Drugi etap Rajdu Niemiec 2008 zakończył się 13 zwycięstwami Sebastiena Loeba. Jedynym triumfatorem odcinka specjalnego był do tego momentu jego kolega z zespołu Dani Sordo.

Niespodzianka jest słabsza, niż to wcześniej zapowiadano, postawa zawodników zespołu Forda. Mikko Hirvonen stracił nie tylko pozycję wicelidera, ale także miejsce na podium. Czy dzisiaj uda mu się pokonać powracającego do elity WRC Belga Francoisa Duvala?

Piętnasty odcinek specjalny - Dhrontal (22,22 km)

Zgonie z wczorajszymi zapowiedziami Sebastien Loeb zwolnił tempo i oszczędza silnik swojego samochodu. W tej sytuacji walka o zwycięstwa na odcinkach specjalnych rozgrywa się pomiędzy Danim Sordo i Francoisem Duvalem. Belg rozpoczął trzeci i ostatni etap rajdu od mocnego uderzenia. Wygrałz przewagą 1,8 sekundy nad Danim Sordo. Trzeci był Mikko Hirvonen (+ 2,2 sekundy), a czwarty lider Sebastien Loeb (+8,5 sekundy).

Narzekał Mikko Hirvonen, w którego Fordzie na jednym z ostatnich nawrotów zgasł silnik, co kosztowało Fina stratę cennych sekund. Ten sam problem miał także lider rajdu.

Szesnasty odcinek specjalny - Moselwein 1 (18,8 km)

Ponownie najlepszy czas odnotował Belg Francois Duval, który na mecie wyprzedził fina Mikko Hirvonena o 1,9 sekundy i lidera Sebastiena Loeba o 3 sekundy.

W klasyfikacji generalnej bez zmian. Prowadzi Sebastien Loeb z przewagą 36,8 sekundy nad Danim Sordo, 1:30,6 min. nad Francoisem Duvalem i 1:38,6 min. nad Mikko Hirvonenem.

Na ostatnich trzech odcinkach specjalnych należy spodziewać się ataku Mikko Hirvonena na pozycję medalową, który w tym momencie ma 8 sekund straty do znakomicie jadącego dzisiaj Francoisa Duvala.

M. Hirvonen: Będę starał się dogonić Duvala. Pojadę na maksimum możliwości.F. Duval: Trzecie miejsce byłoby dobrym wynikiem, ale nie chcemy ryzykować. Ważne jest, by dojechać do mety, a różnice są niewielkie.S. Loeb: Mam dobre tempo. Jadę bez ryzyka.D. Sordo: Jechałem wolno, bez niepotrzebnego ryzyka.P. Solberg: Zbyt dużo nawrotów. Jest to ciężki dzień.Ch. Atkinson:Mam uszkodzone zawieszenie. Musimy jechać ostrożnie.H. Solberg:Nie jestem zadowolony. Mam nadzieję, że kolejny odcinek pojadę szybciej.J.-M. Latvala: Grzały mi się hamulce.T. Gardemeister: Dzisiaj auto sprawuje się dobrze. Pojadę dalej spokojnie, żeby nie popełnić błędu.

Siedemnasty odcinek specjalny - Dhrontal 2 (22,22 km)

Na mecie odcinka jest już lider Sebastien Loeb, który powiedział, że starał sie utrzymać dobry rytm jazdy, a przy tym uważał, by nie zgasł mu silnik. Dani Sordo gorszy o 6,4 sekundy, ale jechał uważnie, by nie popełnić błędu.

Jednak szybszy o 7 sekund od obu kierowców Citroena okazał się Francois Duval. Zapewne oznacza to trzecie zwycięstwo oesowe w dniu dzisiejszym sympatycznego Belga.

Osiemnasty odcinek specjalny - Moselwein 2 (18,08 km)

Po raz czwarty dzisiaj wygrał Francois Duval. tym razem o 0,3 sekundy był szybszy od swojego największego rywala do trzeciego miejsca na podium. Mikko Hirvonen ma w tym momencie 12 sekund straty do Belga i raczej mało prawdopodobne jest, by zniwelował tę różnice na czterech kilometrach superoesu.

Dziewiętnasty odcinek specjalny - Circus Maximus Trier (4,37 km)

Formalności dopełnił Sebastien Loeb, który pojechał najszybciej podczas superoesu. Było to jego 14 zwycięstwo w tym rajdzie. Francuski kierowca wygrał Rajd Niemiec po raz siódmy w swojej karierze.

Tym samym Citroen objął prowadzenie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach RSMŚ. W kategorii JRC po niepowodzeniach Martina Prokopa zdecydowanym zwycięzcą okazał się Sebastien Ogier (Citroen C2 S1600), który po doliczeniu do swojego dorobku kolejnych 10 punktów ma już na koncie 34 punkty i praktycznie może uważać się za najpoważniejszego kandydata do tytułu mistrzowskiego.

Ze względu na absencję w tym rajdzie, z drugiej na czwartą pozycję w klasyfikacji spadł Michał Kościuszko.

Także kategoria JRC zakończyła się podwójnym zwycięstwem kierowców jadących samochodami marki Citroen.

To wielki dzień dla Citroena!

Rajd Niemiec 2008 - nieoficjalna klasyfikacja generalna MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 3:26:19.7 godz. 2.Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)+47,4 sek.3.Francois Duval i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07)+1:20,0 min.4.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RSWRC)+1:30,1 min. 5.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru ImprezaWRC 08)+2:35,3 min.6.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)+4:45,9 min.7.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RSWRC)+5:36,2 min.8.Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC)+5.37,8 min. 9.Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus WRC)+6:17,2 min.10.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +7:16,8 min.