Sébastien Loeb i Daniel Elena maja bezpieczną przewagę nad konkurentami. Dwa ostatnie odcinki drugiego etapu okazały się fatalne dla Mikko Hirvonena i Jarmo Lehtinena (Ford Focus RS WRC).

Finowie wcześniej mieli jeszcze realne szanse na sukces - niewielką stratę, i świadomość, że przecież "Seb" będzie dzisiaj "czyścił" trasę, jadąc jako pierwszy...

Kierowca z Francji jest fenomenem, o czym świadczy pięć zdobytych tytułów i wręcz znakomita forma w tym roku. Czy jest ktoś, kto może z nim nawiązać rywalizację?

Być może jest nim Marcus Grönholm, który wspólnie z Timo Rautiainen pokazali w piątek wielką klasę. Niestety wysłużone Subaru nie wytrzymało (jak się zresztą spodziewano powszechnie) trudów, a kierowca pomógł w tym, opuszczając drogę...

Jest jeszcze Petter Solberg, startujący z Philipem Millsem. Norweg w jeszcze bardziej "wiekowym" Citroënie Xsara WRC potrafi "lać" wszystkich "młodych wilczków".

Ford Focus RS WRC w akcji

Polecamy w RoadLook.pl

Mikko Hirvonen jest wciąż blisko Loeba, ale... wciąż za nim. Fin poczynił wielkie postępy: dojrzał i jeździ znakomicie. Jednak nie na tyle szybko i równo, aby zwyciężać (przynajmniej w tym roku). Być może jest to także jakaś sprawa techniczna - Ford ma jakby większe problemy z oponami niż Citroën...

Dani Sordo to już jednak "druga liga", choć Hiszpan także bardzo okrzepł w stosunku do ubiegłego sezonu.

"Trzecia liga" to Henning Solberg, Matthew Wilson (poczynił wyraźne postępy!) i prawdopodobnie Mads Østberg (na szutrach i lodzie).

"Kozaczki" Citroëna: Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt oraz Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (w modelu C4 WRC) to jeszcze wciąż owe "młode wilczki". Szybkie, rozwojowe, utalentowane, ale jeszcze bez doświadczenia.

I na końcu Jari - Matti Latvala. Niewątpliwy talent i bardzo szybki zawodnik. I chyba wszystko, co można dobrego o nim powiedzieć. Rajdy nie polegają tylko na wygrywaniu odcinków specjalnych, ale na wygrywaniu ich w połączeniu z dojechaniem do mety. A tego Jari - Matti ostatnio uczynić nie potrafi...

Ciekawe jak wielka jest cierpliwość kierownictwa zespołu Forda...?

Trzeci etap zapowiada emocje. Dzięki młodzieży coś się w rajdach w tym roku dzieje także w rajdowe niedziele.

Dziś trwać będzie kilka pojedynków o miejsca w czołówce. I dobrze! Bo interesująco...

Sébastien Loeb i Dani Sordo

W PCWRC Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) jadą po swoje. I to wszystko.

Podobnie w JWRC. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak prowadzą z ogromną przewagą. Teraz potrzebna już tylko koncentracja i spokój. Bez najmniejszego ryzyka do mety po dziesięć punktów... A wtedy szansa na walkę o tytuł będzie zachowana!

- Utrzymujemy wysokie tempo, powiększyliśmy przewagę nad drugim zawodnikiem. Jutro postaramy się wygrać wszystkie OS-y, ale nasza przewaga jest na tyle duża, że nie będziemy musieli ryzykować – powiedział Michał Kościuszko.

I na koniec - system Superally. Może pomysł był dobry, "pod kibiców", ale efekty są komiczne. Simone Bertolotti i Luca Celestini prawie nie jechali w rajdzie, tracą do Michała i Maćka 41,5 minuty. Ale punkty pewnie zdobędą... Śmieszne!

Podczas trzeciego etapu załogi przejadą 268,5 kilometra, w tym pięć odcinków specjalnych (3 różne) o długości 79,97 km. Są to: OS 14: Loulé 1 (22,65 km); OS 15: S. Bras Alportel 1 (16,23 km); OS 16: Loulé 2 (22,65 km); OS 17: S. Bras Alportel 2 (16,23 km); OS 18: Superoes Estadio Algarve 2 (2,21 km).

W sumie pozostało już niewiele kilometrów, stąd niektórzy atakować będą od startu...

Zapraszamy na naszą relację.

Citroën C4 WRC załogi Sébastien Loeb i Daniel Elena stoi już na starcie odcinka specjalnego - zaczynamy naszą relację!

