Logo
WiadomościAktualnościRenault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Materiał powstał we współpracy z marką

Czym jeździć na co dzień nie tylko w mieście, ale także w trasie jednocześnie nie zapominając o trosce o środowisko? Oto dobre rozwiązanie – hybryda, którą możemy ładować nie tylko z gniazdka, ale także w trakcie jazdy. Na dodatek to hybryda, którą można podróżować w trybie wyłącznie elektrycznym i to nie tylko przez kilka kilometrów, ale znacznie dłużej.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Zobacz galerię (17)
Tomasz Okurowski / Auto Świat
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Oto Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, czyli miejski SUV z napędem hybrydowym, który przyda się do codziennych jazd w trybie zeroemisyjnym. A te codzienne jazdy mogą być naprawdę długie. Renault obiecuje bowiem, że możemy przejechać nawet do 65 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. A to naprawdę sporo biorąc pod uwagę codzienne dojazdy do pracy, szkoły, na zakupy czy też do kina, czy do restauracji.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech Plug-in HybridTomasz Okurowski / Auto Świat

Oczywiście 65 km jazdy na prądzie to nie wszystko. Pod maską znajdziemy bowiem silnik benzynowy 1,6 l co oznacza, że nawet w długiej trasie nie musimy się martwić o zasięg i konieczność częstych postojów. Niemniej Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid to hybryda ładowana z gniazdka, więc czy to w pracy, czy w domu, czy też podczas przerwy w podróży bez trudu doładujemy akumulator, by podróżować w trybie elektrycznym jak najdłużej. Akumulator doładujemy także w trakcie jazdy. Elektronika zadba o to, by odzyskiwać energię tak efektywnie jak to możliwe. Oto prawdziwe 2 w 1: rozwiązanie Plug-in, czyli możliwości doładowania jak i samoładowania. Renault przekonuje, że to owoc doświadczeń ze sportów motorowych, a ściślej samego F1.

Jak to działa? Wszystko odbywa się automatycznie, więc kierowca nie musi się martwić o samodzielną zmianę źródła napędu. Może jednak sam zdecydować o tym, czy chce poruszać się tylko w trybie elektrycznym. Wystarczy skorzystać z łatwo dostępnego systemu Multi-Sense i wybrać opcję Pure lub nacisnąć przycisk EV tuż pod ekranem.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech Plug-in HybridTomasz Okurowski / Auto Świat

Co ważne, jazda w trybie bezemisyjnym to czysta przyjemność. Captur świetnie reaguje nawet na delikatne muśnięcie pedału gazu (w końcu to aż 160 KM mocy!) i z zadziwiającą łatwością rozpędza się do dopuszczalnych w mieście prędkości. W praktyce zatem z dziecinną łatwością włączymy się do ruchu. Równie łatwo wyprzedzimy inny samochód czy zmienimy pas ruchu. W trasie zaś rozpędzimy się w trybie zeroemisyjnym nawet do 135 km/h. A wszystko to oczywiście w asyście udanych układów wspomagających kierowcę podczas każdej podróży.

Na co dzień nieoceniony jest praktyczny układ kontroli odległości. Trudno przecenić wspomaganie przy ruszaniu pod górę, utrzymywanie w pasie ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Nie sposób zapomnieć o eCall, czyli automatycznym wzywaniu pomocy. Innymi słowy – to nadzwyczaj bezpieczna hybryda. To również hybryda bez wyrzeczeń. Nic bowiem nie tracimy na funkcjonalności.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech Plug-in HybridTomasz Okurowski / Auto Świat

Funkcjonalność? Captur E-Tech Plug-in Hybrid to nadzwyczaj praktyczny i nowoczesny samochód. I do tego przestronny. Miejsca nie brakuje bowiem z przodu jak i na tylnej kanapie. Samą kanapę możemy zaś przesuwać, by dodatkowo powiększyć bagażnik. A skoro wspominamy o możliwościach przewozowych – warto zerknąć do bardzo pojemnej szuflady przed pasażerem z przodu. Można tam całkiem sporo schować. I to więcej niż tylko telefon.

Trudno także nie docenić praktycznych dodatków. Z przodu 2 gniazda USB. Kolejne z tyłu, by łatwo doładować to z czym zwykle nie rozstajemy się prawie wcale – smartfon. Na tym jednak nie koniec.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid to także świetne multimedia, czyli przede wszystkim Easy Link, którego największy ekran mierzy nawet 9,3”. Tyle wystarczy, by wygodnie sterować poszczególnymi funkcjami auta, korzystać z odtwarzacza muzyki czy odbiornika radiowego. Na dużym ekranie świetnie prezentują się także aplikacje z telefonu, czyli Android Auto czy Apple CarPlay. Oczywiście bez trudu wyeksponujemy te, które nam najbardziej odpowiadają.

Nie tylko wyświetlane aplikacje można dopasować. Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid można stworzyć wedle swoich upodobań. Wystarczy zajrzeć do konfiguratora, by przekonać się jak łatwo zadbać o unikalny wygląd. Mamy mnóstwo kombinacji dwukolorowych lakierów – jest ich aż kilkadziesiąt. Do tego wybór kolorów wykończenia elementów wnętrza (obramowania konsoli, wylotów nawiewów czy podłokietników) jak i na zewnątrz (listwy na drzwiach czy na zderzaku). Doprawdy trudno wymagać więcej. Nie tylko pod względem wyglądu, ale także wyposażenia i czystej przyjemności z jazdy. I to jazdy w trybie zeroemisyjnym.

Materiał powstał we współpracy z marką
Powiązane tematy: