W ofercie oddziału pojawi się 25 modeli Renault i Dacia, co przyczyni się do realizowania założeń Kontraktu Renault 2009.

Pierwszego stycznia 2008 roku Renault otwiera oddział Renault Nordic, który będzie zajmował się sprzedażą samochodów, części zamiennych i usług koncernu w krajach skandynawskich (Szwecja, Norwegia, Finlandia i Dania). W Renault Nordic zatrudnionych zostanie 165 osób, w tym 100 osób w siedzibie głównej w Sztokholmie. Nowy oddział Renault Nordic będzie kierować wspólnymi dla czterech oddziałów koncernu kwestiami związanymi z pomocą techniczną i wspierać placówki zajmujące się świadczeniem usług klientom. W tej działalności będzie się opierał na już istniejącej sieci salonów koncesyjnych. Sieć salonów, znanych z profesjonalnego poziomu usług, pokrywa gęsto wszystkie cztery kraje Skandynawii, klienci będą mogli zatem nadal odwiedzać znane im już punkty sprzedaży.

W ramach Kontraktu Renault 2009 koncern zamierza wprowadzić do sprzedaży na skandynawskich rynkach 25 nowych modeli Renault i Dacia. Sprzedaż trzynastu z nich rozpocznie się już w 2008 roku. Ta wyjątkowa gama samochodów, przystosowanych do typowych dla regionu zimowych warunków, zostanie poszerzona o nowy, ekologiczny model Mégane E85.

Nowy rynek, nowy model

- Cele określone w Kontrakcie Renault 2009, ogłoszonym w lutym 2006 roku, wymagają dokonania zmian w naszej polityce sprzedaży na niektórych kluczowych rynkach pod kątem poprawy jakości usług świadczonych klientom i wzrostu wyników sprzedaży naszych samochodów - oświadczył Alain Margaritopol, dyrektor działu ds. importerów europejskich Renault. Zamierzamy zwiększyć zakres wsparcia dla sieci, aby koncesjonerzy mogli prowadzić bardziej agresywną politykę marketingową.

Trzy cele zawarte w Kontrakcie Renault dotyczące jakości, rentowności i wzrostu sprzedaży do roku 2009, zakładają wzrost sprzedaży o 800 tys. samochodów w stosunku do roku 2005. W osiągnięciu tego celu ważną rolę odgrywa region Europa. Koncern określił już, na których rynkach potencjał marki Renault jest niedostatecznie wykorzystany. Kraje skandynawskie należą do najważniejszych rynków – powiedział Alain Margaritopol –Celem Renault jest zwiększenie naszego udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych w krajach skandynawskich z czterech w 2006 roku do siedmiu procent w 2013 roku.

W najbliższych latach zamierzamy zdecydowanie zwiększyć sprzedaż w tym regionie.

Informacje dodatkowe:

Renault SAS:

Kontrakt Renault 2009 jest programem polepszenia wyników koncernu, dzięki któremu Renault ma stać się największym europejskim producentem samochodowym.

Plan opiera się na trzech głównych celach:Jakość: zakwalifikowanie nowej Laguny, wprowadzanej do sprzedaży w 2007 roku do czołówki trzech najlepszych modeli w tym segmencie pod wzglądem jakości produktu i usług;Rentowność: osiągnięcie w 2009 r. marży operacyjnej w wysokości 6 procent;Wzrost sprzedaży: zwiększenie sprzedaży o 800 tysięcy samochodów w latach 2005-2009.Zysk netto Renault SAS w 2006 r. wyniósł 2,9 miliardów euro.

Partnerstwo Renault - Volvo: 25 lat współpracy

Volvo Cars od 1 stycznia 1982 roku zajmuje się dystrybucją samochodów osobowych i dostawczych Renault, części zamiennych Renault oraz usług posprzedażnych Renault w krajach skandynawskich. Działalność tą prowadzi w oparciu o sieć działających pod dwiema nazwami salonów Volvo-Renault.

Ta owocna współpraca doprowadziła do wzrostu sprzedaży Renault, która z 6500 samochodów w 1982 roku wzrosła w 2005 roku do ponad 35 tysięcy sztuk. Łącznie w czterech państwach skandynawskich sprzedano w tym okresie 500 tysięcy nowych samochodów Renault.

Ostatnia umowa o imporcie z 2003 r. została zawarta przez Renault i Volvo na pięć lat. 18 sierpnia 2006 r. Renault zapowiedział, że po upływie okresu jej ważności (31 grudnia 2007 r.) umowa ta nie zostanie przedłużona.

Renault i środowisko naturalne Eco2

Wprowadzając znak Renault eco2, koncern Renault rozpoczyna nowy etap w swojej działalności. Ogłasza w ten sposób, jak ważne jest dla niego poszerzanie oferty samochodów ekologicznych i tanich. Ekologicznych ze względu na poprawę wyników związanych z ochroną środowiska na wszystkich etapach życia samochodu.

Ekologicznych również ze względu na fakt, że postęp w tym zakresie jest rzeczywiście widoczny, jeśli dokonuje się na skalę masową, a samochody ze znakiem Renault eco2 są tanie i tym samym łatwo dostępne dla wielu klientów. Tanich, jeśli chodzi o oszczędne zużycie paliwa, nowoczesne technologie w cenach dostępnych dla klienta i korzyści podatkowe.

Wprowadzenie znaku Renault eco2 ma pomóc w realizacji jednego z celów Kontraktu Renault 2009, polegającego na uplasowaniu się wśród trzech najlepszych producentów na świecie pod względem emisji CO2 i sprzedaży do roku 2008 1 miliona samochodów emitujących poniżej 140 g CO2/km, z czego jedna trzecia modeli ma emitować mniej niż 120 g CO2/km.

Samochód ze znakiem Renault eco2 spełnia zatem trzy kryteria dotyczące ochrony środowiska i ważne dla całej planety:-jest produkowany w fabryce posiadającej certyfikat ISO 14001;- emituje poniżej 140 g dwutlenku węgla na 1 km lub może być napędzany biopaliwami;- jest zaprojektowany tak, aby 95% jego masy nadawało się do wtórnego wykorzystania oraz aby co najmniej 5% zastosowanych w nim tworzyw sztucznych pochodziło z odzysku.

Biopaliwa

- wprowadzając do sprzedaży w Brazylii w latach 2004/2005 modele Clio i Mégane z silnikami typu flex fuel, Renault stał się pionierem w dziedzinie rozwoju biopaliw; w lutym 2006 r., wraz z ogłoszeniem Kontraktu Renault 2009, koncern przedstawił również ambitny plan działania dotyczący samochodów zasilanych biopaliwami;- Renault jest jednym z nielicznych producentów oferujących dwie wersje samochodów jeżdżących na biopaliwa (Mégane 1.6 16v na bioetanol E85 i silniki diesla zasilane biodieslem B30).

Latem 2007 r. w Szwecji wejdą do sprzedaży Mégane Berline i Estate z silnikiem na bioetanol E85.