Motorem wzrostu Renault na rynku polskim były samochody dostawcze. Renault sprzedaje miesięcznie ponad 500 takich samochodów jak Kangoo Express, Master i Trafic. Dzięki nim Renault utrzymuje wysoką pozycję na rynku aut dostawczych w ostatnich latach.

Klienci doceniają ofertę Renault, która zawiera pełną gamę samochodów osobowych oraz dostawczych (Clio Societe, Kangoo Express, Trafic i Master, Logan MCV wersja użytkowa), niezwykle konkurencyjnych pod względem parametrów silników, zużycia paliwa oraz bezpieczeństwa. Samochody dysponują szeroką gamą silników dCi, cieszących się największą popularnością wśród klientów flotowych ze względu na doskonały stosunek zużycia paliwa do osiągów, a także pełnym zestawem wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo.

Renault posiada ofertę przeznaczoną specjalnie dla klientów instytucjonalnych, obejmującą chociażby Centra Obsługi Firm oraz szeroki wachlarz możliwości finansowania zakupu: kredyt, leasing i najem długoterminowy. Renault dba także o szeroki zakres usług zapewniających optymalną obsługę parku flotowego oraz stałą dostępność pojazdów: umowy serwisowe, ubezpieczenie, assistance, karty paliwowe i samochody zastępcze.

Do największych kontraktów flotowych można zaliczyć ponad 400 samochodów dla firmy Ruch.

Wzrost znaczenia Dacii na rynku polskim

Coraz większą popularność zdobywa model Logan MCV wprowadzony na rynek w marcu 2007 roku. Dzięki temu modelowi cechującemu się najlepszym stosunkiem ceny do wielkości i funkcjonalności oraz niskimi kosztami eksploatacji, nastąpił wzrost sprzedaży marki Dacia o 45 proc. (w tym o sto proc. w IV kwartale w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku) w oparciu o zaledwie 2 modele i pomimo problemów z dostępnością pojazdów przez 6 miesięcy.

Nowa Laguna

Najważniejszym wydarzeniem w koncernie Renault w 2007 roku było wprowadzenie na rynek Nowej Laguny. Nowa Laguna charakteryzuje się elegancką i dynamiczną linią, a także wzorcowym zachowaniem na drodze. Została zaprojektowana jako solidny i niezawodny samochód, który zapewnia jednocześnie autentyczną przyjemność prowadzenia samochodu.

Nowa Laguna to samochód zbudowany już wg bardzo wysokich standardów jakości co pozwoliło zaproponować klientom 3-letnią gwarancję. Dużą uwagę poświęcono też obniżeniu kosztów jego użytkowania (przeglądy, zużycie paliwa), dzięki czemu jest to jeden z najtańszych w eksploatacji samochodów w tym segmencie.

Nowa Laguna tradycyjnie już uzyskała notę 5 gwiazdek Euro NCAP.

Poprawa jakości

- Rok 2007 upłynął w koncernie Renault pod znakiem zdecydowanej poprawy jakości. W tym roku skoncentrowaliśmy się na generalnej poprawie jakości i to zarówno tej fabrycznej, jak i świadczonych usług – mówi Arnaud Barral, Prezes Renault Polska. Wyniki tego już są widoczne. Na koniec 2007 roku uzyskaliśmy pożądaną, bardzo wysoką jakość samochodów i znacznie lepszy wskaźnik jakości serwisu. Dowodem na to są miejsca na podium w ankietach sprawdzających jakość obsługi klienta, kompetencje pracowników, sposób prezentacji aut, gotowość do negocjacji cenowych, a także kwestie organizacyjne oraz związane z odbywaniem jazd testowych. W porównaniu z rokiem ubiegłym poziom zadowolenia klientów Renault wzrósł o 3,2 punktu - obecnie aż 80% klientów jest całkowicie zadowolonych z obsługi. W rankingu Automobile Magazine samochody Renault trzykrotnie znalazły się pośród najlepszych modeli pod względem jakości, wyprzedzając inne marki znane z wysokiego poziomu jakości. Modele Renault zdobywają też coraz lepsze noty w testach jakościowych ADAC począwszy od 2003 roku.

Samochody Renault coraz bardziej ekologiczne

W roku 2007 koncern Renault wprowadził znak eco2, informujący klientów o podjętym przez Grupę zobowiązaniu oferowania ekologicznych i ekonomicznych samochodów odzwierciedlających wkład marki w ochronę środowiska.

Symbol jest przejawem ambitnej polityki Renault zmierzającej do ograniczenia szkodliwego oddziaływania na środowisko na wszystkich etapach cyklu życia samochodów (produkcji, eksploatacji i wycofania z eksploatacji).

Nowa Laguna również potwierdziła swoją doskonałość w zakresie samochodu przyjaznego dla środowiska – wersja z silnikiem 110 KM dCi osiągnęła rekordowo niski poziom emisji CO2 jak na samochód tego segmentu i takich rozmiarów. Nowa Laguna z silnikiem 110 KM dCi emituje 130 g CO2/km przy spalniu paliwa równym 4,9 litra na 100 km w cyklu mieszanym.

