Dzisiejsze odcinki są zdecydowanie dłuższe. Jest ich w sumie trzy, ale każdy będzie pokonywany dwukrotnie podczas kolejnych dwóch pętli. Pierwszy to Przez Bród, który liczy 20,92 km (czas startu to: 9.03 - pierwsza pętla; 13.17 druga pętla). Następnie kierowcy pojadą Skępe o długości 25,58 km (czas startu to: 10.01 - pierwsza pętla; 14.15 druga pętla) oraz najkrótszy OS Koziołek o długości 14.09 km (czas startu to: 10.49 - pierwsza pętla; 15.03 druga pętla).

Łącznie kierowcy mają dziś do pokonania 121,18 km odcinków specjalnych, 233,60 km tras dojazdowych co łącznie wynosi 354,78 km.

Jak do tej pory dominuje Krzysztof Hołowczyc. Nie od dziś jednak wiadomo, że Bryan Bouffier jest kapitalnym kierowcą który bardzo szybko potrafi się pozbierać. O ile przeziębienie nie będzie mu mocno dokuczać, na pewno można się spodziewać wyrównanej rywalizacji.

Należy również pamiętać, że Michał Sołowow,o ile nie przydarzy u się jakaś przykra historia, również będzie się liczył w walce.

Znamienne jest również to, że na chwilę obecną samochody S2000 są potwornie szybkie na szutrowych odcinkach. W klasyfikacji generalnej Peugeoty 207 S2000 zajmują trzy pierwsze miejsca, a w pierwszej dziesiątce jest ich aż pięć. Czy sprawdzą się również podczas dłuższych odcinków?

Szósty odcinek specjalny (Przez Bród - 20,92 km)

Pierwszy odcinek drugiego etapu przynosi sporą niespodziankę. Na pierwszym miejscu melduje się Kajetan Kajetanowicz który wyprzedził Krzysztofa Hołowczyca o 2,7 sek. oraz Bryana Bouffier o 6,7 sek.

Kajetanowicz awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Dotychczasowy wicelider Michał Sołowow był trzeci z czasem o 8,8 sek. gorszym niż Kajetanowicz. W klasyfikacji generalnej spadł na czwarte miejsce, gdyż oprócz "Kajtka" wyprzedził go również Bouffier.

Leszek Kuzaj chciał narzucić spore tępo by nawiązać rywalizację o podium. Niestety w pewnym momencie nie zdołał opanować samochodu przy przejeździe przez rzekę Skrwa i uderzył w ścianę stodoły. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało, ale to już koniec marzeń o dobrej lokacie.

Z przygodami jechał również Piotr Maciejewski, który również wypadł drogi i uderzył w drzewo. Zawodnicy wyszli cało z wypadku.

Siódmy odcinek specjalny (Skępe - 25,58 km)

Odcinek został opóźniony o ok. 10 min.

Krzysztof Hołowczyc znów doszedł do głosu. Tym razem pokonał Bryana Bouffier o 0,4 sek. a Michała Sołowowa o 1 sek.

Kajetan Kajetanowicz z pilotem Maciejem Wisławskim byli tym razem czwarci ze stratą 2,9 sek. Do Michała Sołowowa stracili 1,9 sek. przez co ten ostatni zbliżył się do nich w klasyfikacji generalnej do 1,1 sek.

Pecha ma Zbigniew Staniszewski. Jego samochód odmówił posłuszeństwa przez co odcinek pokonał na światłach awaryjnych.

Dość słabo idzie Tomaszowi Kucharowi. Na tym odcinku stracił blisko 20 sek. do lidera przez co jego strata w klasyfikacji generalnej zwiększyła się do 1.20,6 min. Do Sołowowa ma ogromną stratę 47,9 sek.

Kolejne załogi mają kłopoty techniczne. Maciej Oleksowicz oraz Stefan Karnabal musieli zatrzymać się na odcinku.

Załogi nr. 8 i 10 czyli Michał Bębenek z Grzegorzem Bębenkiem oraz Zbigniew Staniszewski z Bartłomiejem Bobą, otrzymują skorygowany czas odcinka Przez Bród. Powodem korekty jest przymusowy postój jaki odbyli zawodnicy podczas wypadku Leszka Kuzaja. Otrzymany czas to 12.05,0 min.

Ósmy odcinek specjalny (Koziołek - 14.09 km)

Start opóźniony o ok. 15 min.

Krzysztof Hołowczyc jako pierwszy wystartował do odcinka. Niestety popełnił falstart przez co zapewne zostanie nałożona na niego kara czasowa.

Pierwsze załogi już na mecie. Najlepszy czas osiągnął Krzysztof Hołowczyc który o 1,3 sek. pokonał Bryana Bouffier oraz o 2,5 sek. Michała Sołowowa.

Kajetan Kajetanowicz stracił pozycję w klasyfikacji generalnej na rzecz Sołowowa. Jego strata do poprzednika wynosi 3,5 sek.

Zbigniew Staniszewski podzielił los Kuzaja oraz Maciejewskiego. Kierowca niestety wypadł z trasy rozbijając swojego Lancera o drzewo. I tym razem zawodnicy nie ponieśli szczęśliwie obrażeń.

Problemy na odcinku miał też Andi Mancin. Na mecie pojawił się z uszkodzonym bokiem samochodu oraz stratą 29,8 sek. do Hołowczyca.

Krzysztof Hołowczyc otrzymał karęza falstart 10 sek. Tym samym Bryan Bouffier zbliżył się do niego w klasyfikacji generalnej do 21,7 sek. Kierowca tłumaczy falstart problemami technicznymi ze sprzęgłem.

Decyzją Zespołu Sędziów Sportowych, harmonogram rajdu zostaje zmieniony

Dziewiąty odcinek specjalny (Przez Bród - 20,92 km)

Pierwszy odcinek podczas tego rajdu padł łupem Bryana Bouffiera! Francuz wyprzedził Kajetana Kajetanowicza o 3,6 sek. oraz lidera Krzysztofa Hołowczyca o 5,1 sek. Po tym odcinku oraz karze za falstart Hołowczyca w klasyfikacji generalnej Bouffierowi brakuje jedynie 16,6 sek. do zwycięstwa. Pomimo iż Bryan podczas strefy serwisowej zapowiadał, że nie będzie atakował pierwszego miejsca to rozwój sytuacji może rozbudzi jego apetyt.

Michał Sołowow stracił swoje doskonałe trzecie miejsce. Tym razem był czwarty. Jego czas był gorszy od Kajetanowicza o 4,6 sek.

Tomasz Kuchar konsekwentnie zajmuje miejsca w połowie pierwszej dziesiątki. Po poprzednim odcinku miał dokładnie taki sam czas jak Michał Bębenek. Ta tym odcinku był jednak szybszy o 2,3 sek. To na pewno nie wystarczy, by zacząć oszczędzać auto.

Dziesiąty odcinek specjalny (Skępe - 25,58 km)

Bryan Bouffier wygrywa kolejny odcinek specjalny. Jednak przewaga jest zbyt mała by zagrozić Krzysztofowi Hołowczycowi który był od niego tylko 3,6 sek. wolniejszy. Przed ostatnim odcinkiem przewaga Hołowczyca wynosi równe 13 sek.

Kajetan Kajetanowicz miał ogromnego pecha. Na odcinku złapał kapcia przez co stracił aż 22 sek do lidera oraz 13,5 sek do największego rywala w tym rajdzie - Michała Sołowowa. Ten ostatni był 3 na odcinku oraz awansował na najniższy stopień podium. 12,3 sek. jest praktycznie nie do odrobienia na 14 kilometrowym OS - ie.

Rewelacyjnie pojechał także Michał Bębenek. Ponownie wygrywa batalię o piąte miejsce. Na tym, odcinku był szybszy od Tomka Kuchara o 6 sek. Wszystko rozstrzygnie się na ostatnim odcinku - Koziołek.

Dalsze miejsca zajęli: Andi Mancin, Paweł Dytko, Mariusz Stec a pierwszą dziesiątkę zamyka gość z Litwy Benediktas Vanagas.

Jedenasty odcinek specjalny (Koziołek - 14.09 km)

Czołówka już na mecie. Ostatni odcinek rajdu wygrał Brayan Bouffier, ale o tylko 4,8 sek. szybciej niż Krzysztof Hołowczyc co jest zbyt mało by go pokonać w klasyfikacji generalnej. Tym samym Krzysztof zostaje zwycięzcą Rajdu Orlen 2008!

Trzecie miejsce należy do Michała Sołowowa który był szybszy od Kajetanowicza o 17,9 sek.

Tomaszowi Kucharowi udało się pokonać na ostatnim odcinku Michała Bębenka przeskoczyć go w klasyfikacji. Kuchar jest piąty po ciężkiej walce.

Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja zwycięzcami Rajdu Orlen 2008! Bryan Bouffier i Xavier Panser ponownie Mistrzami Polski! Serdecznie gratulujemy!

Nieoficjalne wyniki Rajdu Orlen 2008:

PozycjaZałoga (samochód)Czas / strata1.Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 Super 2000)1:37.28,82.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)+ 8,2 sek.3.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)+ 34,5 sek.4.Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 1.04,7 min.5.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000)+ 1.47,2 min.6.Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 1.51,5 min.7.Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 3.49,5 min.8.Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Evo IX)+ 5.10,5 min.9.Andi Mancin i Jakub Gerber (Mitsubishi Evo IX)+ 5,39,4 min.10.Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer)+ 6.06,6 min.11.Michal Riecica i Emil Horniacek (Subaru Impreza)+ 6.15,8 min.12.Benediktas Vanagas i Kutt Silver (Subaru Impreza)+ 6.38,1 min.13.Szymon Ruta i Dariusz Burkat (Subaru Impreza)+ 10.16,5 min.14.Zbigniew Maliński i Piotr Kapuścik (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 13.09,9 min.15.Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Citroen C2)+ 17.40,8 min.16.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroen C2 VTS)+ 18.18,6 min.17.Bartłomiej Boruta i Sławomir Grabarkiewicz (Renault Clio R3)+ 22.14,4 min.18.Tomasz Dąbrowski i Paweł Skrzywan (Peugeot 206)+ 26.46,7 min.19.Michał Steer i Maciej Handwerker (Peugeot 206 XS)+ 30.47,1 min.20.Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman (Renault Clio R3)+ 34.30,5 min.21.Jerzy Para i Zbigniew Gruszka (Renault Clio Sport)+ 37.27,9 min.22.Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Citroen C2 R2)+ 46.10,3 min.23.Marcin Grzebieluch i Leszek Chłuda (Opel Astra)+ 49.38,1 min.24.Krzysztof Możyszek i Marek Kotwica (Audi S2)+ 59.43,0 min.