Jak wynika z najnowszego zestawienia przygotowanego przez specjalistów z niemieckiego Automobilklubu ADAC, produkowane w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland Fiaty 500 i Panda kolejny już raz znajdują się w ścisłej czołówce rankingu niezawodności w kategorii samochodów klasy mini.

W rankingu ADAC 2010, Fiat 500 zajmuje druga lokatę, zaś Fiat Panda uplasowała się na wysokiej czwartej pozycji. Co ciekawe, w całym zestawieniu segmentu mini, to właśnie Fiat ma najwyżej sklasyfikowaną reprezentację bezawaryjnych modeli.

Poniżej prezentujemy ranking niezawodności wg ADAC 2010 dla samochodów segmentu mini:

1. Toyota Aygo

2. Fiat 500

3. Peugeot 107

4. Fiat Panda

5. Renault Twingo

6. Citroen C1

7. Hyundai i10

8. Volkswagen Fox

9. Citroen C2

10. Ford Ka

11. Kia Picanto

12. Smart fortwo

13. Chevrolet Matiz

W tym samym rankingu Fiat Punto rejestrowany w 2010 roku został oceniony najwyższym stopniem rekomendacji niezawodności ADAC. Przedstawiciel Fiata w segmencie B zanotował wysoki wzrost jakości, tym samym zasługując na opinię auta bezawaryjnego.

To nie pierwszy sukces Fiata w rankingach niezależnych instytutów badających bezawaryjność pojazdów. Przypominamy, że wg niemieckiego Automobilklubu ADAC w rankingu niezawodności samochodów segmentu A i B za rok 2008, Fiat Panda zajął pierwsze miejsce, pozostawiając za sobą Toyotę Aygo i Peugeota 206. W tym samym rankingu, Fiaty Punto i Grande Punto zostały wówczas sklasyfikowane na dobrym czwartym miejscu.

Także w roku 2009 Fiat Panda został uznany przez ADAC za najbardziej niezawodny model na rynku w klasie samochodów małych, wyprzedzając VW Foxa (w klasyfikacji samochodów, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane w roku 2009).

Dodatkowo,  jak wynika z raportu na temat jakości samochodów używanych niezależnego niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego GTÜ, wśród samochodów segmentu A i B - w zestawieniu dotyczącym pojazdów w wieku 1 - 3 lata - Fiat 500 zajmuje bezapelacyjnie pierwsze miejsce, wyprzedzając Toyotę Yaris i Mazdę 2.

Metodologia:

Ranking niezawodności ADAC to jedno z najważniejszych opracowań na rynku niemieckim dotyczących niezawodności pojazdów zarejestrowanych i użytkowanych na terenie Niemiec. Powstaje on na podstawie zgłoszeń do serwisu ADAC od właścicieli aut, które uległy awarii w trasie (uwzględniono około 500 000 z ponad 4,25 mln przypadków z 2010 roku).

Raport obejmuje samochody w wieku od jednego do sześciu lat, produkowane w niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, których liczba rejestracji wynosi przynajmniej 10 tysięcy egzemplarzy rocznie.

Statystyka awaryjności ADAC, w odróżnieniu od rankingów usterkowości Dekra, GTÜ czy TÜV, powstaje w oparciu o awarie uniemożliwiające jazdę.