Jarri - Matti i Anttila wygrywali w piątek odcinek za odcinkiem, powiększając systematycznie przewagę nad konkurentami. Za ich plecami jechali przez cały czas ich koledzy z teamu,Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07).
Mikko stracił drugie miejsce na skutek straty dziesięciu sekund - załoga została ukarana za spóźnienie na Punkt Kontroli Czasu. Emocji i wątpliwości związanych z wydarzeniem było wiele.
Ostatecznie ZSS anulował Hirvonenowi i Lehtinenowi karę, dzięki czemu powrócili oni na drugie miejsce w klasyfikacji...
Ale w rzeczywistości Hirvonen spisuje się w tym roku nieco poniżej oczekiwań. Oczywiście zajmuje miejsca w czołówce, ale zarówno w Rajdzie Monte Carlo jak i podczas pierwszego etapu Rajdu Szwecji brakuje mu dynamizmu. Jedzie nie agresywnie, ale odwrotnie - pasywnie. Oczywiście jest to spowodowane zapewne taktyką zespołu, ale fani talentu Fina czują zapewne sporty niedosyt.
Odnaleźli się Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 07). Po kilku słabszych występach, norweski kierowca w swoim ulubionym rajdzie spisuje się znakomicie!
Podobnie jak Giggi Galli, jadący zGiovannim Bernacchinim w kolejnym Fordzie Focusie RS WRC.
Fordy robią furorę - w "dziesiątce" jest ich sześć. Nie ma natomiast ani jednego Citroëna!
Daniel Sordo i Marc Marti jadą poprawnie, na miarę możliwości, ale zostali ukarani pięcioma minutami za wymianę silnika w ich C4 WRC. Sébastien Loeb i Daniel Elena wypadli z trasy, uszkadzając poważnie swój samochód - nie wyjechali na drugą pętlę. Urmo Aava i Kuldar Sikk w trzecim Citroën C4 WRC pozostali na odcinku specjalnym. Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën Xsara WRC) przegrywają z PCWRC.
Wysokie miejsce, podobnie jak przed rokiem, zajmuje Mads Østberg (z Ole Kristian Unnerud w Subaru Imprezie WRC).
Niespodzianką w PCWRC jest prowadzenie Patrika Sandella i Emila Axelssona(Peugeot 207 Super 2000). Pojazd S200 dominuje w rywalizacji z N4, nie tylko mitsubishi Lancerami Evo IX, ale także Subaru Imprezami, w tym STi N14!
Do mety rajdu jednak jeszcze bardzo daleko i wiele się może wydarzyć. Nie spekulujmy więc przedwcześnie...
Drugi etap rajdu to 535,85 kilometrów, w tym 6 OS-ów (3 różne) na łącznym dystansie 120,88 km. Próby: OS 9 (Horssjön 1, 14,89 km), OS 10 (Hagfors 1, 20,92 km) i OS 11 (Vargåsen 1, 24,63 km), OS12 (Horssjön 2), OS 13 (Hagfors 2) i OS 14 (Vargåsen 2). Ostatni samochód wjedzie do parcu fermé o godzinie 20:15.
Zapraszamy na naszą relację!
Dziewiąty odcinek specjalny (Horssjön 1 - 14,89 kilometra)
Pierwszymi pechowcami drugiego etapu zostali Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC). Szwedzi w głębokich koleinach z wodą wypadki z trasy i stracili dziewięć minut. Oczywiście stracili pozycję w "dziesiątce".
W Superally powrócili Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC). Francuzi wygrali OS.
Bardzo dobrze spisali się Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC). Citroëny w natarciu!
Na trasę powrócili także Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC) oraz Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC).
Aż 29,6 sekundy stracili Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06).
W tej sytuacji na trzecie miejsce awansowali Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC).
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) umocnili się na drugim miejscu.
Liderzy Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) uplasowali się tuż przed nimi.
Znakomicie pojechali Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Ford Focus WRC).
