Alians Renault-Nissan na początku tego roku podpisał kilka porozumień z przedstawicielami kilku krajów w sprawie propagowania pojazdów z napędem elektrycznym. W 2011 roku francuski producent zamierza zaprezentować w Izraelu sedan z napędem elektrycznym, a w Europie Kangoo z takim samym systemem. Kolejne dwa modele planowana są na rok 2012.Renault zamierza zwrócić uwagę nowym modelem Kangoo Be Bop. Ten pojazd elektryczny ma długość 3871 mm, szerokość 1829 mm i wysokość 1812 mm oraz rozstaw osi 2313 mm. Jego masa własna wynosi 1591 kg. Od wersji benzynowej wyróżnia się specjalną niebieską barwą nadwozi, 18-calowymi kołami z oponami Dunlop SP Sport MAX 205/45 R18 i o 20 mm obniżonym prześwitem nadwozia. Przednie i tylne światła otrzymały diody, co ma mieć wpływ na mniejszy pobór energii elektrycznej.
Do napędu wersji elektrycznej służy silnik o mocy 44 kW (60 KM) z maksymalną liczbą 12 tys. obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 130 km/h.
Jednostka napędowa zasilana jest litowymi akumulatorami o pojemności 15 kWh. Dostarcza je firma AESC (Automotive Electric Supply Corporation), która jest przedsiębiorstwem założonym przez Renault i Nissana w 2007 roku. Jedno naładowanie wystarczy na pokonanie dystansu 100 km, ale po modernizacjach akumulatorów dystans ten powinien wydłużyć się do 160 km.
Ładowanie akumulatorów możliwe jest ze zwykłej sieci energetycznej, co trwa sześć do ośmiu godzin lub prądem o napięciu 400 V, który doładowuje 80 proc. w ciągu 30 minut. Renault Kangoo Be Bop Z.E. jest wyposażony w system rekuperacji energii z hamulców.
W lipcu 2009 roku ten pojazd z napędem elektrycznym odbędzie tournee po Europie.