Red Bull Racingprezdstawił nowy bolid, którym w sezonie 2007 będą ścigać się na torach Formuły 1 David Coulthard i Mark Webber.

Nowy bolid Red Bulla RB3 to dzieło Adriana Neweya, projektanta uchodzącego w F1 za geniusza. W 1997 roku Newey przeszedł z Williamsa do McLarena, gdzie zaproponowano mu roczną pensję 3 mln USD - od stycznia 2006 szefuje Red Bull Technology z wynagrodzeniem 10 mln dolarów.

Już na pierwszy rzut oka nowy bolid wygląda niezwykle okazale. Oznaczony symbolem RB3, ostał stworzony przez zespół konstruktorów pod kierownictwem Adriana Neweya. Już po pierwszym pokazie dziennikarze uznali ten bolid na najładniejszy pojazd, ktory bedzie jeździł w sezonie 2007. Brytyjski konstruktor dołączył do tego zespołu na początku minionego roku i całą swoją energię poświęcił na jak najlepsze przygotowanie do nowego sezonu. Jak nie trudno zauważyć, to poprzednie typy RB1 i RB2 nie różniły się tak znacznie od siebie jak najnowszy z nich. Wszelkie zmiany są już widoczne na pierwszy rzut oka. Nowy pojazd bardzo przypomina ostatnie McLareny Neweya. Posiada wąski nos, trójpłatowe przednie skrzydło, agresywną obudowę chłodnic, tył utrzymany w podobnym stylu. - Niewątpliwie niektóre aspekty RB3 są McLarenopodobne i do pewnego stopnia stanowią rozwinięcie mojej pracy w Woking - przyznał Newey. - W innych sferach kontynuowaliśmy tradycje Red Bulla, a niektóre pomysły są zupełnie nowe.

David Coulthard i Mark Webber liczą na sukcesy. Robert Doornbos został rezerwowym kierowcą Red Bull Racing. Michael Ammermüller połączy rolę testera ze startami w GP2 Series - będzie tam reprezentował zespół ART. Po podwojeniu budżetu, Dietrich Mateschitz oczekuje w tym roku co najmniej piątej lokaty w mistrzostwach producentów, wizyt na podium i być może nawet zwycięstwa.