Czternasty odcinek specjalny (Loulé 1 - 22,65 km)

Wszyscy spodziewali się frontalnego ataku Mikko Hirvonena i Jarmo Lehtinena. Tymczaasem Fin zgasił silnik w Fordzie Focusie RS WRC i przegrał odcinek - Sébastien Loeb i Daniel Elena okazali się o 1,5 sekundy szybsi.

Dani Sordo, podobnie jak Petter Solberg zrezygnowali juz z walki o czasy, pojechali spokojnie i bezpiecznie, notując straty, na które mogą sobie obecnie pozwolić...

Daniel Sordo i Marc Marti

Zamiast spodziewanego ataku Henninga Solberga - przyszło rozczarowanie dla norweskich kibiców. Starszy z braci ma problem techniczny z samochodem, stracił wiele sekund do Matthewa Wilsona.

Mads Østberg potwierdził wielka klasę, wyprzedzając Jewgienija Nowikowa. Ale ta para jeszcze powalczy!

W PCWRC liderzy Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IXzwolnili, ale mogą pozwolić sobie na kontrolowanie sytuacji.

Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX) nadrobili bowiem 2,9 sekundy i ich strata nadal wynosi ponad dwie minuty...

Bardzo szybko pojechali Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX), prawie o pół minuty lepsi w wynikach OS-u niż liderzy w klasie...

W PCWRC dobra jazda Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka. Polacy w Suzuki Swifcie Super 1600 dojechali co prawda ponad dwie minuty za Loebem, ale swoich najgroźniejszych rywali pokonali o 55 sekund - tyle właśnie stracili Kevin Abbring i Erwin Mombaerts (Renault Clio R3).

Wyniki pierwszej próby trzeciego etapu: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (1,5 sek.), Dani Sordo (17,0 sek.), Mads Østberg (17,3 sek.), Matthew Wilson (18,8 sek.), Jewgienij Nowikow (19,3 sek.), Petter Solberg (24,8 sek.), Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC - 32,0 sek.), Conrad Rautenbach (41,7 sek.), Khalid Al Qassimi (50,1 sek.), Federico Villagra (53,3 sek.), Henning Solberg (57,5 sek.)... Michał Kośviuszko (2.02,5 min.).

Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - strata 28,3 sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 1.13,4 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (Citroën Xsara WRC - 2.12,7 min.); 5. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC - 3.41,7 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 4.21,3 min.); 7. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 5.17,5 min.); 8. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (Citroën C4 WRC - 5.18,7 min.); 9. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (Citroën C4 WRC - 7.32,3 min.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC - 10.38,4 min.); 11. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Focus RS WRC - 16.27,6 min.); 12. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX - 18.03,9 min.); 16. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 16000 - 24.15,6 min.).

Piętnasty odcinek specjalny (S. Bras Alportel 1 - 16,23 km)

Mikko Hirvonen nie chciał już ryzykować, godząc się na drugie miejsce. Przegrał 2,8 sekundy.

Niepokonani w 2009 roku Sébastien Loeb i Daniel Elena coraz bliżsi kolejnego sukcesu!

Trudno jednak mówić, że Mikko jedzie wolno, skoro Dani Sordo przegrał znów ponad szesnaście i pół sekundy...

Jewgienij Nowikow wypadł z trasy. Zawodnikom - jak podają kolejne załogi na mecie - nic się nie stało..

Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt

Henning Solberg szybciej, ale gorzej od Matthewa Wilsona. Najważniejsze, że problemy techniczne nie zatrzymały go na trasie...

Mads Østberg odrabia, ale Henninga raczej nie dogoni.

Bardzo szybko pojechali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, ale dla nich rajd zakończył się wczoraj rano...

Zawodnikom pozostała jeszcze jedna pętla z dwoma odcinkami specjalnymi (tymi samymi co przejechali rano) oraz Superoes.

W PCWRC najszybsi tym razem Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet.

Armindo Araujo i Miguel Ramalho pewni swego!

W JWRC znów świetna jazda Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka. Polacy szybsi od Kevina Abbringa i Erwina Mombaertsa.

Przewaga Polaków nad drugimi w klasie wynosi obecnie 5.37,1 minuty!

Bardzo szybcy w tej klasie są Alessandro Bettega i Simone Scattolin (Renault Clio R3), ale oni nie mają większych szans na awans z zajmowanej, piątej pozycji...

