ale stracił tylko 11,6 sekundy do lidera. Gorzej wypadł tym razem Francois Duval, który narzeka na warunki drogowe. Belg stracił na Panzerplatte aż 27,7 sekundy i przedni zderzak, co może oznaczać koniec marzeń o medalowej pozycji w tym rajdzie.

Po dziesięciu odcinkach: 1. Loeb, 2. Sordo (+35,9 sek.), 3. Hirvonen (+50,3 sek.), 4. Duval (1:17,7 min.), 5. P. Solberg (+1:59,1 min.), 6. Atkinson (+2:38,4 min.), 7. H. Solberg (+3:22,9 min.), 8. U. Aava (+3:35,9 min.), 9. Gardemeister (+4:03,2 min.), 10. Latvala (+4:06,9 min.)

Jedenasty odcinek specjalny - Bosenberg 2 (19,12 km)

Ponownie duet Citroena, a za nimi Hirvonen i Duval. Z dotychczasowych wyników oraz auta zadowolony jest lider Sebastien Loeb, który mając przewagę 39,8 sekundy nad swoim kolega z zespołu Danim Sordo, stara się jechać obecnie rozważnie.

Zdecydowanie nie jest zadowolony z wyników Mikko Hirvonen, który oczekiwał lepszych czasów.

Dwunasty odcinek specjalny - Freisen / Westrich 2 (16,16 km)

Pierwsza czwórka na mecie odcinka bez zmian. Problem miał Dani Sordo, któremy na nawrocie zgasł silnik w samochodzie. Starta jednak była niewielka. Francois Duval jest zadowolony ze swojego nowego Forda Focusa WRC, z którym zżywa się coraz bardziej.

Trzynasty odcinek specjalny - Birkenfelder Land 2 (14,22 km)

I jeszcze raz to samo. Tegoroczny Rajd Niemiec staje się monotonny, bo wciąż nie zmienia się kolejność zawodników na mecie odcinków specjalnych. Lider Sebastien Loeb postanowił od tego momentu zacząć oszczędzać silnik swojego samochodu, który powinien jeszcze wystarczyć na dwa rajdy.

Mniej zadowolony jest Fin Mikko Hirvonen, który wciąż nie moze osiągnąc spodziewanych czasów.

Francois Duval był przez chwilę poza trasą, ale wszystko skończyło się szczęśliwie. Poza stratą 2 sekund.

Czternasty odcinek specjalny - Arena Panzerplatte 2 (30,38 km)

Lider jest już na mecie II. etapu. Miał oszczędzać silnik, zmniejszył obroty, a pojechał o 0,3 sekundy szybciej, niż ten sam odcinek rano. Niewiarygodne, ale prawdziwe francuski mistrz wygrał dotychczas w Rajdzie Niemiec 2008 aż 13 odcinków specjalnych!

Mikko Hirvonen dojechał do mety ostatniego dzisiejszego odcinka specjalnego ze stratą aż 45,3 sekundy. Osiem kilometrów przed metą Fin przebił tylna lewą oponę, co kosztowało go wiele cennych sekund.

A jednak znalazł się pogromca mistrza. Dani Sordo pojechał szybciej o 2,7 sekundy od Sebastiena Loeba.

Po minięciu linii mety odcinka okazało się, iż Francois Duval awansował na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej i wyprzedza pechowo jadącego Mikko Hirvonena o 3,9 sekundy.

Malcolm Wilson, szef zespołu Stobart poinformował, że Gianluigi Galli, ofiara wczorajszego wypadku na piątym odcinku specjalnym, przeszedł udaną operację lewego uda w szpitalu w Trewirze. Złamaną kość połączono trzema śrubami.Lekarze prognazują, iż do środy powinien opuścić szpital. Galli nie będzie mogł chodzić przez sześć tygodni, co pod dużym znakiem zapytania stawia się jego tegoroczny powrót do startów w RSMŚ. W kilku kolejnych eliminacjach RSMŚ zastąpi go Belg Francois Duval. Nie potwierdzono jeszcze, czy kierownictwo zespołu będzie korzystało także z usług innych zawodników.

Rajd Niemiec 2008: klasyfikacja generalna po II. dniu (14. OS) MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 2:32:22.6 godz. 2.Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)+40,3 sek.3.Francois Duval i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07)+1:44,3 min.4.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RSWRC)+1:48,2 min. 5.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru ImprezaWRC 08)+2:25,7 min.6.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)+3:32,1 min.7.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RSWRC)+4:33,4 min.8.Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC)+4.57,1 min. 9.Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus WRC)+4:59,7 min.10.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +5:43,7 min.

Fot. Rallyworld@Willy Weyens