Dacia zanotowała wzrost sprzedaży samochodów w 2009 roku o 19,7 proc. dzięki wzmocnieniu wizerunku marki i ofensywie nowych modeli.

Grudzień 2009 roku był jednym z najlepszych miesięcy pod względem sprzedaży samochodów osobowych Renault.

Wynik 1 649 sprzedanych aut osobowych Renault w grudniu ubiegłego roku był lepszy od listopadowego rezultatu o prawie 7 proc.

Świetny rezultat zanotowały najnowsze modele: Megane Grandtour, który znalazł w grudniu 333 nabywców (o 132 więcej niż w poprzednim miesiącu) oraz Scenic i Grand Scenic, których łączna sprzedaż wzrosła w porównaniu do listopada o prawie 93 proc. (297 aut sprzedanych w grudniu i 154 w listopadzie).

Grudniowa sprzedaż osobowych modeli Dacia (198 sprzedanych samochodów) utrzymała się na poziomie z listopada 2009 roku.

Rok 2009 – sukces nowości w gamie Renault

W 2009 roku koncern Renault kontynuował całkowite odnowienie swoich produktów, dzięki czemu dysponuje obecnie jedną z najmłodszych gam produktowych.

Nowy Megane Coupe wprowadzony do sprzedaży w styczniu oraz Renault Megane Grandtour, które pojawiło się na polskim rynku w czerwcu, uzupełniły gamę Nowego Megane i przyczyniły się do ponad dwukrotnego zwiększenia zainteresowania nabywców tym modelem.

Łączna sprzedaż samochodów z nowej gamy Megane (Nowy Megane hatchback, Coupe i Grandtour) w 2009 roku wyniosła 5 151 aut, co w porównaniu do sprzedaży ich poprzedników z gamy 2008(2 270 aut sprzedanych w 2008 roku) stanowi wzrost o 127 %.

Nowe Clio i Clio Grandtour w odnowionej w maju gamie, z wynikiem łącznej sprzedaży5 601 samochodów, zostały w 2009 roku liderem sprzedaży wśród wszystkich modeli Renault.

Tylko półroczna sprzedaż Nowego Scenica i Grand Scenica (951 aut od chwili wprowadzenia tych modeli na polski rynek w czerwcu 2009 roku) przyniosła wynik lepszy niż całoroczna sprzedaż ich poprzedników w 2008 roku (877 aut).

Dacia w 2009 roku jeszcze bardziej popularna

Sprzedaż samochodów Dacia wyniosła w 2009 roku 2 769 aut i wzrosła w stosunku do sprzedaży ubiegłego roku aż o 19,7 %. Połowa sprzedaży osobowych samochodów Dacii w ubiegłym roku przypadła na model Sandero (1 234 auta).

Do sukcesu samochodów Dacia na polskim rynku w 2009 roku przyczyniła się także gama wprowadzonych w lutym wersji dostawczych Logan Van i Logan Pick-up.

Promocja Renault eco² – Zostań Ecoistą

Wiosną 2009 roku sieć handlowa Renault w Polsce proponowała klientom specjalne dopłaty do ekologicznych wersji wybranych modeli samochodów, noszących znak Renault eco². Promocja pozwalała klientom poznać najbardziej przyjazne środowisku pojazdy w gamie Renault i świadomie wybierać auta bardziej ekonomiczne w użytkowaniu, zużywające mniej paliwa, i zmniejszające negatywne oddziaływanie na środowisko, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu i dynamiki jazdy.

W ubiegłym roku Renault sprzedało w Polsce prawie 11 400 samochodów osobowych oznaczonych znakiem Renault eco² i Dacia eco², co stanowi prawie połowę sprzedaży wszystkich samochodów osobowych Renault i Dacia w 2009 roku.

Rok 2010 – kontynuacja ofensywy nowych modeli

W 2010 roku koncern Renault będzie kontynuował ofensywę nowych modeli. Już w styczniu na polskim rynku pojawi się nowy model – Fluence oraz sportowa wersja Megane – model RS. Gamę Megane uzupełni kabriolet, a modele Twingo i Clio dostępne będą w atrakcyjnych seriach limitowanych Gordini.

Oferta Dacii rozszerzy się o model Duster z napędem na 4 koła.

W gamie samochodów dostawczych pojawi się Nowy Master oraz odnowiona gama modelowa Renault Trafic.