Wyniki: Sébastien Loeb, Mikko Hirvoenen (2,8 sek.), Sébastien Ogier (11,9 sek.), Dani Sordo (19,4 sek.), Petter Solberg (25,8 sek.), Mads Østberg (26,1 sek.), Matthew Wilson (32,4 sek.), Henning Solberg (34,7 sek.), Khalid Al Qassimi (41,2 sek.), Conrad Rautenbach (43,0 sek.), Federico Villagra (50,6 sek.)... Michał Kościuszko (1.40,1 min.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (31,1 sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (1.32,8 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (2.38,5 min.); 5. Matthew Wilson i Scott Martin (4.14,1 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (4.56,0 min.); 7. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (5.43,6 min.); 8. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (8.15,3 min.); 9. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (11.29,0 min.); 10. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (17.08,8 min.); 11. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (19.18,5 min.); 12. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX - 21.14,0 min.); 15. Michał Kościuszko (25,55,7 min.).

Załogi zjeżdżają obecnie do Parku Serwisowego.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia

Szesnasty odcinek specjalny (Loulé 2 - 22,65 km)

Mikko Hirvonen wygrywa swój pierwszy odcinek od dłuższego czasu.

Obaj kierowcy Citroëna pojechali bardzo spokojnie, ale Sébastien Loeb był jak zwykle bardzo czujny.

Petter Solberg wyprzedził czasowo na próbie zarówno Loeba jak i Sordo.

Matthew Wilson minimalnie przed Henningiem Solbergiem.

Mads Østberg jednak nie podjął ryzyka poprawienia lokaty - strata jest zbyt duża.

Conrad Rautenbach zdobędzie prawdopodobnie jeden punkt.

Federico Villagra bez punktu (na razie?), ale w "dziesiątce".

Bardzo szybko znów pojechał Sébastien Ogier, ale młody Francuz nie walczy już dzisiaj o nic i sobie może pozwolić na dynamiczne sprawdzanie możliwości samochodu...

W PCWRC bez zmian. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet szybsi o 24,7 sekundy odArmindo Araujo i Miguela Ramalho, ale ci drudzy myślą już tylko o mecie...

W JWRC Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak znów szybsi od najgroźniejszych konkurentów.

Polacy jadą szybko, ale bezpiecznie. Dziesięc punktów do klasyfikacji coraz bliżej...

Conrad Rautenbach i Daniel Barritt

Wyniki OS-u: Mikko Hirvonen, Sébastien Ogier (3,9 sek.), Petter Solberg (4,2 sek.), Sébastien Loeb (11,0 sek.), Matthew Wilson (21,0 sek.), Henning Solberg (21,4 sek.), Mads Østberg (22,5 sek.), Conrad Rautenbach (36,8 sek.), Khalid Al Qassimi (38,5 sek.), Federico Villagra (45,9 sek.)... Michał Kościuszko (1.55,9 min.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (26,4 sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (1.39,1 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (2.38,0 min.); 5. Matthew Wilson i Scott Martin (4.30,4 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.12,7 min.); 7. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.01,4 min.); 8. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (8.47,4 min.); 9. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (12.10,2 min.); 10. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (17.42,6 min.); 11. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (20.42,3 min.); 12. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (22.13,1 min.); 15. Michał Kościuszko (27.46,9 min.).

Siedemnasty odcinek specjalny (S. Bras Alportel 2 - 16,23 km)

Sébastien Loeb i Daniel Elena już na mecie. Bez problemów. Kibice Francuzów zacierają ręce...

Mikko Hirvonen szybszy, ale tylko o 2,4 sekundy.

Dani Sordo i Petter Solberg utrzymali pozycje...

Matthew Wilson i Scott Martin stoją na odcinku - ogromny pech Brytyjczyków.

Henning Solberg tez się na chwilę zatrzymał, ale jest na mecie, choć ze stratą 40 sekund.

Mads Østberg odrobił prawie dwadzieścia sekund, ale w klasyfikacji pozostał za Norwegiem.

Conrad Rautenbach i Daniel Barritt kolejnymi pechowcami - informują, że ich Citroën C4 stoi na odcinku i płonie. Załodze nic nie jest, próbuje ugasić pożar.

Armindo Araujo zatrzymał się i oddał swoja gaśnicę.

Coś nieprawdopodobnego: przecież to nie "trzynastka"... Jak widać samochody dostały w Portugalii "tęgie lanie".

Pływający Citroën...

Nie można "gdybać" w sporcie - Federico Villagra jednak pewnie zdobędzie nawet nie jeden, ale dwa punkty...