Bezpieczeństwo wśród wartości Renault

Renault, jako producent jednych z najbezpieczniejszych samochodów na rynku (9 modeli z najwyższą oceną 5 gwiazdek w testach Euro NCAP), zaangażowany jest również w działania edukacyjne zwiększające bezpieczeństwo drogowe. Jednym z takich działań jest międzynarodowy program edukacyjny „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, który obejmuje w Polsce ponad 600 tys. dzieci. Program „Bezpieczeństwo dla Wszystkich” otrzymał nagrodę w konkursie Inicjatyw Bezpieczne Drogi.

Kolejną incjatywą jest pierwsza na świecie markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault. Szkoła Jazdy Renault ma na celu stałe zwiększanie bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez kształtowanie prawidłowych nawyków oraz propagowanie odpowiedzialnych zachowań na drodze.

Renault Polska wśród Dwudziestu Wizjonerów Rynku Motoryzacyjnego

Podczas 6. Salonu Pojazdów Flotowych i Międzynarodowego Kongresu Motoryzacyjnego Fleet & Business Day, zostały wręczone Hybrydy Flotowe 2007 – nagrody dlaWizjonerów Rynku Motoryzacyjnego.

Miesięcznik Flota przyznał statuetki osobom, które o bezpieczeństwie i ekologii w motoryzacji myślą w sposób odpowiedzialny, odważny i perspektywiczny. To nagrody dla tych, dla których bezpieczeństwo i ekologia to wyzwania globalne – powiedział Tomasz Siwiński, redaktor naczelny miesięcznika Flota - Dla tych, którzy z uporem i z konsekwencją urzeczywistniają idee, realizującinnowacyjne strategie, wprowadzając programy na rzecz bezpieczeństwa i promocji rozwiązań ekologicznych.

Arnaud Barral, Prezes Renault Polska, otrzymał nagrodę za pierwsze w Polsce programy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- Stawka jaką jest bezpieczeństwo, wykracza znacznie poza charakter handlowy – zwłaszcza w Polsce, gdzie statystyki wypadków oraz ich skutków są przerażające. W tym kontekście nasze działania mają znaczenie społeczne. To wielkie wyzwanie dla wszystkich. A Renault chce być marką, która działa dla dobra środowiska, w którym funkcjonuje – twierdzi Arnaud Barral.

Inne wydarzenia

ING Renault F1 Roadshow. Do tegorocznych sukcesów Renault można też zaliczyć widowiskową imprezę, która odbyła się w czerwcu w Warszawie. ING Renault F1 Roadshow przyciagnęło 80 000 fanów Formuły 1, którzy mogli oglądać bolid F1 mknący ulicami miasta. Projekt ING Renault F1 Roadshow otrzymał nagrodę Złotego Spinacza w kategorii event.

Ekipa Adama Małysza poruszać się będzie modelem Espace. Renault Polska przekazało do dyspozycji polskiej kadrze skoczków narciarskich i narciarzy alpejskich flotę samochodów Renault.

- Nasi zawodnicy otrzymują do dyspozycji solidne samochody o najwyższych standardach bezpieczeństwa – powiedział Prezes PZN, Apoloniusz Tajner. Polski Związek Narciarski podpisał dwuletnią umowę z ALD Automotive na wynajem długoterminowy ośmiu samochodów oraz ich zarządzanie z kompleksową obsługą techniczną i roczną umowę najmu z Renault Polska z możliwością jej przedłużenia. Skoczkowie narciarscy i narciarze alpejscy otrzymali do swojej dyspozycji 9 samochodów: Renault Espace Tech Line 2.0, trzy modele Renault Megane Grandtour (z serii limitowanej Business Line), Grand Scenic Expression 2.0, Laguna Experience 2.0 oraz trzy modele Renault Trafic z dodatkowym systemem ogrzewania.

Janusz Józefowicz został ambasadorem Nowej Laguny. Dyrektor artystyczny, reżyser, aktor, choreograf Teatru Studio Buffo Janusz Józefowicz został ambasadorem Nowej Laguny. Nowa Laguna Grandtour, którą otrzymał do dyspozycji Janusz Józefowicz to czarne turbo 2.0, z benzynowym silnikiem 170-konnym w wersji Privilege.

- Przesiadłem się do Renault Laguna z auta amerykańskiego z silnikiem o dużej pojemności. Jestem przyzwyczajony do dosyć dynamicznej jazdy. Muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony zachowaniem się auta w warunkach miejskich. Jest komfortowei dynamicznie - powiedział Janusz Józefowicz.

Plany na rok 2008

- Rok 2008 i następne będą należeć do Renault (w tym Dacii). Nasz wysiłek związany z podniesieniem jakości produkcji i serwisu zacznie przynosić oczekiwane rezultaty – mówi Prezes Arnaud Barral –Na rok 2008 przewidujemy wzrost sprzedaży. Na rynku będzie jużNowa Laguna, wprowadzimy także kilka innych nowych modeli i wersji nadwoziowych. W styczniu pojawiło się nowe Twingo, w marcu na rynek wejdą Clio Grandtouri Modus Grand. W kwietniu nowe Kangoo i Kangoo Express, w połowie rokuKoleos, jesienią Dacia Sandero, nowy Megane, Laguna coupe, krótkie Kangoo oraz odnowiona Thalia. To pozwala z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość.