Michał Sołowow prowadzący Peugeota 207 S2000 miał w Chorwacji, gdzie przed tygodniem rozegrano trzecią rundę ERC, spore szanse na wygraną. Polski kierowca pierwszego dnia uzyskał najlepsze czasy na czterech odcinkach specjalnych i prowadził z przewagą ponad 13 sekund nad Włochem Corrado Fontaną.

Po kłopotach spowodowanych opadami deszczu i niefortunnym doborem opon, a drugiego dnia awarią skrzyni biegów, Michał Sołowow ostatecznie zajął drugie miejsce - najlepsze od czasu debiutu w cyklu mistrzostw Starego Kontynentu.

Zarówno Michała Sołowowa jak i Volkana Isika, jadącego Fiatem Grande Punto S2000, zobaczymy także na trasach ORLEN Platinum 65. Rajdu Polski. Będzie to nie tylko walka o czwarte miejsce w Mistrzostwach Europy, ale także bój o awans w klasyfikacji generalnej. Co prawda Luca Rossetti jest poza zasięgiem tak Sołowowa jak i Isika, ale nieobecny Renato Travaglia wyprzedza obu kierowców zaledwie o 7 punktów.

W Mikołajkach najwyżej sklasyfikowanym spośród kierowców startujących w Rajdowych Mistrzostwach Europy będzie Corrado Fontana. Włoch, który pojedzie Mitsubishi Lancerem Evo IX, ma 11 punktów straty do Rossettiego iszanse na objęcie prowadzenia w generalnej punktacji ERC. Co prawda większość kierowców uważa, że samochody S2000 są murowanymi faworytami do zwycięstwa w ORLEN Platinum 65. Rajdzie Polski, ale Fontany bez wątpienia nie wolno przedwcześnie skreślać z listy faworytów.

Warto wspomnieć także o Szwedzie, Patriku Flodinie. Skandynawski kierowca wprawdzie nie startuje w Mistrzostwach Europy, a w ORLEN Platinum 65. Rajdzie Polski pojedzie w zastępstwie kontuzjowanego Leszka Kuzaja, ale na mazurskich szutrach kierowca Subaru Poland Rally Team może być "czarnym koniem". Mechanicznym...

Tymczasem na stronach internetowych Orlen Platinum 65. Rajdu Polski dostępne są już mapy na których naniesiona została trasa tegorocznej imprezy. Bez wątpienia właśnie te informacje były jednymi z najbardziej oczekiwanych przez rzesze rajdowych fanów. Odpowiednie pliki można znaleźć w dziale TRASA.

Wytrawni kibice bez wątpienia odnajdą na tegorocznych mapach wiele miejsc dobrze im już znanych.Do takich właśnie odcinków można zaliczyć choćby OS Wydminy o długości blisko 30 kilometrów kończący pierwszy dzień rywalizacji. To jedno z ulubionych miejsc miłośników rodzimych rajdów - przez wielu uznawane za najlepszy punkt obserwacyjny w całym kalendarzu Mistrzostw Polski.

Szerokie, widowiskowe i piekielnie szybkie fragmenty łączą się tu z tym, co zarówno u prawdziwych fanów jak i "niedzielnych" kibiców wywołuje dreszcz emocji - seryjnymi hopami, po których "niejeden kierowca nigdy nie był już taki sam..."

Oczywiście w tym roku zawodnicy startujący w Orlen Platinum 65. Rajdzie Polski będą mieli do pokonania także zupełnie nowe odcinki specjalne. Jednym z nich jest OS Grabówka, bardzo krótki, bo o długości zaledwie 12 kilometrów, ale jednocześnie uznawany za bardzo trudny technicznie.

Krótszy dystans kierowcy będą musieli przejechać tylko podczas piątkowego i sobotniego Super OS. Tor, na którym rozpocznie się rywalizacja w tegorocznym ORLEN Platinum 65. Rajdzie Polski ma długość 2 kilometrów, ale bez wątpienia będą to 2 kilometry pełne emocji i adrenaliny.