Ze względu na niepewną przyszłość Duval dostał wcześniej wolną rękę w poszukiwaniu nowego pracodawcy. Mimo że Ford pozostaje w mistrzostwach świata, Fran?ois wybrał jednak starty w najlepszym zespole dwóch ostatnich lat. Do Forda na roczny kontrakt przeszedł z ekipy Skody Toni Gardemeister. Fin będzie musiał jednak zmienić pilota. Niemal przez całą karierę jego partnerem na prawym fotelu był Paavo Lukander. Teraz jednak 43-letni pilot postanowił zakończyć starty w rajdach. W sezonie 2005 z Tonim Gardemeisterem jeździć będzie Jakke Honkanen.O drugie wolne miejsce w Fordzie (Markko Märtin znalazł zatrudnienie u Peugeota) starał się Colin McRae. Szkot uznał, że Skoda nie gwarantuje mu odpowiednich wyników izerwał rozmowy z czeskim teamem. Prawdopodobnie jednak w Fordzie pracę znajdzie Hiszpan Daniel Sola, a trzeciego fabrycznego Focusa poprowadzi Anthony Warmbold, który sam sfinansuje swe starty.W Skodzie wciąż stałą, mocną pozycję utrzymuje Niemiec Armin Schwarz. Drugą Fabię WRC na zmianę prowadzić będą 28-letni Francuz Alexandre Bengue, a na szutrowych nawierzchniach pokażą się Jani Paasonen i Janne Tuohino. W trzecim aucie w wybranych rajdach wystartuje Czech Jan Kopecky.Colinowi McRae pozostaje jeszcze Subaru. Tu jednak szukają młodego, utalentowanego kierowcy jako partnera dla Pettera Solberga. W tej sytuacji większe szanse ma protegowany Colina Kris Meeke.
Rajdowa karuzela
Na miejsce zwolnione w ekipie CitroĎna przez Carlosa Sainza, który zakończył karierę, przyjdzie Fran?ois Duval. Belg dotychczas był kierowcą teamu Forda.