We wrześniu sprzedano 22 tys. 766 nowych samochodów osobowych, o 9,1 proc. więcej niż przed miesiącem i o 19,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na pozycji lidera umocniła się Toyota, która sprzedała od początku roku 27 tys. 112 aut (wzrost o 23,6 proc.). Udział japońskiej marki w rynku wynosi 12,5 proc. (podobnie jak przed rokiem).

Tytuł wicelidera zachowała Skoda, sprzedając 23 tys. 843 samochody, o 14,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki wskaźnik wzrostu nie pozwolił utrzymać udziału w rynku na poziomie sprzed roku - nastąpił spadek z 11,9 do 11,0 proc.

Trzecie miejsce zajmuje Fiat. Tegoroczna sprzedaż włoskiego producenta wyniosła 21 tys. 93 sztuki, co oznacza 15,4 proc. wzrostu w ciągu roku. To jednak zbyt mało, by Fiat zachował swój udział w rynku na ubiegłorocznym poziomie - spadek wyniósł 0,7 proc. - do 9,7 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - (19 tys. 470 sprzedanych w tym roku aut, wzrost o 9,1 proc.), Ford (16 tys. 50, wzrost 20,8 proc.), Peugeot - 14 tys. 816 (wzrost o 35,6 proc.), Volkswagen (14 tys. 328, wzrost o 44,3 proc.), Renault - (11 tys. 875, czyli o 0,3 proc. więcej), Citroen - 10 tys. 206 aut, tj. wzrost o 16,8 proc. oraz Honda (9 tys. 781, wzrost o 39,8 proc).

Wśród firm zajmujących lokaty w drugiej dziesiątce znalazła się m.in. Kia (11. lokata) - 6 tys. 147 sprzedanych aut, wzrost o 111,2 proc. i Hyundai (16. lokata, awans o trzy pozycje w stosunku do sierpnia i 2 tys. 860 aut, wzrost o 57,6 proc.).

Niemal dwukrotnie większą sprzedaż niż przed rokiem wykazuje japońska firma Suzuki (14. lokata, 5 tys. 213 aut, wzrost o 95,5 proc.). Rekordowy w skali rynku wzrost osiągnął amerykański Dodge (28. lokata, 457 aut, wzrost 202,7 proc.).

Od początku tego roku do końca września w Polsce sprzedano 36 tys. 936 aut dostawczych, o 34,2 proc. więcej niż rok wcześniej - informuje Samar.

We wrześniu sprzedano ich rekordowo dużo, najwięcej od początku roku, czyli 4 tys. 736 sztuk. To o 11,5 proc. więcej niż w sierpniu i o 42,7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.

Liderem rynku aut dostawczych pozostaje Fiat, ze sprzedażą w ciągu trzech kwartałów br. 7 tys. 303 samochody, o 26 proc. większą niż przed rokiem.

Drugą pozycję zajmuje Renault, który sprzedał od początku roku 4 tys. 805 samochodów dostawczych, o 31,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r.

Trzeci w tym gronie jest Volkswagen. W ciągu trzech kwartałów sprzedaż niemieckich pojazdów wyniosła 4 tys. 787 sztuk i była o 41,7 proc. większa niż przed rokiem.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Peugeot - 3 tys. 127 sprzedanych aut (wzrost o 54,6 proc.), Ford - 3 tys. 93 (wzrost 18,5 proc.), Citroen - 2 tys. 984 (wzrost 81,8 proc.), Mercedes (2 tys. 450, wzrost 39,5 proc.), Nissan - 1 tys. 872 (wzrost 92,2 proc.), Opel - 1 tys. 493 (spadek 12,1 proc.), Toyota - 1 tys. 406 pojazdów (wzrost 493,3 proc.).