Japońska firma Mazda podała statystyki sprzedaży swoich samochodów na rynkach europejskich. W zeszłym roku fiskalnym, który dla Mazdy skończył się z końcem marca, udało się japońskiej firmie sprzedać w Europie 301 200 samochodów, czyli o 6,7 % więcej niż rok wcześniej. Mazda tym samym sprzedała w Europie najwięcej aut w ostatnich 15 latach. Tylko w marcu firmie udało się sprzedać 37 750 samochodów, czyli o 6,1 % więcej niż w marcu 2006.

Dobre wyniki Mazda odnotowała na wszystkich 14 rynkach, na których auta tej marki są dostępne. Największym rynkiem zbytu są dla Mazdy Niemcy, gdzie spółka sprzedała 73 540 pojazdów. Oznacza to, że w Niemczech nabywców znalazła ¼ wszystkich samochodów sprzedanych w Europie. Niestety wzrost sprzedaży nie był już tak widoczny, w stosunku do poprzedniego roku w Niemczech sprzedano zaledwie o 1,3 % samochodów więcej. Drugim największym rynkiem zbytu jest Wielka Brytania (50 500 samochodów), dalej Rosja (35 tys.), a na czwartym miejscu plasuje się Hiszpania, gdzie sprzedano 18 700 samochodów marki Mazda.

Ponieważ zasadnicze nowości dopiero pojawią się w ofercie, można oczekiwać, że hossa Mazdy będzie trwać. Dalszy wzrost sprzedaży prawdopodobnie nastąpi wraz z pojawieniem się w salonach sprzedaży nowej generacji modelu Mazda 2. W zeszłych latach sprzedaż rosła po zaprezentowaniu nowych modeli klasy średniej (Mazda 6 czeka na następcę) i niższej średniej (następca Mazdy 3 jest dopiero w fazie projektu).