Załoga Citroëna Dani Sordo i Marc Martí po regularnej jeździe dotarła do mety na drugim miejscu, na które awansowała po ostatnim odcinku specjalnym. Sébastien Loeb i Daniel Elena, wracający na trasę zgodnie z zasadą Superally, zakończyli swój sobotnio - niedzielny rewanż na 7 miejscu.

Dzięki punktom zdobytym przez obydwie załogi Citroën powiększył swoją przewagę w klasyfikacji producentów RMŚ.

Trzeci i ostatni etap Rajdu Polski był zdecydowanie krótszy niż dwa pierwsze. Po nocnych opadach deszczu, w ciągu dnia od rana panowała sucha, słoneczna pogoda. Na pierwszym niedzielnym odcinku specjalnym Dani Sordo stracił 25 sekund względem lidera.

- Spóźniłem hamowanie do nawrotu, bo z pobocza zniknęła tablica, którą na zapoznaniu wybrałem jako punkt orientacyjny. W efekcie przestrzeliłem skrzyżowanie i musiałem zawrócić, tracąc trochę czasu. Nie zmieniło to zajmowanego przez nas miejsca, ale musieliśmy tym bardziej uważać, by nie stracić miejsca na podium. - wyjaśniał Dani.

Zwycięzcą OS14 został - po raz pierwszy w tym rajdzie - Sébastien Ogier. Drugi czas zanotował Sébastien Loeb, który komentował:

- Dzisiaj od rana już mniej ryzykuję. Moim celem jest zdobycie punktów dla zespołu.

Po ostatnim serwisie Dani Sordo jadąc konsekwentnie i w równym tempie pilnował swojej 3 pozycji, Sébastien Loeb znalazł się u progu czołowej ósemki po tym, jak Sébastien Ogier musiał się wycofać z rajdu na OS16, a Conrad Rautenbach na OS17 przepuścił pięciokrotnego Mistrza Świata, by umożliwić mu wejście do strefy punktowej kierowców.

Ostatnia sensacja rajdu zdarzyła się na kończącym rundę Superoesie w Mikołajkach: po wypadku Jari-Mattiego Latvali zarówno Dani jak i Sébastien zyskali po jednej pozycji, docierając do mety na, odpowiednio, drugim i siódmym miejscu.

- Dziś rano poleciliśmy dwóm zawodnikom naszego zespołu satelitarnego (chodzi o Jewgenija Nowikowa i Conrada Rautenbacha), aby przepuścili Sébastiena, pozwalając w ten sposób zespołowi fabrycznemu Citroën Total WRT na zdobycie większej liczby punktów – wyjaśnia Olivier Quesnel, Dyrektor Citroën Racing. Dużym rozczarowaniem jest dla nas fakt, że Sébastien Ogier nie ukończył rajdu, bo do chwili awarii jechał znakomicie. Jednak na zakończenie tego trudnego weekendu to Citroën jest zespołem, który zdobywa najwięcej punktów, a nasza przewaga w klasyfikacji producentów w sezonie 2009 Rajdowych Mistrzostw Świata wzrasta do 17 punktów. Natomiast w punktacji kierowców Sébastien Loeb ma po dzisiejszym dniu jeden punkt do odrobienia wobec Mikko Hirvonena...

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Etap 1: OS 1: Petter Solberg (Citroën Xsara); OS 2 i OS 3: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS 4 i OS 5: Jari-MattiLatvala (Ford Focus); OS 6: M. Hirvonen; OS 7: J-M. Latvala;Etap 2: OS 8: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS 9: Dani Sordo (Citroën C4); OS 10: S. Loeb; OS 11: M.Hirvonen; OS 12 i OS 13: S. Loeb;

Etap 3: OS 14: Sébastien Ogier (Citroën C4); OS 15 i OS 16: Henning Solberg (Ford Focus); OS 17: S. Loeb;OS 18: P. Solberg.

Najskuteczniejsi:S. Loeb – 5 najlepszych czasów; M. Hirvonen - 4; J-M. Latvala - 3, H. Solberg i P. Solberg - po 2, D. Sordo i S. Ogier - po 1.

Kolejni liderzy rajdu:OS1: P. Solberg; OS2: S. Loeb; OS3 do OS18: M. Hirvonen.

Fot.: Marcin Karaczun