W PCWRC zwyciężyli Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX). Liderami pozostali Patrik Sandell i Emil Axelsson (Peugeot 207 Super 2000), ale ich przewaga zmalała do 8,7 sekundy.
atrik Flodin i Göran Bergsten (Subaru Impreza WRX STi) wypadł z drogi, stracił dużo i spadł w klasyfikacji.
Wyniki: Sébastien Loeb, Daniel Sordo (0,5 sek.), Andreas Mikkelsen (5,3 sek.), Jari - Matti Latvala (6,9 sek.), Mikko Hirvonen (11,8 sek.), Toni Gardemeister (13,2 sek.(, Giggi Galli (15,9 sek.), Urmo Aava (17,4 sek.), Matthew Wilson (18,6 sek.), Petter Solberg (20,9 sek.).
Klasyfikacja po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 07); 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - strata 53,1 sek.); 3. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC - 1.11,0 min.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 07 - 1.19,0 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 1.59,2 min.); 6. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 07 - 3.11,3 min.); 7. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC - 3.27,9 min); 8. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Ford Focus WRC 06 - 4.04,2 min.); 9. Patrik Sandell i Emil Axelsson (Peugeot 207 Super 2000 - 5.37,8 min); 10. Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5.46,5 min.).
Dziesiąty odcinek specjalny (Hagfors 1 - 20,92 kilometra)
Emocji nie brakuje - rywalizacja o miejsca na podium zapowiada się interesująco!
Henning Solberg odrobił sporo do Giggiego Galli. Ten z kolei był wyraźnie szybszy od Mikko Hirvonena. Z,miany nie nastąpiły, ale różnice zmalały...
Jari - Matti Latvala nie przejmuje się niczym - jedzie "swoje" systematycznie powiększając przewagę. Wynosi ona już ponad minutę.
Sébastien Loeb przegrał zarówno z Jari - Mattim jak i Henningiem.
Bardzo szybko pojechał Dani Sordo, który wygrał próbę. Jest już jedenasty w klasyfikacji generalnej, ale do ósmego, punktowanego miejsca ma jeszcze ponad dwie minuty straty.
Andreas Mikkelsen jest coraz bliżej Toniego Gardemeistera.
W PCWRC Patrik Sandell przed Juho Hānninenem.
Wyniki: Dani Sordo, Jari - Matti Latvala oraz Henning Solberg (po 1,6 sek.), Sébastien Loeb (4,6 sek.), Andreas Mikkelsen (6,2 sek.), Giggi Galli (6,3 sek.), Mikko Hirvonen (10,6 sek.), Urmo Aava (20,0 sek.), Petter Solberg (22,1 sek.), Matthew Wilskon (24,9 sek.).
Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.02,1 min.); 3. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.15,7 min.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (1.19,0 min.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (2.19,7 min.); 6. Matthew Wilson i Michael Orr (3.34,6 min.); 7. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (3.59,7 min); 8. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.08,8 min.); 9. Patrik Sandell i Emil Axelsson (6.15,4 min); 10. Juho Hānninen i Mikko Markkula (6.25,5 min.); 11. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 6.52,2 min.).
Jedenasty odcinek specjalny (Vargåsen 1 - 24,63 kilometra)
To był - jak sam przyznał - bardzo trudny odcinek dla Jari - Matti Latvali. Ale Fin może sobie pozwolić na trochę wolniejszą jazdę, ma przecież dużą przewagę.
Mikko Hirvonen wyraźnie obudził się, pojechał bardziej agresywnie. Wynik widać od razu.
Wielki pech spotkał Henninga Solberga - Norweg stoi na odcinku!
Toni Gardemeister na skutek zablokowania koła wypadł z trasy. Kibice, choć było ich sporo mieli problemy z wypchnięciem samochodu. Fin stracił ponad cztery minuty.
Toni spadł w klasyfikacji za Daniego Sordo. Dzisiaj młody Hiszpan spisuje się rzeczywiście znakomicie.
W PCWRC wycofali się Patrik Flodin i Göran Bergsten (Subaru Impreza WRX STi).
Nadal prowadzi Patrik Sandell, choć na odcinku o 5,9 sekundy szybszy był Juho Hānninen.
