Na starcie nie zabraknie Citroëna C4, za kierownicą którego zasiądzie trzynastokrotny Mistrz Europy, szwedzki kierowca Kenneth Hansen.

Hansen, od szesnastu lat niezmiennie związany z marką Citroën jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii rallycrossu. Zdobywca trzynastu tytułów Mistrza Europy oraz sześciokrotny wicemistrz Starego Kontynentu wraz z rodziną mieszka w niewielkiej miejscowości Götene, 150 km na północ od Göteborga.

Karierę sportową rozpoczął w wieku 14 lat od startów w wyścigach kartingowych, by po kilku latach spróbować swoich sił w wyścigach folkrace oraz w rajdach. W roku 1983 Hansen po raz pierwszy wystartował w popularnych w Skandynawii zawodach rallycrossowych, a dziesięć lat później zasiadł za kierownicą Citroëna ZX, wygrywając w swoim debiutanckim występie w najmocniejszej Dywizji 1. Od roku 1993 Kenneth Hansen regularnie kończył sezon w ERC nie niżej niż na drugiej pozycji, zdobywając tytuły mistrzowskie w 1994, 1996, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 oraz 2005 roku.

Ogółem szwed wystartował w 216 wyścigach rangi Mistrzostw Europy, z których 70 wygrał, a 88 ukończył na drugiej lub trzeciej pozycji, zdobywając w sumie 3388 punktów.

Na kibiców rallycrossu jak magnes działają niebywale mocne i szybkie samochody, startujące w tych zawodach. Nie bez powodu zyskały one miano Formuły 1 na szutrze. Marka Citroën reprezentowana jest przez model C4, zbudowany według przepisów Dywizji 1. Na pierwszy rzut oka przypomina on wersję C4 WRC, ale w rzeczywistości różnice między tymi dwoma modelami są znaczne. Podstawowa to moc silnika, która w przypadku samochodu do rallycrossu osiąga 520 KM.

Nie mniejsze wrażenie robi ogromny moment obrotowy wynoszący 760 Nm. Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów marki Sadev oraz wykonane z włókien węglowych sprzęgło. Citroën C4 w specyfikacji rallycrossowej waży jedynie 1200 kg co w połączeniu z imponującymi parametrami zespołu napędowego pozwala na przyczepnej nawierzchni przyspieszać do 100 km/h w czasie krótszym niż 2,5 sekundy!

Na trzy rundy przed zakończeniem sezonu Mistrzostw Europy Rallycross sytuacja w punktacji ogólnej ERC jest bardzo korzystna dla reprezentanta Citroëna – Kennetha Hansena. Szwed wygrał jedną z dotychczas rozegranych rund, a równa jazda w siedmiu pozostałych daje mu prowadzenie w klasyfikacji sezonu z siedmioma punktami przewagi nad drugim w tabeli Ludwigiem Hunsbedtem. Zawody w Słomczynie wraz z rozgrywaną tydzień wcześniej czeską rundą ERC mogą być, zatem decydujące w walce o tytuł Mistrza Starego Kontynentu.

Każda z rund europejskiego czempionatu rozgrywana jest w systemie dwudniowym. W sobotę odbywają się biegi treningowe, których czasy decydują o ustawieniu w trzech biegach kwalifikacyjnych. Pierwszy dzień zawodów zakończy się pierwszą kwalifikacją. Niedzielne przedpołudnie kierowcy startujący w X rundzie ERC poświęcą na rozgrzewkę i drugi bieg kwalifikacyjny. Po prezentacji zawodników zaplanowanej na 12:15 odbędzie się ostatnia kwalifikacja, która zadecyduje o przyznaniu miejsc na starcie biegów finałowych. Zwycięzcy słomczyńskich zawodów odbiorą puchary podczas rozdania nagród o godzinie 18:00.

Harmonogram X rundy Mistrzostw Europy Rallycross w Słomczynie:

Sobota, 13 września:godz. 11.00 – trening wolny;godz. 12.30 – trening wolny;godz. 14.00 – trening oficjalny;godz. 16.00 – pierwszy bieg kwalifikacyjny.

Niedziela, 14 września:;godz. 9.00 – rozgrzewka;godz. 10.15 – drugi bieg kwalifikacyjny;godz. 12.15 – prezentacja zawodników;godz. 13.15 – trzeci bieg kwalifikacyjny;godz. 15.30 – biegi finałowe;godz. 18.00 – rozdanie nagród.