Podczas drugiego etapu rozegranych zostanie siedem odcinków specjalnych, w tym kończący dzień Superoes.
Zespół Forda wyliczył sobie, że opłaca się poświecić ponad trzydzieści sekund przewagi tylko po to, aby dzisiaj jechać w dalszej kolejności. Rzeczywiście wyniki wczorajszych zmagań potwierdzają fakt, że załogi poruszające sie po przetartej trasie uzyskiwały świetne wyniki. Jednak to, co siestało podczas ostatniej próby pierwszego etapu było zadziwiające - wszystkie trzy prowadzące załogi zdecydowanie zwolniły, oddając miejsca rywalom...
rajd jakby rozpoczyna sie od początku - różnice w czołówce są nieznaczne. Zobaczymy, czy zimne kalkulacje są opłacalne, czy też raczej zwycięży duch sportu. taktyka Forda potwierdziła się na Sardynii, zupełnie natomiast nie zdała egzaminu w Gracji. Jak będzie tym razem, czy "lis" Loeb da sie przechytrzyć?
Tak więc: Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) czy Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC)? A może Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC) lub Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC)? Zobaczymy!
Podczas drugiego etapu załogi mają do przejechani 463,57 kilometrów, w tym 7 odcinków specjalnych (5 różnych) o łącznej długości 137,66 km. Są to - OS 10: Chimera 2 (16,94 km); OS 11: Silyon 1; (27,36 km); OS 12: Kemer 1 (20,50 km); OS 13: Silyon 2; OS 14: Kemer 2; OS 15: Phaselis 2 (22,40 km); OS 16: Superoes Antalia 2 (2,60 km). Ostatni samochód wjedzie do parc fermé w niedzielę o godz. 00:45.
Zapraszamy na naszą relację...
Dziesiąty odcinek specjalny (Chimera 2 - 16,94 km)
Jak było do przewidzania, juz na pierwszym sobotnim odcinku obaj kierowcy Forda nadrobili cenne sekundy do lidera. Najszybciej pojechał Mikko Hirvonen, który o 2,9 sek. wyprzedził Jari-Matti Latvalę, a o 3,9 sek. Sebastiena Loeba. Gianluidi Galli był gorszy od Fina o 4,2 sek. znacznie gorzej pojechał wicelider po wczorajszym dniu, Hennig Solberg, który stracił na tym odcinku aż 23,1 sek.
Zmianie uległa klasyfikacja czołówki. Wciąż liderem po dziesięciu odcinkach specjalnych jest Sebastien Loeb. Drugi jest J.-M. Latvala ze stratą tylko 0,1 sek., trzeci G. Galli (+2,5 sek.), a czwarty M. Hirvonen (+2,5 sek.).
Dwunasty odcinek specjalny (Silyon 1 - 27,36 km)
Taktyka Forda przynosi efekty. Sebastien Loeb, który czyści trasę traci na każdym odcinku. Tym razem 16,6 sekundy do Mikko Hirvonena, ale także do Gianluigiego Galli i Jari-Matti Latvali. W tym momencie lider RSMŚ zajmuje czwartą pozycję, ze stratą do prowadzącego Hirvonena 13,7 sekundy.
Pecha miał Dani Sordo, który najechał na kamień i przebił lewą tylną oponę. Kosztowało go to ok. 45 sekund. Natomiast Toni Gardemeister zatrzymał się na odcinku za względu na problemy techniczne. Chwilę później problemy z instalacją elektryczną zatrzymały także P.-G. Anderssona. Federico Villagra był poza drogą, ale odcinek ukończył. Martin Prokop uszkodził wszystkie koła, ale do mety jakoś dojechał.
Powiedzieli:S. Loeb: Jechałem ile się dało. Nic nie mogłem więcej zrobić.J.-M. Latvala: Wczorajsza taktyka się opłaciła. Ale jest to wciąż trudne. Jestem zadowolony ze swojej jazdy.M. Hirvonen: Dobrze, według planu. Do mety daleko. Musimy unikać defektów.P. Solberg: dobrze, ale na drodze jest dużo kamieni. Musimy jechać ostrożnie, Nie mamy żadnych problemów.
Dwunasty odcinek specjalny (Kemer 1 - 20,50 km)
Gianluigi Galliz problemami technicznymi. W jego samochodzie silnik stracił moc. Najszybszy na odcinku Yrmo Aava przed Chrisem Atkinsonem i Mikko Hirvonenem.W klasyfikacji generalnej czołówki kolejna zmiana. Sebastien Loeb awansował na trzecia pozycję, a Gianluigi Galli spadł na czwarte miejsce.