Wyniki: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (1,0 sek.), Jari - Matti Latvala (9,2 sek.), dani Sordo (10,0 sek.), Vhris Atkinson (13,5 sek.), Giggi Galli (15,8 sek.), Urmo Aava (21,6 sek.), Petter Solberg (23,5 sek.), Andreas Mikkelsen (24,1 sek.), Mads Østberg (24,9 sek.).
Klasyfikacja po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (53,9 sek.); 3. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.22,3 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (2.34,0 min.); 5. Matthew Wilson i Michael Orr (3.57,7 min.); 6. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.23,7 min.); 7. Daniel Sordo i Marc Marti (6.59,2 min.); 8. Patrik Sandell i Emil Axelsson (6.59,2 min); 9. Juho Hānninen i Mikko Markkula (7.03,1 min.); 10. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (8.00,8 min);
Nadeszła informacja od organizatorów, że odcinek dwunasty zostanie prawdopodobnie odwołany.
Załogi zjeżdżają obecnie na Strefę Serwisową.
Dwunasty odcinek specjalny (Horssjön 2 - 14,89 kilometra)
Zgodnie w wcześniejszymi informacjami - odwołany ze względu na miękkie podłoże i złe warunki na trasie. Dodatkowo mgła w Karlstad, a także w okolicach Sunne i Hagfors, stwarza problemy ze startem śmigłowców medycznych. Decyzję podjął ZSS w porozumieniu z Jackiem Bartosiem, delegatem FIA ds. bezpieczeństwa.
Jednocześnie organizatorzy odwołali rundę Mistrzostw Szwecji, która miała być rozegrana przy okazji rajdu do Mistrzostw Świata.
Trzynasty odcinek specjalny (Hagfors 2 - 20,92 kilometra)
Trzynastka nie była pechowa dla żadnej z czołowych załóg.
Do rywalizacji nie przystąpił Sébastien Loeb. Oficjalnie podano, że przyczyną nie wyjechania z Parku Serwisowego Mistrza Świata były problemy techniczne z samochodem (tracący moc silnik - na to się skarżył kierowca już po wczorajszym dachowaniu), ale wiadomo było, że Francuz nie ma najmniejszej motywacji do dalszego uczestnictwa. Od rana mówił, że chce powrócić jak najszybciej do domu...
Motywacje i to dużą ma natomiast Dani Sordo. Praktycznie on jeden pojechał na "całość", wygrywając próbę.
Jari - Matti latvala i Mikko Hirvonen pilnują już swoich pozycji, podobnie jak Giggi Galli i Petter Solberg.
Goni Toni Gardemeister, który ma pewne szanse na zdobycie punktów.
Andreas Mikkelsen zbliża się powoli do Matthewa Wilsona - tym razem nadrobił ponad dziesięć sekund.
W PCWRC bez zmian. Patrik Sandell i Juho Hānninen jadą równo - ich walka jednak jeszcze zapewne potrwa, bo różnica jest minimalna.
Wyniki odcinka: Dani Sordo, Jari - Matti Latvala (1,7 sek.), Mikko Hirvonen (3,0 sek.), Petter Solberg (5,0 sek.), Toni Gardemeister (8,1 sek.), Andreas Mikkelsen (9,6 sek.), Mads Østberg (13,6 sek.), Chris Atkinson (14,8 sek.), Urmo aava (14,9 sek.), Toni Gardemeister oraz Matthew Wilson (obaj po 19,9 sek.).
Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (55,2 sek.); 3. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.28,7 min.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (2.37,3 min.); 5. Matthew Wilson i Michael Orr (4.15,9 min.); 6. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (4.31,3 min.); 7. Daniel Sordo i Marc Marti (6.51,3 min.); 8. Patrik Sandell i Emil Axelsson (7.42,8 min); 9. Juho Hānninen i Mikko Markkula (7.48,2 min.); 10. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (8.19,0 min).
Czternasty odcinek specjalny (Vargåsen 2 - 24,63 kilometra)
Bardzo szybki przejazd Mikko Hirvonena. Fin postanowił nadrobić jeszcze trochę sekund nad bezpośrednio wyprzedzanymi przez niego załogami i to mu sie udało.
Jari - Matti latvala już zdecydowanie ostrożniej, tym bardziej, że już po pierwszym przejeździe tej próby mówił, że mu ona wyjątkowo "nie leży".
Pokazał się nareszcie Chris Atkinson, przypomnijmy: najszybszy na odcinku testowym. Nadal atakuje Dani Sordo, choć jego szanse na awans są minimalne - Andreas Mikkelsen jedzie dobrze i ma sporą przewagę.
Mikkelsen ma realne szanse doścignięcia Matthewa Wilsona - dzisiaj zdecydowanie odrobił bowiem do Brytyjczyka. Na jutrzejszy dzień pozostało już tylko 10,5 sekundy...
Trzynastka okazała się niezwykle pechowa dla Patrika Sandella i Emila Axelssona. Liderzy PCWRC po przejechaniu dwóch kilometrów od startu uderzyli swoim Peugeotem 207 Super 2000 w bandę śnieżno - lodową. W rezultacie stracili dużo czasu i spadli w klasyfikacji.
Wykorzystał to Toni Gardemeister, który awansował na ósme, punktowane miejsce.
W PC WRC liderami zostali Juho Hānninen i Mikko Markkula.
Wyniki ostatniego odcinka specjalnego drugiego etapu: Mikko Hirvonen, Jari - Matti Latvala (5,4 sek.), Chris Atkinson (5,6 sek.), Daniel Sordo (6,0 sek.), Petter Solberg (10,0 sek.), Giggi Galli (12,6 sek.), Mads Østberg (13,8 sek.), Urmo Aava (19,0 sek.), Andreas Mikkelsen (21,9 sek.), Matthew Wilson (27,1 sek.).
Po II etapie powiedzieli:
J.-M. Latvala: Nie mieliśmy dzisiaj żadnych problemów, wszystko w porządku.M. Hirvonen: Jari jedzie bardzo dobrze. Zatem jesteśmy drudzy, co oznacza korzyść dla zespołu. Ale przed nami jeszcze jeden dzień.G. Galli: Miałem dobry dzień, wyrównane wyniki i żadne problemy. Jutro głównym zadaniem będzie dojechać do mety.P. Solberg: Dzień był dobry, jedynie szkoda, że Hennig musiał się wycofać. Jesteśmy na czwartej, dobrej pozycji punktowej dla zespołu.Ch. Atkinson: Nie było źle, jutro będziemy walczyć o punkty dla zespołu.T. Gardemeister: Ostatnia próba był dobra, ale generalnie jedzie się nam źle.D. Sordo: Jestem zadowolony z auta, jedzie się nam coraz lepiej.
Fot. Rallyworld©Willy Weyens
Nieoficjalna klasyfikacja po pierwszym etapie
MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 07)2:03.52,8 godz.2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)49,8 sek.3.Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC)1.35,9 min..4.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)2.40,9 min.5.Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 07)4.37,6 min.6. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Ford Focus WRC 06)4.48,1 min.7.Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)6.51,9 min.8.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC)8.49,3 min.9.Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX)8.52,7 min.10.Jari Ketomaa i Miika Teiskonen (Subaru Impreza N 14)10.00,8 min.
Wyniki w klasie PCWRC po dwóch etapach
MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX)2:12.45,5 godz.2.Jari Ketomaa i Miika Teiskonen (Subaru Impreza N 14)1.08,1 min.3.Martin Prokop i Jan Tománek (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.11,9 min.4.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Peugeot 207 Super 2000)2.28,3 min.5.Uve Nittel i Detlef Ruf (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.19,2 min.6.Toshihiro Arai i Glenn MacNeall (Subaru Impreza)4.06,2 min.7.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.23,0 min.8.Bernardo Sousa i Carlos Magalhaes (Mitsubishi Lancer Evo IX)7.33,5 min.9.Simone Campedelli iDanilo Fappani (Mitsubishi Lncer Evo IX)7.46,1 min.10. Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson (SubaruImpreza STi N14)8.15,3 min.
.........................................................................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!