W konferencji udział wzięli: Romuald Chałas - Prezes Automobilklubu Polski, Dawid Piekarz - Rzecznik Prasowy PKN Orlen S.A., Piotr Kubera - Wiceprezydent miasta Płock, Tomasz Bartoś - Dyrektor rajdu, Xavier Panseri - pilot lidera klasyfikacji generalnej RSMP, Bryana Bouffiera, Krzysztof Hołowczyc oraz Grzegorz Targaszewski - szef zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team.

Rajd Orlen odbędzie się dniach 21 - 23 września i stanowić będzie ostatnią w 2007 roku rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która zdecydujeo tytule mistrzowskim. Po raz pierwszy zawody zagoszczą w Płocku i okolicach.

Organizatorami imprezy jest Automobilklub Polski przy współpracy Automobilklubu Ziemi Płockiej. Sponsorem Tytularnym rajdu jest PKN Orlen, a SponsoremGeneralnym - Urząd Miasta Płocka.

- Po 33. edycjach Rajdu Warszawskiego postanowiliśmy zmienić nazwę imprezy - powiedział Romuald Chałas Wynika to z przyczyn oczywistych. Organizacja rajdu jest bardzo kosztowna i tylko dzięki sponsorom można zawody przeprowadzić w sposób prawidłowy i bezpieczny. PKN Orlen i miasto Płock zaproponowały nam współpracę. Nie po raz pierwszy zresztą. Oferta jest atrakcyjna - myślę, że - dla obu stron. Podpisaliśmy w tej sprawie stosowną umowę. W tej sytuacji rajd musiał zostać przeniesiony do Płocka i dziwnym by było, aby nosił w członie nazwę Warszawski. Zapewniam jednak, że jako klub zrobimy wszystko, aby w przyszłym roku nasz Automobilklub był organizatorem także zawodów noszących nazwę Rajd Warszawski!

- PKN Orlen od lat angażuje się w sport samochodowy - mówił Dawid Piekarz. Jesteśmy sponsorem zespołu rajdowo - motocyklowego oraz Rajdu Polski czy Rajdu Krakowskiego. Zawody te odbywają się jednak daleko od Płocka, miasta, z którym od zawsze jesteśmy jako firma związani. Przyszedł więc czas, aby najlepsi polscy zawodnicy przyjechali w nasze strony!

- W Płocku organizowanych jest wiele najróżniejszych imprez, w tym sportowych - stwierdził Piotr Kubera. Rajd Orlen gwarantuje, że do naszego miasta przyjedzie cała czołówka zawodników krajowych i nie tylko. Mam nadzieję, że nasza "Mostowa" za kilka lat stanie się równie kultowym odcinkiem jak "Kryterium Karowa" w Warszawie. Planujemy wiele atrakcji dla kibiców - nie zabraknie imprez towarzyszących!

- Jestem niezwykle zadowolony, że rajd odbędzie się w okolicach Płocka - powiedział Krzysztof Hołowczyc. Nowe trasy zawsze są wyzwaniem dla zawodników. Wystartuję w Rajdzie Orlen i nie kryję, że zamierzam go wybrać. Oczywiście nie będzie to łatwe, konkurenci są mocni, choćby Bryan Bouffier czy Tomasz Kuchar, ale powalczę! Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że organizatorzy szczególną wagę przykładają do spraw związanych z bezpieczeństwem. Ten temat jest mi bardzo bliski. Kierowca nie czuje się pewnie widząc, że trasa jest źle zabezpieczona.

- Trasy w Polsce są bardzo ciekawe, często zupełnie inna niż te, na jakich ścigamy się na przykład we Francji - komentował Xavier Panseri. W Polsce nie brakuje dobrych kierowców. Mam wiele satysfakcji, że mogę się ścigać w Waszym kraju...

- Celem zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team w 2007 roku było zaprezentowanie w naszym kraju nowego modelu 207 Super 2000 - wyjaśnił Grzegorz Targaszewski. Początkowo planowany był program obejmujący tylko starty w kilku wybranych rajdach RSMP, stąd też Peugeot Polska nie zdecydowało się zaangażować polskiego kierowcy, ale zaproponowało współpracę Bryanowi Bouffierowi, przez wiele lat związanemu z Peugeot Sport we Francji.

Na temat organizacji rajdu mówił Tomasz Bartoś.

Ujawniono też trasę zawodów, której autorem jest Marek Pawłowski. Jej budowanie trwało w sumie siedem miesięcy, przejechano około 40 000 kilometrów, aby wyznaczyć 500 km trasy biegnącej w promieniu 50 km od Płocka. Dobrane odcinki specjalne będą bardzo widowiskowe, szczególnie dla kibiców, a prolog usytuowany w centrum Płocka, dodatkowo urozmaici rywalizację najlepszych polskich i zagranicznych kierowców.

W trosce o bezpieczeństwo podczas Rajdu Orlen, sponsorzy i organizatorzyimprezy przeprowadzą kampanię informacyjną skierowaną do kibiców. W akcję włączyli się znani i utytułowani kierowcy: Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Kuchar 5 i 6 września Krzysztof Hołowczyc spotka się w Płocku z uczniami gimnazjów i liceów oraz mieszkańcami, aby opowiedzieć o swojej karierze, doświadczeniach oraz o bezwzględnych zasadach bezpieczeństwa, które obowiązują na trasie Rajdu. W terminie 17 i 18 września podobne spotkania z mieszkańcami Płocka odbędzie Tomasz Kuchar.

Rajd Orlen w statystykach

• 7 miesięcy trwało wytyczanie trasy nowego rajdu.• Aby wytyczyć trasę Rajdu ORLEN przejechano ponad 40 000 km.• Łączna długość trasy rajdu, która będą musieli pokonać zawodnicy, liczy ponad 500 km.• W przygotowanie imprezy zaangażowane są dwa automobilkluby (Automobilklub Polski i Automobilklub Ziemi Płockiej).• Trasa rajdu znajduje się w promieniu 50 km odPłocka.• Do obsługi rajdu wykorzystanych zostanie 30 samochodów.• Załogi rajdowe będą miały do pokonania 12 odcinków specjalnych.• Na zapleczu rajdu pracuje ok.2 000 osób.• O bezpieczeństwo kibiców podczas prologu na ul. Mostowej (centrum Płocka) zadba 50 ochroniarzy i 150 osób służb zabezpieczenia PZM oraz Policja i Straż Miejska.• Trasę rajdu zabezpieczać będzie 750 porządkowych.• Rajd zabezpieczać będzie również 15 karetek pogotowia.• Podczas Rajdu w pogotowiu czuwać będą: helikopter ratunkowy orazLotnicze Pogotowie Ratunkowe.• W pogotowiu rajdowym będzie czuwało również 15 lekarzy i lekarz główny rajdu.• Rajdowe zespoły pogotowia ratunkowego będą 3 osobowe: lekarz, ratownik, kierowca-ratownik.•,,Rajdowe” karetki to auta typu R z pełnym wyposażeniem medycznym.

Czytaj także o Rajdzie Orlen: