Wynika z nich m.in., jakie samochody, stacje benzynowe, firmy ubezpieczeniowe cieszą się największym prestiżem w poszczególnych państwach. Nietrudno zgadnąć, że w przypadku stacji paliw i ubezpieczycieli panuje swoisty patriotyzm, czyli każdy wybiera firmy krajowe. Jeśli jednak chodzi o auta, to można ustalić pewien ranking. Najlepszym wizerunkiem cieszył się Mercedes. Jeździć nim chcieliby Niemcy, Polacy, Portugalczycy, Rosjanie i Hiszpanie. Na drugim miejscu uplasowało się Volvo, uznawane za najbardziej pożądany samochód w Szwecji, Norwegii i Finlandii. Trzecie miejsce przypadło ex aequo Volkswagenowi, Oplowi i Skodzie.
Ranking prestiżu
European Trusted Brands 2002 to zestaw różnych wyrobów najchętniej używanych w poszczególnych krajach Europy. Badania przeprowadzono w 18 krajach na zelcenie "Reader's Digest".
Auto Świat
Ranking prestiżu