in. SUV-y, luksusowe oraz typowo niszowe auta sportowe. Według Ghosna po 2009 roku francuska firma ma sprzedawać ponad milion samochodów rocznie. Czy debiutująca na salonie genewskim Altica również wejdzie do produkcji? Wiele zależeć będzie od reakcji publiczności. Ewentualnej pozytywnej decyzji sprzyjać będzie ogłoszony przez Ghosna pomysł wskrzeszenia sportowej marki Alpine. Koncept ma bowiem cechy, którymi niegdyś szczyciły się modele sprzedawane pod tą nazwą: bardzo oryginalną stylistykę i dynamiczny charakter.Auto wyposażone zostało w turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną 2.0 dCi z wtryskiem Common Rail, o mocy 177 KM i maksymalnej wartości momentu obrotowego 380 Nm. Silnik ma filtr cząstek stałych, jest ekologiczny (emisja CO2 140 g/km) i ekonomiczny (średnie zużycie oleju napędowego 5,3 l/100 km). Napęd na przód przenoszony jest za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej skrzyni biegów. Przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 s gwarantuje sportowe doznania podczas jazdy.Emocje wzbudza już sam wygląd samochodu. Niskie nadwozie w stylu rodzinnego kombi ma bardzo dynamiczny charakter. Uwagę zwracają długa maska z nietypowym kształtem reflektorów (opracowane przez Valeo, czterofunkcyjne, wykonane w technologii LED), panoramiczna szyba i szklany dach. Boczne drzwi otwierają się do góry, zapewniając swobodny dostęp do wnętrza. Na dachu zainstalowano mechaniczny system o nazwie Synthetic Jet, który poprzez 2-milimetrową szczelinę na przemian zasysa i wyrzuca strumienie powietrza, wpływając w ten sposób aktywnie na tzw. cień aerodynamiczny pojazdu. W zależności od prędkości auta system poprawia współczynnik oporu powietrza o 15 proc.W przestronnym wnętrzu umieszono 4 fotele w układzie 2+2. Ustawienie siedzeń jest stałe, reguluje się natomiast pozycję kierownicy i pedałów, dzięki czemu kierowca nie ma problemów ze znalezieniem właściwego miejsca. Tylne fotele można składać. W efekcie do dyspozycji powstaje przestrzeń ładunkowa o poj. 1300 l. Na funkcjonalność auta wpływa wyposażenie go w praktyczne schowki w desce rozdzielczej, w podłokietnikach, na konsoli środkowej i pod podłogą bagażnika.Kokpit ma zestaw wskaźników pracujący w trybie Confort (na środku zegara wyświetlana jest prędkośćrzeczywista, na obwodzie prędkość dozwolona) oraz Sport (prędkość rzeczywista pośrodku, a na obwodzie cyfrowy obrotomierz i wskaźnik ciśnienia turbo). Na rynku Altica może pojawić się najwcześniej w 2009 roku.
Renault Altica - Niecodzienne kombi
W ciągu najbliższych 3 lat Renault zmodernizuje lub wprowadzi na rynek 26 nowych modeli - ogłosił prezes koncernu Carlos Ghosn w przedstawionym 10 lutego planie rozwojowym. Pośród nich znajdą się nie tylko nowe generacje obecnie produkowanych aut, lecz także pojazdy zaliczane do segmentów, w których Renault dotychczas było nieobecne, m.