Trzynasty odcinek specjalny (Sylion 2 - 27,36 km)
Ponownie w tym rajdzie najszybszy na odcinku okazał dsię duet Forda przed duetem Citroena. Mikko Hirvonen ma aktualnie przewagę 12 sekund nad swoim kolega z zespołu Jari-Matti Latvalą i aż 34, 8 sek. nad Sebastienem Loebem. Galli, który przepuścił na trasie lidera, traci już 4:28.1 minuty. Trudno w tym momencie określić, czy uda mu się dojechaę bezpiecznie do serwisu.
Powiedzieli:S. Loeb: Miejscami było gorzej niż na pierwszej pętli. Dość ślisko.J.-M. Latvala: Przednie opony zupełnie zniszczone. Najważniejszy jest jednak dobry czas.M. Hirvonen: Walczyłem z hamulcami.G. Galli: Nie chciałem wstrzymywac Mikko. Nie mam mocy, nie wiem dlaczego.P. Solberg: Dość ślisko, ale trasa po południu jest już znacznie lepsza.H. Solberg: Na poprzednim odcinku miałem defekt i musiałem jechac spokojnie. Potrzebuję poprawić trochę styl jazdy.
Czternasty odcinek specjalny (Kemer 2 - 20,50 km)
Tym razem najszybszy z czołówki okazał się Jari-Matti Latvala, który o 0,7 sek. wyprzedził Mikko Hirvonena i 2,3 sek. Sebastiena Loeba. W klasyfikacji generalnej po czternastu odcinkach specjalnych nie zaszyły powazniejsze zmiany. Prowadzi Mikko Hirvonen przed Jari-Matti Latvala (11,3 sek.), Sebastienem Loebem (+36,4 sek.) i Hennigiem Solbergiem (+1:40.2 min). Najbardziej zawiedziony jest Gianluigi Galli, który miał znakomite wyniki do momentu problemów z silnikiem.
Piętnasty odcinek specjalny (Phaselis 2 - 22,40 km)
Jednak Sebastien Loeb nie dał się pokonać. Równy czas z Mikko Hirvonenem i 0 3,9 sek. lepszy od Jari-Matti Latvali. Przed superosesm kończącym drugi dzień rajdu Mikko Hirvonen ma 15,2 sek. przewagi nad swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą, 36,4 sek. nad Sebastienem Loebem i 2:09 min nad Hennikgiem Solbergiem.
Szesnasty odcinek specjalny (superoes Antalya - 2,60 km)
A jednak Sebastien Loeb! Francuski kierowca okazał się na ostatnim sobotnim odcinku najszybszy. Nadrobił 2,2 sek. do Mikko Hirvonena i 3 sek. do Jari-Matti Latvali.
Liderem Rajdu Turcji 2008 w klasyfikacji generalnej jest Mikko Hirvonen, który o 16 sek. wyprzedza swojego kolegę z zespołu Forda, Jari-Matti Latvalę i o 34,2 sek. Sebastiena Loeba. Jutro zapowiada się zacięta walka o sekundy. Do końca rajdu pozostały bowiem tylko trzy odcinki specjalne. Dwa o długości 30 km i jeden 5 km. Zapewne emocji nie zabraknie.
Klasyfikacja generalna po 16. OS:
MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata1.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RSWRC)3:47:37.9 godz.2.Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus WRC)+ 16 sek.3.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) + 34,2 sek.4.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RSWRC)+ 2:08,3 min.5.Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) + 2:14.9 min.6.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru ImprezaWRC 08)+ 2:33,5 min.7.Matthew Wilson i Martin Scott (Ford Focus RS WRC)+ 3:41,0 min.8.Gianluigi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07)+ 5:19,9 min.9.Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC)+ 6:08,6 min.10.Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC 07)+ 7:43,7 min.
W klasyfikacji PCWRC prowadzenie utrzymała austriacko-niemiecka załoga Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX), która wyprzedza o 1,20 min. Patrika Sandella i Emila Axelssona. Jak wiadomo Szwedzi jako jedyni jadą w tym rajdzie samochodem Peugeot 207 S2000 i dzielnie walczą z koalicją kierowców dosiadających Mitsubishi Lencer Evo IX.
Klasyfikacja PCWRC po 16. OS: MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata
1.Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX)4:03.16,8 godz.2.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Peugeot 207 S2000)+ 1:20 min.
3.Mirco Baldacci i Giovanni Agnese (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 4:07,5 min.5.Ewgenij Wiertunow i Georgi Troszkin (Subaru Impreza)+ 5:33,0 min.4.Uve Nittel i Michael Wenzel (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 5:37,6 min.6.Martin Raum i Silver Kutt (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 6:10,6 min.
7.Armindo Araujo i Miguel Ramlaho (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 6:19.8 min..9.Simone Campedelli i Danielo Fappani (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 13:58,3 min.10.Gianluca Linari i Barbara Perugini (Subaru Impreza)+ 20:14,4 min.10.Giorgio Bacco i Silvio Stefanelli (Subaru Impreza)+ 21:26,3 min.
...................................................................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!
Foto: Rallyworld©Willy Weyens