Khalid Al Qassimi i Michael Orr mogą być zadowoleni - ich pościg po pechowym poczatku doprowadził do awansu na dziewiąte miejsce.

Sébastien Ogier tym razem nieco wolniej.

W PCWRC nic się nie zmienia. Armindo Araujo i Miguel Ramalho spokojnie, Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet po raz kolejny przed nimi.

Martin Prokop i Jan Tomanek atakują - do drugiego miejsca brakuje im obecnie 1,5 sekundy.

Odcinek został zatrzymany.

Stracili na tym Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Polacy spadli w klasyfikacji rajdu. Na szczęście utrzymali prowadzenie w klasie JWRC, ponieważ ich przewaga była miażdżąca.

Prawdopodobnie jednak wyniki próby zostaną przez Zespół Sędziów Sportowych zweryfikowane.

Tak się też stało - od Polaków w dół wszystkie załogi otrzymały jednakowy czas.

Wyniki przedostatnie próby rajdu: Mikkom Hirvonen, Sébastien Loeb (2,4 sek.), Petter Solberg (8,1 sek.), Dani Sorod (11,4 sek.), Mads Østberg (20,2 sek.), Khalid Al Qassimi (37,6 sek.), Henning Solberg (40,0 sek.), Sébastien Ogier (43,3 sek.), Federico Villagra (49,2 sek.), Martin Prokop (56,1 sek.), Eyvind Brynildsen (1.04,1 min.)... Michał Kościuszko (1.26,6 min.)..

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (24,0sek.); 3. Daniel Sordo i Marc Marti (1.48,1 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (2.43,70 min.); 5. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.50,3 min.); 6. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.19,2 min.); 7. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (12.57,0 min.); 8. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (18.17,8 min.); 9. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (22.08,5 min.); 10. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (23.14,8 min.); 13. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (29.13,1 min.).

Widowiskowy Superoes...

Osiemnasty odcinek specjalny (Superoes Estadio Algarve 2 - 2,21 km)

Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali czwarty rajd, postając niepokonanymi w tym sezonie!

Francuzi w kończącym zawody odcinku zajęli trzecie miejsce.

Superoes wygrał Henning Solberg, a drugi był Dani Sordo. Tym samym Hiszpan zapewnił sobie miejsce na najniższym podium.

Kierowców Citroëna przedzielił Mikko Hirvonen, czwarty na ostatnim OS-ie.

W klasyfikacji niespodzianek nie było - jeżdżono nieco "pod publiczkę", zbierając oklaski tysięcy kibiców.

Ostro było jedynie w PCWRC.

Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet mieli w końcówce ogromnego pecha - problemy techniczne sprawiły, że spadli z drugiego na trzecie miejsce.

Wyprzedzili ich Martin Prokop i Jan Tomanek.

Zwyciężyli Armindo Araujo i Miguel Ramalho.

W JWRC pełen sukces zanotowali Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Polacy zwyciężyli zdecydowanie.

Dzięki wywalczeniu wcześniej ośmiu, a obecnie dziesięciu punktów - Michał i Maciek po trzech rundach rywalizacji w JWRC objęli przodownictwo w cyklu!

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego trzeciego etapu Rajdu Portugalii: Henning Solberg, dani Sordo (1,3 sek.), Sébastien Loeb (4,0 sek.), Mikko Hirvonen (4,6 sek.), Petter Solberg (4,9 sek.), Mads Østberg (5,6 sek.), Federico Villagra (6,5 sek.), Sébastien Ogier (6,5 sek.), Khalid Al Qassimi (7,9 sek.), Vitor Pascoal i Mário Castro (Peugeot 207 S2000 - 10,9 sek.)... Michał Kościuszko (16,4 sek.).

... oglądany był przez tłumy kibiców

Załogi zdążają obecnie w kierunku rampy mety.Zdjęcia: Fot. Rallyworld©Willy Weyens oraz zespołyNieoficjalne wyniki rajdu Portugalii

Wyniki w klasie PCWRC

Wyniki w klasie JWRC

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600)4:22.38,6 godz.2.Kevin Abbring i Erwin Mombaerts (Renault Clio R3)6.06,5 min.3.Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt (Citroën C2 S1600)9.22,7 min.4.Luca Griotti i Corrado Bonato (Renault Clio R3)15.10,9 min.5.Alessandro Bettega i Simone Scattolin (Renault Clio R3)24.08,1 min.6.Simone Bertolotti i Luca Celestini (Suzuki Swift S1600)42.00,3 min.

.................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane